المشاركات

عرض المشاركات من أبريل, ٢٠٢٢

روايه قلب قاسي الفصل الأخير

صورة
  قلب قاسي  الحلقه الاخيره  بقلم هويدا زغلول نجوي  مين والله الكلام ده ما حصل  زكريا  انا هروح معاها  اسماء  وانا كمان رقيه خليكي مع ماما وبعدها خرجت  الام عرفت  الام  لا انا هروح اطمن علي بنتي  رقيه  خليكي انتي يا ماما  الام  مش هيجي ليا قلب وفعلا راحت ليها  وفي القسم  الظابط قتلتيها ليه  روايه قلب قاسي الفصل الأخير نجوي  والله ما عملت كده رغم اللي هي عملته  معايا أنا قولت هاخد حقي بالقانون  الظابط  تمام والانسيال اللي عليه اسمك ده  نجوي  ايوه بتاعي بس أنا مقدمه بلاغ ان هي ساعدت  واحد أنه يغتصبني وممكن تكون قلعت ليا  الانسيال  الظابط  يتم حبسها 4ايام علي زمه التحقيق  نجوي  والله ما عملت حاجه وخرجت برا  اسماء  نجوي من الانسيال ده انتي قولتي أنه  ضايع منك بقالو فتره  نجوي  هو انا فيا دماغ دلوقتي يا اسماء معرفش  هو ضاع أمتي منك لله يا نورا متعذبه في  حياتك وحتي بعد مامتك  اسماء  انا جمبك ومش هسيبك  الام  بنتي حبيبي  نجوي  انتي اي اللي جابك يا ماما الام  عايزني اسيبك دلوقتي يا بنتي عمري ما اقدر  نجوي  طول عمري كان قلبي قاسي  عليكي وطول عمرك قلبك حنين عليا  رقيه  مش وقته عملتوا اي  سامح  

رواية قلب قاسي الفصل الخامس والسادس بقلم هويدا زغلول

صورة
  قلب قاسي  الحلقه الخامسه  بقلم هويدا زغلول الممرضه  هو انتي بتعملي اي  نجوي  اي مافيش انتي داخله هنا  الممرضه  وريني كده انتي بتعملي اي ينهار ابيض مش همك امك اللي تعبانه وهمك البيت  نجوي اصبري بس هقولك اسمعي ارجوكي كلامي  وبعدين احكمي عليا  الممرضه  اطلعي برا لو سمحت بدل ما الم الناس عليكي  دلوقتي  اسماء  اي ده هو انتي ازاي تكلميها كده وحده  داخل تطمن علي امها  الممرضه  اتفضلي شوفي حضرتك اللي داخله تطمن علي  امها كانت بتعمل اي  نجوي  دي دي كدابه انا معملتش كده  اسماء  ينهار اسود بتبيعي البيت لعمك مش همك  امك تكون في الشارع ولا تكون فين  سامح  اخس عليكي والله انا قولت انك واطيه بس  مش للدرجه دي  الممرضه  لو سمحت كله برا والحاله دي ممنوع عنها  الزياره خالص لحد ما تفوق شويه  رقيه  برا انتي بجد يستحيل تكوني اختنا  اسماء  امشي يا نجوي ومش عايزه اشوف وشك تاني  نجوي  همشي بس لما امك تفوق ابقي اساليها مين  اللي موت ابوكم سلام ومشيت نجوي  وكان عمها في العربيه تحت اول لما شافها  نزل من العربيه وقال ليها  يحيي  حبيبت عمها عملتي اي فين العقد  نجوي  الممرضه الغبيه دخلت الاوضه وقالت لاخواتي  يحيي 

روايه قلب قاسي الفصل الثالث والرابع بقلم هويدا زغلول

صورة
  قلب قاسي الفصل الثالث بقلم هويدا زغلول يحيي  اخص عليكي يا نجوي اقصدك اي انا كداب يعني والله زعلتني  نجوي  طيب ليه انت مش عايزني اقولها  يحيي  خايف عليكي منها والله لو عرفت انك عارفه  حاجه  نجوي  انا بقيت اكرها ومش عارفه اعيش معاها من يوم ما قولت ليا الحقيقه  يحيي  انا خوفت ابلغ علشان انتو تتربوا والله وكانت  غلطه عمري أن عملت كده لان لازم اوديها  في داهيه  نجوي  عمي انت بتعيط ارجوك لا دموعك غاليه عندي  اوي والله  يحيي  مش أغلي منك يابنتي انتي الوحيده اللي عمري  ما حسيت انها بنت اخوبا   نجوي  حبيبي يا عمي وانت بالنسبه ليا اب والله وبحبك اوي  وبعدها روحت نجوي علي البيت  الام  خير اي اللي جابك تاني  روايه قلب قاسي الفصل الثالث والرابع بقلم هويدا زغلول نجوي  ده بيت ابويا ولا انتي مش وخدا بالك من الموضوع ده الام هو فيه اي يا نجوي عايز اعرف انتي ليه بتتعملي  معايا بالطريقه دي نجوي  عمي اللي انتي بتكرهي قالي مينفعش تسيبي  امك لوحدها وغصب عليا ان اجي هنا تاني  الام  لا والله فيه الخير يشكر علي الواجب اللي عمله  ده  نجوي  اه ياريت بقي تشكري وتبطلي هكرهك ليه  الام  انتي مش عارفه حاجه خليني ساك

رواية قلب قاسي كامله بقلم هويدا زغلول

صورة
  قلب قاسي  الفصل الاول  بقلم هويدا زغلول الام دخلت اوضه بنتها اسماء العروسه اللي فرحها انهارده  الام  معقول يا اسماء في عروسه نايمه لحد دلوقتي  قومي يا بنتي وراكي حاجات كتير  اسماء  حاضر يا ماما قايمه اهو  الام  والله يا اسماء انا جوزت اخواتك بس انتي اللي  هتسيبي في قلبي فراغ كبير اوي اسماء طيب ما تيجي يا ماما تعيشي معانا والله العظيم محمود بيحبك ويفرح اوي بيكي الام  انا اسيب بيت ابوكي عمرها ما تحصل  وبتصحي نجوي من النوم  نجوي  عايزها تسيب القصر ده وتروح فين يابنتي  وبعدين عايزنا نقطع رزق الخدامين ليه  الام  بتتريقي يا بنت بطني اه قصر بالنسبه ليا اسماء  اكتر حاجه خايفه عليكي منها يا ماما البت  أم لسانين دي مالك يا بت هي حره بيتها  وبتحبه  نجوي  هي حره في ملكها انما احنا ذنبنا اي مع  عمك عرض عليها كذه مره ياخد البيت  ويديها ا ضعاف تمنه بس هي مش موافقه  الام  لا والف لا بيت ابوكي عمك مش هياخدو مفهوم يا نجوي  نجوي  برحتك بقي المهم عامله اكل اي مش  عايزكي تكسفني قدام اصاحبي  اسماء  تعالي يا ماما اقولك وخرجت هي وامها  الام  خير يا بنتي فيه اي  اسماء  انا راي تقفلي البيت وتيجي عندنا محمود ع

روايه القلب الطيب كامله

صورة
 القلب الطيب قصه كامله  بقلم هويدا زغلول انا رقيه عندي 35سنه متجوزه في بيت العيله  جوزي طيب وغلبان اوي وانا بحبه بس كل مشكلتي مع حماتي وسلايفي بحس انهم بيجوا عليا وكنا في يوم قاعدين وحماتي قالت  الحما  خلاص فاروق لقاه بنت الحلال  رقيه  بجد الف الف مبروك  ومين العروسه  الحما  هتعرفي بس المشكله دلوقتي انتو عارفين ان  أن البيت هنا مفهوش شقه فاضيه شقه  لمدحت وشقه سامي وشقه ليا  رقيه  اه طيب مش انتي يا ماما قولتي هتنبي  الحما  اهل العروسه مستعجلين انا بفكر أن  وحده فيكم تيجي تسكن معايا في شقتي  هنا  غاده  اكيد الحد ده مش انا صح يا ماما انا عيالي  اشقيا جدا ربنا يديكي يا رقيه وتجربي رقيه  ربنا يخليكي طيب ازاي وانتي شيفاه عفشي كده  هيبوظ  الحما  منا هبيع عفشي ونفرش حاجاتك واعتبرني  انا اللي سكانه عندك  روايه القلب الطيب كامله غاده  عين العقل يا ماما والله معلش والله يا رقيه  انا بحب ماما اوي بس هي مش بتحب الصداع  ومش هتستحمل العيال  رقيه  طيب نشوف سامي الاول وبعدين نتكلم  الحما  قصدك اي هو حد يقدر يقولي لا وبعدين سيبي  انتي سامي عليا بلاش تتحججي بيه  رقيه  اللي تشوفي يا ماما بعد اذنك  غاده  و

صيدلية الموت كاملة

صورة
#صيدلية_الموت_القصه_كاملة_متابعيني الاول اعرفكم بنفسي انا طبيب صيدلى ، سني 39 سنة وانا بكلمكم دلوقتى من على فراش الموت بنسبة كبيرة بحتضر ، وعلشان كده عايز اكفر عن كل سيئاتى واحكيلكم بالتفصيل، ايه اللى وصلنى فى العمر الصغير ده للحظة السيئة دى. انا صيدلى شاطر من 15 سنة كنت بحب بنوتة لدرجة الجنون وكنت عارف اهلها كلهم واخواتها البنات واخوها الصغير اللى تقريبا كان متعلق بيا وملازمنى طول الوقت ، وبعد 3 سنين حب بينى وبينها حصل لي ظروف فى البيت ، والدى توفى ووالدتى جالها مرض ما فبقيت انا متكفل ماليا بكل شئ ، فى الاول وقفت جنبى وساندتنى بدرجة كبيرة انى اقف واصمد واعدى كل اللى بيحصلى بسلام ، لكن دايما البدايات مبتكونش ابدا زى النهايات ، بعد فترة من انشغالى بمرض والدتى عرفت صدفة انها اتعرفت على شاب جارنا فى نفس المنطقة تقريبا واصبح ملازمها بدرجة كبيرة ، لما سمعت كده اتجننت وواجهتها وكانت النتيجة بعد غضب وزعيق مستمر اننا انفصلنا عن بعض ، النار قادت فى قلبى بعد يومين فقط من اخر حديث بينا لما شوفتها ماشية معاه والفرحة اللى فى قلبها مالية عنيها ولاكأنى كنت شئ فى حياتها ، وبعد ايام جت اختها الصيدلية و

رواية طلاسم ملعونة كامله احمد حسن

صورة
 " طلاسم_ملعونة "  .. الجزء الأول 💀 سيبوني  ابعدوا عنى  .. دي كانت الصرخة اللي طلعت مني اول ما دخل عليا الاوضة وشوفته بعنيا الإتنين .. انا شادى باحث ف عالم ما وراء الطبيعة وكل ما له علاقة بالأشياء الغريبة اللي ممكن تحصل حوالينا أو الأشياء المبهمة الى ملهاش تفسير علمي ومنطقي كاغلبية الشباب دفعني فضولي القاتل لمعرفة ما وراء كتاب كنت اشتريته كان اسمه (لفظالمرجان في تسخير ملك الجان)لقيت الكتاب وقررت اني هحضر الجن اللي ممكن ينفذ طلباتي وبدأت فعلا ف الاستحضار الساعه دقت 5 وبدات اقول تعزيمة الكتاب: (بسم الله الرحمن الرحيم اني ألقي الي كتاب كريم إنه من سليمان وإنه بسم الله الرحمن الرحيم الا تعلو علي وأتوني مسلمين ) خاضعين لأمر الله تعالي وكل من حلف وتوكل بحق الملوك السبع ومن تبعهم وخدام الاياام وما يعلوهم من ملوك علوية وملائكة لله خاضعين قانتيين يا ذا الجلال والإكرام استعنت بك علي كل ما هوا ات بسم الله الرحمن الرحيم وما كفر سليمان ولكن الشياطين كفروا  وبحق جبرائيل وميكايئيل وصرفيائيل ومن ركعت له السموات والارض و مازر وكمطم وقسورة ن تأتوا ندائكم ف الحال العجل العجل الوحي الوحي الساعه

رواية صعيديه جننتني كامله بجميع الفصوال

صورة
 صعيديه جننتني البارت الاول 👇👇👇   _ازاي يا بابا بس _زي ناس _ انا اتجوز من الصعيد _ و ماله الصعيد أن شاء الله و بعدين مالك بتقول انا انا كده كأنك ابن  الوزير _ مش قصدي و الله يا بابا  بس انا مش هتتجوز صعيدية _ و مالها الصعيدية  مش احسن من البنات اللي هنا  اللي مش عارف ميكب اب بالف جنية و مش عارف خروجة كل يوم _ بس بس خلاص  _ افهم من كده انك موافق. _ لاء طبعا مستحيل _ و مالها الصعيدية اللي تقولك حاضر ونعم  و اللي اسمعك في كل كلمه _  يا بابا بس  _ بس ولا  مبسش  كفايه كلام لحد دلوقتي  و جهز  شنطتك علشان  هنسافر الصعيد بكره  و هتكتب الخميس الجاي _. ايييييييييييه  يا بابا ازاي و انا لسه مشفتهاش _تشوفها. لما تتجوزها _  يا بابا   طيب افرض. معجبتنيش _. متقلقش. اهم حاجه  التربية و زوق ابوك مفيش منه   _ اه ما هو باين _. ولد _ بابا انا مش هتجوزها انا بحب سما _ البنت. دي مش هتدخل بيتي فاهم _بس انا بحب دي يا بابا. و مش هتتجوز صعيدية وده قراري _ لو متجوزتهاش يبقا لا  انت ابني ولا اعرفك _ لا طبعا يا بابا  انت اللي بقيلي من الدنيا  و متهونش عليه ٠ _ طيب. يلا نام علشان  بكره ننزل الصعيد  _ حاضر. تصبح