المشاركات

عرض المشاركات من يوليو, ٢٠٢١

رواية ازي حامل الفصل الثالث والاخير

صورة
ازي احامل 💕  بقلم نعمه عيد 💕 محمد: اميره  خدوني ونقلوني المستشفي ودخلت العنايه  محمد: خير يادكتور مالها الدكتور: هيا عندها انميا وفقر دم عشان كدا اغمي عليها لازم تاكل كويس وتتغذا كويس  وتهتموا بيها عشان لقدر الله ميحصلهاش حاجه  محمد: تمام شكرا مشي الدكتور ومحمد بص لاحمد محمد: بص بقي يجدع انت اللي جوه دي تبقي مراتي فيريت مشوفكش بتكلمها وشكرا لموقف الجدعنه ده خلاص احمد بأحراج: هاا تمام عن اذنك  ومشي محمد دخل  محمد: ينفع تعملي فيه كدا وتقلقيني عليكي كنت هموت لو حصلك حاجه انا اسف علي كل حاجه عملتها اسف علي اني شكيت في شرفك واهنتك اسف علي كل حاجه بس صدقيني مش هعمل كدا تاني وعمري مفكر اشكك في شرفك اميره انا بحبك انا كنت في غيبوبه بس سامعه كل حاجه بيقولها وحسا بيها وسامعه صوت عياطه عليا وحسا بأيده اللي حضنه ايدي  بعد فتره بدأت افوق بصيت جنبي لقيت محمد نايم علي الكرسي وراسه علي ايدي وحضنها جامد حاولت اشيل ايدي لاكن حس اكأنه كان صاحي  محمد بفرحه: اميره انتي كويسه ياحبيبتي انده الدكتور طيب  انا بجمود: انا كويسه عايزه اروح  محمد: تمام هخدلك اذن وهجيلك  راح محمد بفرحه يتخدلي ازن عشان الخروج  وخر

رواية ازي حامل الفصل الثاني

صورة
  المجد للقصص والحكايات  البارت التانى شكرا جدا جدا للتفاعل القصه دى قيد الكتابه بمعنى أن الجزء إللى بينزل بنشره ليكم على طول علشان ماحدش يقول انى بتأخر فى نشرها ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ الدكتور: حضرتك الحمد لله خفيت  محمد مسكه من قميصه  محمد بعصبيه: يعني اي هااا ازاي انا جتلك من شهر وقولتلي مفيش علاج والحاله صعبه  يبقي ازاي  علي: اهدي بس يامحمد اهدي اديك ظلمتها ومش هتسمحك  محمد بجنون: ايه لاااا لا مستحيل انا متاكد انها هتسامحني انا مقدرش اعيش من غيرها  لا هروحلها وهتسامحني انا متأكد عند اميره  نمت من التعب وصحيت علي صوت تخبيط انا بنوم:ايه مين فتحت الباب لقيت شاب تقريبا 30سنه  انا:خير مين حضرتك الشخص:انا احمد جارك في العماره لسه ساكن جديد بس كنت شايف الشقه دي مقفوله فاستغربت وبعدين لقيتك هنا  انا:اه اهلا بحضرتك انا فعلا كنت سايبه الشقه دي من زمان  احمد:تمام لو احتجتي اي مساعده انا في الشقه اللي قدامك اكتفيت بأبتسامه باهته وهو مشي وقفلت الباب وروحت لدفتر مذكراتي وكتبت كل اللي حصلي وانا بعيط وزعلانه علي حظي  عند محمد  راح الشقه دور ملقاش اي حد  محمد

رواية ازي حامل الفصل الاول

صورة
  المجد للقصص والحكايات  الجزء الاول انا بفرحه: محمد انا حامل  محمد: نعم يا ختي ازاي يعني  انا: هو في ايه انت جوزي مش فاهمه ايه اللي ازاي  محمد بزعيق: انا هقولك ياروح امك يازباله  وشدني جامد من شعري ونزل فيا ضرب وشتيمه بأسوء الالفاظ  عايزين تعرفوا القصه انا هقولكم  (انا اميره احمد 26سنه واللي بكلموا ده محمد  جوزي 28سنه اتجوزتوا من سنتين عن حب ربنا مأزنش ان احنا نخلف ودلوقتي انا حامل  والباقي هتعرفوه بعدين) محمد:انا هقولك يازباله وخلع الحزان وضربني بيه  وقال بضحك زي المجنون  محمد:ههه حامل ازاي ياوس*ه حامل ازاي وانا مبخلفش يازباله حامل من مين هااااا انا بعصبيه وضربته بالقلم:اخرس يزباله اوعاك تشكك في شرفي انت ايه ياخي معندكش دم  هو دا اللي انت بتحبني بتجبني ازاي وانت بتشك فيا هاااا انا حامل منك انت وللاسف ندمت مش هقولك غير كلمه واحده هتندم يامحمد وخترجع زي الكلب ومش هسمحك هتندم محمد بعصبيه:انا كلب يابنت الوس*ه  ونزل ضرب فيا وزقني وخبط دماغي في حرف الطربيظه وطلع بره البيت ورزع الباب  كنت بحاول اقوم بس مش قادره من كتر الضرب والاهانه وبعيط ان اتجوزت واحد بيشك فيا انا متأكده ان ده ابنوا  حاول

رواية سجينة القاسم الفصل الخامس والاخير

صورة
  حصرياً على موقع  المجد للقصص والحكايات  رواية سجينة القاسم  الكاتبة مروة جلال  #سجينة_القاسم            #الاخير  روفيدة بصدمة : ننفصل  قاسم بحزن : انا عارف انك كنتي مغصوبه علي الجوازة دي علشان كده انا بقولك كده  روفيدة بضيق: بس انا مش اشتكيتلك يا قاسم  قاسم : انا مقدر خوفك من اخوكي بس اوعدك أنه عمره ما هيأذيكي طول ما أنا موجود كفاية انك انتي السبب في اني اتغيرت وهفضل ما دينلك طول عمري  روفيدة بابتسامة حزينة : أنا متشكرة ليك جدا  لتصعد الي غرفتها وهي تبكي بشدة لم يكن يوما يحبها مثلما أحببته لكن كيف أحببته ومتي ولماذا لا تعرف لكن فقط تشعر بتعب في قلبها عندما قال لها أنه يفضل الانفصال هل أحبته بالفعل أم هذا مجرد إحساس بالخوف من مصيرها التي ستقابله أن تركها  قاسم ذهب إلي غرفة مكتبه  لتدخل هناء الغرفة بابتسامة : اتفضل فنجان القهوه يا قاسم يا ابني  قاسم بابتسامة: اتفضلي يا دادة عاوز اتكلم معاكي في موضوع  لتجلس هناء بقلق : خير يا إبني  قاسم: انا عاوز أقولك علي حاجة  هناء: اتفضل  قاسم: انا قررت أطلق روفيدة  هناء بصدمة : ده بجد  قاسم بحزن : أيوة هي تستاهل حد احسن مني بكتير  هناء : بس هي بتحبك

رواية سجينة القاسم الفصل الثالث والرابع

صورة
  حصرياً على موقع  المجد للقصص والحكايات  رواية سجينة القاسم  الكاتبة مروة جلال  #الثالث ..والرابع .. #سجينة_القاسم  روفيدة بعزيمة وخوف : هحاول  هناء بشفقة : يارب يا بنتي تقدري ده انتي وقعتي في ايد الوحش  لتضحك روفيدة : وحش ايه يا داده بس  هناء بابتسامة: انتي لسة ما شوفتيش حاجة  روفيدة باطمئنان: انا ربنا معايا وان شاء الله هقدر وطالما حطني في طريقه يبقي لازم اتصرف  هناء بدعاء : يارب يا ضنايا يارب يلا بقي علشان تأكلي  روفيدة بابتسامة: ماليش نفس  وفي ذلك الوقت  يأتي قاسم بغضب: ايه اللي مالكيش نفس دي هو احنا بنطلب منك طلب ده أمر يا هانم هناء بخوف : هي هتاكل اهي يا قاسم باشا قاسم بغضب: اطلعي انتي برة يا دادة  دادة هناء بخوف : حاضر  لينظر قاسم الي روفيدة بغضب  رفيدة بخوف : هاكل والله حاضر  قاسم بغضب شديد و هو يجلس بجوارها ويمسك الطعام : كلي يلا  لتأكل من يدية روفيدة  بعد مرور بعض الوقت  روفيدة : والله شبعت مش قادرة خلاص  قاسم : خلاص بس ماتتعوديش علي الدلع ده كتير  روفيدة بابتسامة جميلة وهي تنظر لعينيه : حاضر  قاسم وقد بدأ قلبه يدق بشده : احم انا هطلع برة ولو عوزتي حاجة قولي للدادة  ليخرج وه

رواية سجينة القاسم الفصل الثاني

صورة
 حصرياً على موقع  المجد للقصص والحكايات  رواية سجينة القاسم  الكاتبة مروة جلال  #الثانى روفيدة غيرت فستان الفرح ولبست إسدال طويل ليدخل عليها قاسم  قاسم بغضب : ايه اللي انتي لبساه ده ؟!  روفيدة بخوف : لابسة إسدال  قاسم بغضب : ما انا عارف أنه زفت وبعدين انا جوزك  ليقترب منها ببطء  روفيدة وهي تبتعد عنه بخوف : انت هتعمل ايه ؟!  قاسم بخبث : هعمل ايه يعني ؟! هاخد حقوقي ولا انا دافع فيكي ليه  روفيدة بضيق لتضربه بالالم : انت واحد اناني وحقير وزبالة قاسم بغضب شديد وهو يمسكها من شعرها : انتي ايدك طولت روفيدة بخوف : حرام عليك سيبني والله ما هعمل كده تاني  قاسم بغضب شديد وهو يضربها بقوة وهي تتالم : مش هسيبك يا و*** انا قاسم محمد زيدان انضرب بالالم  ومن مين ومن حتة فلاحة جربوعة لا راحت ولا جات  روفيدة ببكاء شديد : طالما انت شايفني كده اتجوزتني ليه؟! ليردف بخبث : علشان دخلتي دماغي يعني انتي آخرك معايا يومين وهرميكي لكلاب السكك تنهش في لحمك  ليغشي علي روفيدة  قاسم بخوف : انتي هتعملي نفسك أغمي عليكي روفيدة قومي روفيدة  ليتصل بالطبيب ويأتي  قاسم بصراخ : اتصررررف اعمل اي حاجة انا مش عارف هي مالها  الطبي

رواية سجينة القاسم الفصل الاول

صورة
حصرياً على موقع  المجد للقصص والحكايات  رواية سجينة القاسم  الكاتبة مروة جلال  القصه الجيديده يارب تنال اعجابكم #الاول  روفيدة وهي تمسك بالسكين : لو قربت مني هقتل نفسي قاسم وهو ينظر إليها بحدة : انا عايزك بس تعرفي اني انتي بتاعتي بفلوسي فاهمة  ليخرج ويتركها  انا روفيدة عندي 18سنة كان عندي 11اخت وأخ واحد بس وهو تيسير كنا عايشين في الفلاحين وفي يوم وانا بلعب مع اخواتي قابلته اللي دمر كل حياتي قاسم محمد زيدان رجل أعمال مشهور في مصر  فلاش باك من خمس شهور  روفيدة بخوف: آسفة الكورة جات فيك  قاسم بغضب : طب وأسفة دي اصرفها من أي بنك ليرفع نظره إليها ويصدم بشده من جمالها ما هذا الجمال ؟! كيف لفتاة في عمرها أن تمتلك كل هذه الأنوثة والجمال يا الله  ليردف بخبث : وانتي عندك كام سنة يا شاطرة  روفيدة ببراءة : عندي 18 سنة  قاسم : طب باباكي فين ؟!  روفيدة بحزن : امي وابويا ميتين وانا عايشة مع أخويا تيسير  قاسم: طب وبيتك فين  روفيدة باستغراب : والله يا بيه انا آسفة  قاسم بابتسامة: ما تخافيش انا عاوز أقول لاخوكي حاجة روفيدة بابتسامة: حاضر تعالي ورايا  ليذهب معها إلي تيسير وتدخل هي الي غرفتها  تيسير باستغ

رواية حب تاني لا كامله

صورة
حصرياً على موقع  المجد للقصص والحكايات  رواية حب تاني لا كامله  الكاتبه مريم حسام اسكربت - حب تاني لا يا كريم حب تاني لا! - ليه بس يا مريم! - انت مبتعرفش تحب! مش هتفيد قلب أي بنت بحاجة غير إنك تكسره وتمشي. - صدقيني هحاول المرة دي. - فاكر ال عملته ف ملك؟ أكتر حد حبك ف الدنيا؟ - هي ال سابتني يمريم، مش معقول بعد كل ال عملته علشانها تسيبني! موقف وحش يلغي كل المواقف الحلوة؟ طب بزمتك انا مش جدع مثلا؟ قصرت معاها ف حاجة؟ - البنت بتحتاج حنية. - موجودة. - ولا تسمع عنها! - ايه! - فاكر لما سبتها أسبوع زعلانة؟ - ها؟ - طب فاكر هي عملت اي؟ - اعتذرت علشان غلطانة! - مكانتش غلطانة لكنها كانت بتحبك. - ازاي؟ - موضوع يطول شرحه. - اشرحي. - أحيانا بنعتذر خوفًا من إننا نخسر ال بنحبهم، مش علشان غلطنا؛ علشان علاقتنا بيهم تفضل، بنكون خايفين موقف صُغير يفرق بيننا وبين ال بنحبهم، ها فهمت؟ - لا. - أدعم ملك ف إنها تسيبك. - كلكو عليا! مبقاش حد يفهمني. - طب فاكر لما كلمتها بكل ما في قلبك من قسوة وكإنها ولا تسوى؟ - مش فاكر لا. - خليك مش فاكر، وابقى قابلني لو واحدة فضلت معاك بالشكل ده. - خلاص خلاص خليكِ بس قوليلي أعمل ا

السوق السوداء الكاتبة اسماء ندا الفص ١٥و الاخير

صورة
  البارت  الخامس عشر   صمم فلادمير على اقامت فرحين ل ضحى واحد بمصر واخر بايطاليا   محاولا ان يبرهن عن حبه لضحى فأقام الفرح فى مصر على  سفينه بدورين فى نهر النيل مزينه بانوار على شكل قلب مكتوب به اسمه واسمها  واحضر لها مصممة فساتين عالميه لتصمم فستنان فرح  حضر بمصر رجال اعمال كبار من جميع الدول العربيه  كما حرص على وجود اصدقاءها من المدرسه و مدرسيها وعم عزيز  وجيرانها من مكان سكنها مع وجدى  .  اما فى يطاليا فصمم بيار الفرح و حضر الفرح الملك و  رئساء المافيا ، رجال اعمال عالميين من روسيا وفرنسا وامريكا واليابان   عند انتهاء الفرح بايطاليا اخذها لقضاء شهر عسل بفرنسا قام بحجز جناح على دور كامل باجمل فندق يطل على برج ايفل  حملها من على باب الفندق الى باب الجناح وقام العامل بفتح باب الجناح وبعد مرورهم  اغلق الباب  تقدم فلادمير حامل ضحى لتشاهد الجناح  وهى بين زراعه  ثم دخل الى شرفة الجناح الرئيسيه والتى كانت معده باجمل انواع الاطعمه  اجلسها على كرسي مواجه لبرج ايفل ودخل للجناح وشغل اغانى كلاسك  ثم عاد ليأكلوا سويا . ضحى (بعد انتهاءنا من الطعام  كنت اشعر بقلق شديد رغم سعادتى ولكنى كنت اشعر بخو

رواية الأخ القاسي الفصل السابع والأخير

صورة
حصرياً على موقع  المجد للقصص والحكايات  رواية الأخ القاسي  الفصل السابع والأخير  رواية الأخ القاسي الفصل السابع 7 والأخيره محمد قاطع أخته رانيا وبيروح لأمه كل فترة يبص عليها زي الغريب وعدت سنة على هذا الحال محمد بدأت الدنيا ملطشة معاه وزهق من العيشة ودايما عايش في مشاكل مع بنته ومراته أصل بنته أمها مدلعاها خالص عشان هى الوحيدة ومخلفتش من بعدها محمد طول الوقت قرفان ومش لاقي شغل والفلوس بدأت تخلص من معاه ومش عارف يعمل إيه هنية: عايزة يا محمد 200 جنيه لدروس سما محمد بزهق: مش معايا غير 150 جنيه بس ولو اديتهم ليها هنقعد من غير فلوس وهنشحت بعد كده وبعدين كل شوية عايزة فلوس أنتي وبنتك أسرق ليكوا يعني ولا اطلع اشحت عشان تصرفوا عالفاضي كل شهر جايبالها طقمين ولا تلاتة زي ميكون قاعد في بنك تطلبي وانا أنفذ على طول ارحموني بقى وخفوا مصاريف شوية مش كفاية الشغل واقف ومش عارف أعمل إيه هنية: يعني نعمل إيه بلاش نصرف ونعيش وادلع البت واجيب ليها اللي هى عايزاه يعني اخليها ماشية مع صحابها بهدوم قديمة ومش تلبس زيهم ليه وأحسن منهم كمان محمد: أنا دلوقتي مش معايا فلوس تكفي دروس بنتك لا وكمان بتديها في كل مادة

رواية الأخ القاسي الفصل السادس

صورة
حصرياً على موقع  المجد للقصص والحكايات  رواية الأخ القاسي  الفصل السادس  🌗🧡الفصل السادس 6  من قصة الأخ القاسي هنية بدأت تتحسن ومحمد رجع عالبيت وبدأ يتكلم مع أمه عادي بدون شتيمة وضرب(اتعلم الدرس)  محمد وهنية متجوزين من أربع سنين ولكن لم يرزقهم الله بأولاد طول الفترة دي   زينب ومنى بيذهبوا كل فترة لرانيا يطمنوا عليها ولكن حماة بنتها كانت بتتضايق   وبعد فترة الحج عبدالرحمن مات السلايف كان عادي بالنسبالهم ولكن رانيا كانت تبكي عشانه وبعد موته بفترة بدأت المشاكل من تاني بقوا بيهينوا رانيا وفي ذات مرة سلفتها الثانية اتبلت على رانيا إن هى شتمتها وضربت عيالها مما جعل رحيم لأول مرة يضرب رانيا وهى  مازالت حامل وطردها على أمها الساعة 11بالليل ولم يكن في قلبه رحمة رانيا ذهبت باكية تبكي لأمها أمها فتحت ليها واتخضت من منظر بنتها ودخلتها ورانيا حكت ليها كل حاجة هنية شافت رانيا وذهبت لمحمد تقوله اللي حصل للنشر  والإعلان والتواصل معنا           اضغط هنا محمد احنا ملناش دعوة بيهم يحلوا مشاكلهم مع نفسهم احنا بس نلقي عليهم السلام بس لو شوفناهم ومش عايزين كلام بينا هنية كانت نوعا ما شمتانة في رانيا وبعد م

رواية الأخ القاسي الفصل الخامس

صورة
  حصرياً على  موقع المجد للقصص والحكايات  رواية الأخ القاسي  الفصل الخامس  👇👇👇👇👇  : الجزء الخااامس 🌗🧡 من قصة الأخ القاسي   وقفنا لما زينب ومنى وصلوا البيت وشافوا هنية مش قادرة  تتنفس وبتقول مش تأذوني وبتصرخ صريخ جعل الجيران تتلم عليهم زينب جريت عليها وحطت رأسها على رجليها وقالت مالك يا بنتي إيه اللي حصلك وهنية بتتكلم بصعوبة وتقول حد بيخنقني ابعديه عني  معنتش هضر حد خالص ولو عايزاني خدامة تحت رجليكي بس ابعديه عني زينب بدموع على حالة هنية وقالت يا بنتي مش شايفة حد  عشان ابعده عنك وبصت لمنى وقالت ليها هاتي كوباية مية بسرعة منى جريت تجيب ميه هنية كأنها بطلع في الروح ومش عايزة تطلع ووشها أحمر  اوي وزي ما يكون حد بيضرب فيها وبتصرخ من الألم زينب بتشرب هنية الميه بس مش راضية تشرب هنية شايفة المية قدامها نار (إيه اللي وصل هنية للحالة دي للأسف هى كانت بتروح  لشيوخ بتحضر عفاريت وكده وبتعمل عمل فكانت عايزة  تأذي زينب ومنى وتعمل عمل لرانيا إن حملها مش يكمل  وتخليها تعمل مشاكل مع زوجها وتتطلق بس كله انقلب على  هنية وهما بياذوها دلوقتي ومحدش عارف يعمل ليها حاجة) الجيران واقفة تتفرج عليها في ال

رواية الأخ القاسي الفصل الرابع

صورة
حصرياً على موقع المجد للقصص والحكايات رواية الأخ القاسي الفصل الرابع   #الجزء_الرابع👇👇👇      : من قصة الأخ القاسي    تاني يوم زينب خدت منى وذهبت تبارك لبنتها بمناسبة حملها ولكن وجدت شئ لم يتوقع زينب ومنى دخلوا وسلموا على الحج عبدالرحمن وقعدوا رانيا عرفت إن أمها وأختها برا فتركت الشغل وطلعت تسلم عليهم رانيا دخلت وحضنت أمها وأختها وعيطت زينب شافت بنتها هدومها كلها مياه وبوقها متعور( بالأمس قبل ما تعرف رانيا إن حامل كانت تعبانة طول النهار فوقعت  كوباية بدون قصد فحماتها استغلت الأمر وضربتها بكل قوتها  وغيظ بالكف) زينب: إيه ده يا رانيا إيه اللي معورك كده رانيا بكذب: أصل امبارح اغمى عليا ووقعت فتعورت زينب: مش مقتنعة فبصت على هدومها وقالت أنتي بتشتغلي ولا إيه رانيا: ايوا يا ماما بمسح البيت وكنت بغسل المواعين زينب: بس يا حبيبتي شكلك تعبان أوي إزاي تعملي الشغل ده كله وانتي في ظروفك دي يابنتي هنا بقا حماتها دخلت وقعدت بتناكة طبعا الحج عبدالرحمن    كان مشي من زمان عشان يسيب مساحة الأم تتكلم مع بنتها  حماتها لوت فمها وقالت تعبانة أي دي ولا عشان حامل تتدلع علينا وتنام واحنا نخدمها سلايفها ما كان