المشاركات

عرض المشاركات من مارس, ٢٠٢١

رواية أساطير حب الفصل الثالث

صورة
 رواية أساطير حب  الفصل الثالث  للكاتبه سارة احمد  المجد للقصص والحكايات  مستحيل ان تحركني او تثيرني امرأه متخلقتش لسه تبتسم اساطير بسخرية صح ده كان كلامك من 7 سنين بس وقعت في بحر غرامي ولا نسيت ازي كنت بتذوب بين شفاتي وتحترق بنيران عشقي  صح مفيش فتاه تستطيع إغوائك  قالت هذا واشتعل عمران غضب واقترب منها وجذبها لحضنه والانفاس في الانفاس لهيب مشتعل برغبات فضل عمران يعتصرها بيده ويضمها اكثر فأكثر حتي كادت ان تختنق والعين في العين شرار مشتعل اساطير تلف يدها حول عنقه وتداعب شفايفه بشفايفها فيحترق عمران بنيران العشق الجاري ويستسلم لفتنتها القاتله ويقبلها بشوق وليهب 7 سنوات واستسلم اكثر فأكثر لاشواقه وحدث انفجار من الحب والاشتياق ينهض عمران من جابنها متعرق ومتصارع الانفاس  ويبتعد عنها ويرتدي قميصه مسرعا ويخرج من الشركه ويقود سيارته حتي يصل لشاطئ ويجلس علي الرمال ويبكي ويصرخ اساطير لا لن استسلم لكي لن استسلم في المكتب اساطير مبسوطه بانتصارها علي غرور عمران وانصياعه لها وعدم مقاومتها اساطير بتوعد والله زي ما اجوزتك زمان هجبرك تعترف بحبي بل عشقي امام العالم كله يدخل ادريس المكتب بقلق اساطير هو ا

رواية المستشفي الكبار فقط الاخير

صورة
 المستشفي المجد للقصص والحكايات  الجزء الثالث دكتور عمر دا كان اشطر دكتور هنا مسؤول عن معظم الحالات لحد ما تعب وجه علي نفسه... _ طيب وفين المشكله انا عاوز ازوره _ عاوز تروح تزور واحد ميت واتدفن من شهر... _ انتي بتقولي ايه مين ده الي ميت دا جالي هنا كذا مرة والله وكان بيتكلم معايا _ والله دكتور عمر ميت  _ طيب معاكي صورة ليه انا عاوز اعرف هو نفس الشخص الي بيجيلي ولا لا _ طيب هطلب منك طلب اوعدني متجبش سيرة للدكتور بالكلام ده كله احسن مممن يطردني من الشغل _ حاضر والله بس هاتيلي صورته _ ماشي خرجت بره وسابت اسئله كتير في دماغي مين الدكتور ده وجايلي هنا ليه وليه لما سألت الدكتور عليه قالي انه موجود اكيد فيه حاجه غلط فالموضوع ده فضلت افكر كتير لحد ما دماغي لفت من كتر التفكير فجأه لقيت الباب خبط والدكتور دخل عليا _ ها يا بطل عامل ايه النهاردة = الحمد لله كويس.. _ لو انت حابب تقوم تتمشي شوية بدل ما تزهق ممكن تنزل فالجاردن تحت... = لا انا مرتاح هنا انا بس عاوز الممرضه تيجي تجبلي حاجه اشربها _ تمام هبعتهالك دلوقتي بعد خمس دقايق لقيتها بتخبط وتدخل _ انتي اتأخرتي كده ليه .. جبتي الصورة ولا لا _ ايوة

رواية المستشفي كاملة للكبار فقط

صورة
 المستشفي  الجزء الاول طبعا كلكم عارفين الفايروس المنتشر اليومين دول ... انا بقي هحكيلكم قصتي انا اسمي ادم وعندي ٢٥ سنه  كنت من اوائل الناس الي اتصابت بالفايرس ..... حالتي كانت متدهورة وكنت بين الحياه والموت.... اهلي رفضوا يدخلوني مستشفي حكومي بحكم ان والدي راجل مركز مرموق فالمجتمع ومينفعش يدخل ابنه مستشفي حكومي وهو معاه كل الفلوس دي... فضل يدور علي مستشفي خاصة لحد ما لقي مستشفي واحدة بس خاصه تعتبرر عزل ... بس المشكلة ان مكانها بعيد عالطريق الصحراوي في مكان مفيهوش بيوت ولا ناس .... كلمهم يبعتولي الاسعاف في اسرع وقت وخدوني هناك... وقالوا لوالدي ووالدتي انهم مش هينفع يشوفوني ولازم اقعد هناك ١٤ يوم .... خدوني في اسعاف مجهزة وفي خلال ٣ ساعات وصلت المستشفي.... اول ما دخلت من باب المستشفي قلبي اتقبض ازاي هي باين عليها انها قديمة كده وليه بابا جابني هنا اصلا الحيطان مشققه والدكاترة شكلهم غريب علي وشهم غضب ربنا.... دخلوني اوضتي ووصلوني بأجهزة التنفس والدكتور قالي... _ هنديك حقنة مهدئة عشان ترتاح.... خدت الحقنه ومحستش بنفسي ونمت نوم عميق... صحيت علي صوت حد بيخبط علي كتفي ويقولي ... _ ادم اصحي..

رواية أسيرة الشيطان الفصل الرابع والاخير

صورة
 رواية أسيرة الشيطان  الجزء الرابع... ولاخير  المجد للقصص والحكايات  وقعت عيني على شيئ أصابني بذهول وكان مفاجأة صادمة لي كان مشطا يشبه الى حد كبير لمشط الذي كنت أسرح به شعري في القبو. رؤيته أعادت لي ذكريات 10 سنوات مظلمة .هل يمكن ان يكون هو . هل انا اتخيل هذا .تملكني خوف شديد ورعب لا يوصف .صرت أدعي الا يكون ظني صحيحا لم أعرف ماذا أفعل من أخبره عن شكوكي هل تزوجت خاطفي. كانت الثواني تمر كانها ساعات كنت متأكدة أنه المشط الخاص بي كان شعور بالحقد يتملكني وكأن الجنون أصابني . صرت أربط الاحداث و أتخيل صوت خاطفي كان يشبه الى حد كبير صوت زوجي حتى ان مواصفات جسده كانت مماثلة لجسد زوجي .زال شكي وصرت متأكدة من أنه خاطفي سقطت دموعي وصرت اقول لنفسي ماذا فعلت وكيف صدقته وكيف تزوجت بهذا الشخص وكيف لم أعرف حقيقته كل هذا الوقت .قررت قتله دون ان أشعره بشيئ .حضرت سكينا وانتظرت عودته وأرجعت كل الاشياء الى مكانها .سمعت طرقا على الباب يبدو انه قد عاد أسرعت الى الباب وفتحت دخل وابتسمت في وجهه أمسكت معطفه وعلقته وكأن شيئا لم يكن .ذهب الى الحمام ليغتسل وحضرت له مايأكله وجهزت سكيني جلس على الطاولة وسألني ماذا فع

رواية أسيرة الشيطان الفصل الثالث

صورة
 رواية أسيرة الشيطان  الجزء الثالث...... المجد للقصص والحكايات  كانت المفاجأة .تقدم رجل يكبرني ب 15 سنة لخطبتي وكان يعلم بقصتي .فرحت لذلك لانني احسست اني لا ازال مرغوبة ولكني خفت كثيرا من مستقبلي معه وهل سيتبعني لماضي في حياتي المستقبلية .شجعتني امي واخواتي على هذه التجربة .كنت أؤجل الموضوع وكان ذلك الرجل ينتظر اجابتي وكان وحيدا لا يملك أهلا والمفاجأة انه كان صديقا لوالدي فقد كان يعمل طبيبا شرعيا في مركز الشرطة الذي كان يعمل له والدي.  وكان الوسيط بيننا امام مسجد حينا . فكرت كثيرا في الموضوع ووافقت على الزواج منه .كان يبدو رجل حازما وملامحه توحي بالقسوة ولكني أرجعت ذلك لكونه وحيدا ولا أحد يعطف عليه كما ان عمله الذي يحتم عليه التعامل مع الجثث. اتفقنا ان نتزوج في وقت قريب دون اي احتفال وهذا ما حدث .انتقلت الى منزل زوجي الذي كان منزلا بسيطا. كنت راضية بالعيش في اي مكان مقابل حياة هنيئة .جمعتني معه علاقة طيبة. صحيح انه كان عصبيا ولا يميل الى الحنان لكني احببت رجولته فقد كان يذكرني بوالدي .مرت شهور منذ زواجنا واعتدت حياتي الجديدة وكنت فرحة لما آلت اليه الامور .في أحد الايام كنت أنظف المنزل

رواية أساطير حب الفصل الثاني

صورة
 رواية أساطير حب  الفصل الثاني للكاتبه سارة احمد  المجد للقصص والحكايات  هنا انا هقتلك انتي جننتني غير ما انا بكره كل الستات وخصوصا الا زيك تبتسم اساطير وهي معلقه في يده من الارنب وتلتفت ليه وبنظره كلها فضول ليه يا امور بس علاجك علي ايدي الشاب انتي جنسك ايه ويقاطعه صوت انين واهات تأتي من الشاب المصاب  اساطير بضحكه هبله الله ده عايش والشاب مستغرب اساطير تحاول ان تفلت من قبضته سبني بقي وسبها تجري علي الشاب المصاب وترفع راسه وتضعها علي قدمها وتملس علي شعره وبصوت حنون  You,ok! انت كويس الشاب نعم انا بخير اساطير بدهش انت بتتكلم عربي  الشاب ايواه وبوجع اشكرك علي انقاذ حياتي اساطير لا شكر علي واجب احنا اخوه في الانسانية ما اسمك؟ الشاب اسمي سيبسيتين مورينا وانتي اساطير ده اسمي سبيستين واو انتي جميله جيدا مثل اسمك تنكسف اساطير مرسي بس هنديك ستن اوك ستن اوك وكان الشاب يشتعل غضب وعصبيه وميعرفش السبب مش كفاية كده يا حلوة اساطير الله مالك وقبل ان ينطق يري رجال مسلحين قادمين من بعيد الشاب يجذب اساطير وستن حمله وجري بيه نحو سيارته ودخله فيها وادخل اساطير وكانت معجب بيه واو ده انت هيرو الشاب هو ده وقت

رواية أسيرة الشيطان الفصل الثاني

صورة
رواية أسيرة الشيطان  المجد للقصص والحكايات   الجزء الثانى......... تشجعت وخرجت. صعدت الدرج وكانت الصدمة كان واقفا أمامي .امسك بي من شعري ودفعني لأسقط من أعلى الدرج الى أسفله وانهال علي بوابل من اللكمات وكنت احس باضلاعي محطمة وحوضي مكسورا .حذرني من تجاوز الباب مجددا وانه سيتركه مفتوحا دائما . لم اقوى على النهوض من فرشتي لأشهر عديدة حتى شفيت من كسوري وحتى وانا في تلك الحالة لم يتوانى عن اغتصابي مر الكثير من الوقت . كان يترك باب الزنزانة مفتوحا قررت ان احاول الهروب مجددا حتى لو كلفني ذلك حياتي اخترت وقتا مناسبا وكنت لاحظت انه لايكون متواجدا في المنزل في ذلك الوقت فقد كان المنزل هادئا.تشجعت وخرجت وصعدت الدرج وكان باب المنزل يقابلني اسرعت نحوه وفتحته وكان الضوء شديدا وكان المنزل في وسط غابة ركضت بسرعة حتى وصلت الى طريق قريبة صادفتني سيارات مارة صرت أصرخ واطلب منهم التوقف ونقلوني الى الشرطة ... نقلت الى مغفر الشرطة ونقلوني بدورهم الى المستشفى. في صبيحة الغد حضر ظابط وبدأ يسألني عن هويتي وعن ما جرى معي .أخبرته باسمي كان مندهشا . واخبرته كيف خطفت .طمأنيني اني ساكون بخير ثم سألني ان كنت تعرفت ع

رواية أسيرة الشيطان كاملة للكبار فقط

صورة
رواية أسيرة الشيطان  الفصل الاول المجد للقصص والحكايات   كنت فتاة لم أتعدى 12 عشر من عمري ادرس في المتوسطة من عائلة بسيطة مكونة من والداي وأربع بنات كان والدي ضابطا في الشرطة.تقول كنت فتاة  جميلة المظهر وأتمتع بحيوية كبيرة فقد كنت محبة للهو كما اني كنت مجتهدة في الدراسة كنت أدرس في متوسطة  تبعد مسافة ثلاثة أحياء عن منزلنا أتنقل اليها مشيا على الأقدام .كان يوم الأربعاء يوما ممطرا في فصل الشتاء أذكر اني كنت قد تشاجرت مع أختي التي تصغرني بعام  واحد بسبب معطفي الشتوي وقد أنبتني امي لاني ضربتها وتوعدتني بالضرب عندما أعود من المدرسة.لبست حذائي وخرجت وكان البرد قارسا وكان ذلك اليوم  عاديا ككل الأيام .كنت أمشي واتلفت يمينا وشمالا لعلي أرى أحد صديقاتي في الدراسة ولكني لم أقابل أحدا تجاوزت الحي الأول وكان الحي الثاني عبارة عن  عمارات كثيرة وكان الشارع خاويا وفجأة مرت بجانبي شاحنة وتوقفت على بعد أمتار قليلة خفت كثيرا وانتقلت للجهة الاخرى من الطريق واذ بباب الشاحنة يفتح ونزل رجل ملثم من الشاحنة وتوجه نحوي صارت ركبي ترتعد وعيناي تدمعان رميت حقيبتي وهرعت مسرعة ولكن ماهي الا خطوات قليلة حتى أمسك بي و

رواية أساطير حب الفصل الاول

صورة
رواية أساطير حب الاول سارة أحمد كنت السماء تمطر بغزاره شديده وكأنها علي موعد لحكاية غرام جديده اف يا ربي انا كان لازم اتابع الاخبار  والعربية تعطلت والتليفون فصل شحن اروح فين دلوقتي وفجأة تشاهد سياره جايه من بعيد تفرح وتشير لها لكن السيارة لا تقف تغضب اساطير وتحدفه بلجزمه فتكسر زجاج السيارة الخلفي وتصرخ بغضب غبي متخلف بس بلغه العربية اصلهما في طريق سريع المؤدي للاس فيغاس وتتوقف السيارة ويخرج منها شاب مرسوم علي وشه اثنان بيتخنقه ومش بيان ملامحه من كتر السواد الا لبسه ومغطي وشه بلزنط يقترب منها مسرعا انتي اجننت عشان تحدفي سيارتي وكمان بتشتمني نهايتك النهارده تقف اساطير بثقه وجرأه وتضع يدها في خصرها بلاش الغرور ده انت غبي وحقير كمان هتعمل ايه يقترب منها ويجذبها بقوة لصدره وبصوت حاد انتي قدي الكلام ده وعيناه تطق شرار تنزع اساطير الزنط عنه  يجن اكثر انتي ايه اساطير اهدي بس يا عم الامور وسبته واتجهت لسيارة وفتحت الباب وجلست فيها واقفلته تسمر الشاب فيه مكانه من جرأتها وعجز عن النطق تخرج اساطير رأسها من نافذة السيارة ايه يا شبح هتفضل عندك كتير يلا احسن تاخد برد يقترب منها ويفتح باب السيارة ويخ

رواية السهيل العابر الفصل الثامن عشر

صورة
 💦السهيل العابر 💦 💞بقلم :سهيلة حجازى 💞 💦الفصل الثامن عشر 💦 💞من منهما المزيف 💞 صمتت ساره أمام إصرار لين فهي تعلم أنها لن تستطيع ثني لين عن هذا الأمر. ساره : أوعديني يا لين إنك هتكوني بخير. لين : طول ما مصر بخير يا أمي أنا بخير. حسين : مصر دايما بخير طول ما ولادها واقفين في ضهرها يا لين. لين : و أنا هقف فضهرها يا أونكل و عمري في يوم ما هتخلي عنها، لازم ادمر مخططات العقرب و منظمة النجمة السوداء، لازم أرجع حق كل أم بكت على ابنها اللي ضاع، لازم أقف للإرهاب اللي شوه سمعة بلدي لازم امحيه و أرجع ثقة الجميع في بلدي. 💞بقلم :سهيلة حجازى 💞 حسين : كلنا واحد يا لين، و كلما عايزين مصر أحسن دولة. لين : صدقني هتبقى أحسن دولة و أبقى قول لين عمار قالت. تبسم الجميع و فجأة قاطع هذا الصوت رئيس الوزراء عادل صديق. عادل صديق : أنت عظيمه يا لين و حقيقي أنت بنت مصر. لين بخجل : شكرا يا عادل باشا. عمر : إيه يا بطل كده طلقه تجيبك الأرض ما اتفقناش على كده. لين بإبتسامة : طيب خلي بالك علشان في أسد شويه و هياكلك. حسين بإبتسامه لين، عمر عادل صديق صاحب أكبر شركات الأمن في مصر و الوطن العربي. 💞بقلم :سهيلة حجاز

رواية ريم للكبار فقط كاملة

صورة
#الجزء_الأول  اسمى ريم عندى 23سنه ماليش حد ابدا  ماما و بابا عملو حادثه و ماتو و سابونى لوحدى  كنت بنوته مدلله بمعنى الكلمه  مكنش بيتأخر لى طلب مهما كان تافه  كنت عايشه مش شايله هم لاى شئ  و ده كان اكبر غلط  بيتى بعيد شويه عن الدوشه  حواليه جنينه كبيره كلها ورد و خضرا  من اول ما فقدت اهلى و الكل بقى طمعان ف البيت و الفلوس اللى بابا سيبها باسمى ف البنك  بس انا فقدت اغلى ناس ف حياتى ف مش فارق معايا اى شئ  - ريم  -ايوه يا عمى  -بصى يا حببتى انتى تعمليلى توكيل عشان ادير مصالحك بدون ما ادوشك كل شويه لانى هحتاج امضتك عشان الشغل يمشى  * مضيت من سكات كان توكيل عام و انا عارفه انه عمى اصلا مبيحبنيش بس حسيت انه بعد وفاه اهلى انه حن عليا ف قولت اديله الثقه  مهما كان عمره ما هتوصل بيه الحاله انه يأخد فلوسى  انشغلت ف كليتى انا ف طب  كان حلمى انا و بابا و ماما انى اكون دوك قلب  و كنت خلاص ف اخر سنه ليا ف الكليه  جيت ف يوم اسحب فلوس بالكريدت كارد بتاعى ملقتش ف حسابى فلوس ف رجعت البيت  اسأل عمى  -عمو امجد  - ايوه يا ريم -انا روحت اسحب فلوس النهارده عشان الكليه لاقيت حسابى مفيهوش فلوس خالص  * اتوتر شوي

رواية الجسد الملعون كاملة

صورة
الجسد الملعون  (القصه كامله) المجد للقصص والحكايات  تدور احداث هذه القصه في ملجأ للايتام ، تديره امرأه سيئة السمعه تدعى مدام (حسنيه) ، اعتادت قهر الاطفال وتسخيرهم لجني الاموال باي طريقه متاحه وكان يعيش بهذا الملجأ فتاه يتيمه تدعى (امل) ، عمرها ١٣ عام ، كانت الاجمل بين كل الفتيات ، حيث تفجرت فيها مظاهر الانوثه مبكرا ، وزاد من جمالها انها تتمتع بطبيعه هادئه مسالمه ، فكانت اكثر الفتيات طاعه وخضوع لمدام حسنيه  وكان لامل صديق بالملجا يدعى (بكر) ، يخاف منه الجميع بسبب وجهه المشوه ، وجسده الضخم المخيف ، الذي انعكس على شخصيته ، مما جعله طفل عنيف وبالرغم من شخصيه بكر القاسيه ، الا انه كان يتعامل مع امل بكل ود ، فهي الوحيده التي لا تنفر من ملامحه المخيفه  تبدا قصتنا ... عندما قامت حسنيه باستدعاء امل لمكتبها ، وقالت لها : في ضيف جاي بكره ، وعاوزاكي تتعاملي معاه بكل ادب ، ولو ضايقتيه ، هيكون مصيرك الشارع !!! ردت امل بخوف : حاضر يا ست المديره ، بس انا مش عارفه ايه المطلوب مني بالظبط ؟ حسنيه: اي حاجه يطلبها منك تعمليها وانتي مبتسمه ... مفهوم ؟؟؟ امل بخضوع : حاضر يا ست المديره وفي الصباح جاء الضيف (ش