المشاركات

عرض الرسائل ذات التصنيف تحميل روايات

تحميل كتاب قارون بقلم عزة احمد

صورة
   قارون بقلم عزة احمد ويزو احمد تحميل كتاب قارون بقلم عزة احمد  قارون بقلم عزة احمد ويزو احمد احتفاليه الاقلام الذهبية الراعي الرسمي الاحتفالية الاقلام الذهبية المجد للقصص والروايات   قارون : امي انا نازل محتاجه حاجه ي ست الكل ويطبع قبله ع راس طيبه طيبه : مش هتاكل ي حبيبي  قارون : لا ي امي عشان الشغل طيبه : ربنا يرزقك ي ابني من حيث لا تحتسب  قارون : امين يارب العالمين ربنا يخليكي ليا ي ست الكل نزل قارون من البيت بتاعهم و في طريقه للشغل  قارون وهو ف الطريق لمح ست كبيره مسكه شنط ثقيله ومش عرفه تشلها من ثقلها قرب عليها قارون قارون : عنك ي امي الست : لا ي ابني متتعبش نفسك قارون بابتسامه : تعبك راحه ي امي  ثم امسك الشنط كلها من الست قارون : معالش ي امي امشي منين الست : يمين ي ابني  قارون وصل الست للبيت بتاعها  قارون : محتاجه حاجه تانيه ي امي الست بابتسامه :  لا شكرا بس ممكن تقبل مني المبالغ البسيط ده  قارون :  شكرا انتي زي ولدتي ومش هينفع اسيبك كدا  الست :ربنا يرزقك ويخليك ي ابني ويديك ع قد نيتك  قارون : امين يارب قارون مشي وكمل طريقه للشغل  صفوت بعجرفه : لسه جاي دلوقتي ي سي قارون اش حال ا

تحميل روايه احببت ملتحي بقلم ياسمين علاء

صورة
   احببت ملتحي بقلم ياسمين علاء الدين  احتفاليه الاقلام الذهبية  تحميل روايه احببت ملتحي بقلم ياسمين علاء احببت ملتحي  ( ياسمين علاء الدين ☺️)  الراعي الرسمي الاحتفالية  المجد للقصص والروايات   في المطار   واقف شاب  ملتحي ولابس نضاره نظر   بيطلع من شنطته الباسبور عشان يختمه في الجوازات   لاقي واحده ست  كبيره في السن بتنادي عليه  "  يابني.   استني عايزاك في حاجه مهمه "  بصلها بابتسامه " اؤمري يا امي.  اتفضلي حضرتك قوليلي محتاجه حاجه " الست : ما يؤمرش عليك ظالم يا طيب .. انت وشك بشوش وسمح كدا.  عايزك بس في خدمه صغيره.    بنت ابني هتسافر ودي اول مره  ليها علي الطياره  واكيد هتخاف خلي بالك منها اسمها   ( افنان محمد عبده)  لو احتاجت حاجه خلي معاك دي غلبانه   ابتسم الشاب وقالها في عيني وهو فاكر أنها طفله مسافره لوحدها    بس بعدها أنصدم ام  شافها  بتنادي علي بنت شابه  محجبه نزل عينه في الأرض  بسرعه عشان يغض بصره باحراج   الجده  "تعالي يا افنان يا حبيبتي.  انا قولت للاستاذ  اللي وشه زي العسل ده  يخلي باله منك .. عشان عارفاكي   بتخافي من كل حاجه "  اتصدمت افنان &qu

تحميل غصب عني ضعفت pdf بقلم فاطيما يوسف

صورة
 تحميل غصب عني ضعفت بقلم فاطيما يوسف احتفاليه الاقلام الذهبية  غصب عني ضعفت بقلم فاطيما يوسف  احتفاليه الاقلام الذهبية  غصب عني ضعفت  جروب المجد للقصص والروايات    بسم الله الرحمن الرحيم لا اله الا الله وحده لا شريك له يحيي ويميت له الملك وله الحمد على كل شيء قدير بتكلم زهره جوزها في التليفون وبتقول له بملل : _مش هترجع بقى من السفر كفايه انا مش عارفه اعيش حياتي انا والعيال لوحدنا من غيرك ارجع الفلوس مش هتنفع والعمر بيضيع والغربه بتاخد من عمرنا وشبابنا ، انا خلاص ما بقيتش مستحمله بعادك وانك تبقى جنبنا وناكلها عيش وملح ولا تبقى بعيد عننا وناكلها احسن اكل . اتأفف عاصم من كلامها اللي كل شويه تقوله له : _يعني عايزاني ارجع واسيب شغلي واجي اشتغل مدرس واخد اخر كل شهر 2000 جنيه ما ياكلناش عيش بتفكري في نفسك وبتفكري في متعتك ما بتفكريش ان عندك طفلين ليهم مسؤوليات علينا وهم اولى بتفكيرنا والخوف عليهم احسن ما نخاف على نفسنا . قالت له زهره الكلام اللي بتقوله له على طول: _ انت ممكن ترجع وتدي دروس بجنب الوظيفه وانا هساعدك انت عارف انا ليا في مهنه التصميم والتطريز وعندي المكنه واقف جنبك بس تكون في حضن