المشاركات

عرض المشاركات من يوليو, ٢٠٢٢

رواية لم يكن ابي الفصل السادس ولاخير

صورة
  #متعه_و_اثاره_للكبار  لم يكن ابي  #الاخيرة  ( بداية جديدة)  ------------------------- انا... الو مين  صوت نسائي ... نسيتي صوتي يا ندله  انا.. انا اسفه و الله مش مركزه بس  الصوت.. كده يا سوهي  انا... سهااااااااام اذيك عامله ايه  سهام... عرفتيني  انا... مافيش حد كان بيقولي يا سوهي غيرك عامله ايه وحشتيني جدا  سهام.. كويسة الحمد لله اول لما مازن قالي انه شافك و انا فرحت جدا  انا... ماهو بيشتغل في المستشفى اللي ماما بتشتغل فيها  سهام.. تصدقي ماقليش خالص هو بيشتغل بالليل و مازن دايما مشغول  انا... الله يكون في عونه و ماما عامله ايه وحشاني جدا  سهام.. و الله ماما بتقولي يا ريت كل اصحابك ذي سهيله  انا... بجد و الله لسه فكراني  سهام.. طبعاً يا بنتي هو عشره يوم ( تضحك)  ده كلتي عندنا اكتر مني  ......رواية لم يكن ابي الفصل السادس ولاخير   (انا.. اااه يا ناقصه ( اضحك جدا)  ( نوال طبعاً تراقب الموقف و عندها فضول تعرف التفاصيل مين دي)  ..... سهام. انا كنت عايزه اجي اطمن علي ماما  انا... يااااااه تشرفي طبعاً  سهام.. بس هجي انا و مارن عشان عايز يشوفك. ( تضحك)  قصدي عايز يشوف ماما انا... تشرفو في اي

روايه لم يكن ابي الفصل الخامس

صورة
  #متعه_و_اثاره_للكبار  لم يكن ابي 5  ( العائلة المسمومة)  .......... عندما فتحت هاتف امي و فتحت برنامج الواتس كانت امي تكلم رجل غريب...  لم اتبين من هو انه رجل اسمه بيومي...  من بيومي هذا.... لقد سمعت هذا الاسم من قبل لكن لا اتذكر من هو...  لهذا الاسم رنين في اذني  هل هو صديق عمو مثلاً و تعرف علي امي  ام هو احد اقارب امي؟!!  هل هو ذلك الرجل التي كانت تكلمني عنه امي الذي كان يريد ان يتزوجها و كانت بينهم قصة حب ملتهبه و عندما عرف جدي بهذه القصة رفض ان تتزوجه  و كان لابد ان السيدة تتزوج من تكره و كان الحب عار!!!  و عمل ذلك الرجل المستحيل كي يتزوج امي و عندما فقد الامل هاجر الي كندا .. و كانت امي عندما تتكلم عنه كانت مثل طفله كانت عينها تلمع و تتبتسم ابتسامه حالمه و تنظر الي السماء و كانها تتنتظر قدومه كانت امي تعود و كانها عندها 17 سنه تسمع اغاني هاني شاكر و كاظم نفس الاغاني التي كانت تحب عليها ذلك الرجل  و كانت تحتفظ بصوره له كنت احيانا ادخل عليها و اراها تنظر لهذه الصوره و كانت تضحك و احيانا تقبلها. و كنت عندما اقول لها مش هتنسيه بقي يا ماما؟  روايه لم يكن ابي الفصل الخامس  كانت تقولي

روايه لم يكن ابي الفصل الرابع

صورة
  #متعه_و_اثاره_للكبار  لم يكن ابي 4..   .... قبل النشر التفاعل قليل جدا  طلبات الصداقة و المتابعة قليله  اريد تفاعل اكثر  .... ....  عمو قالي البسي هدومك بسرعه امك بتستنجد و بتقول بموت  دخلت لبست بسرعه  و خرجت انا و عمو نجري و ركبنا العربية كل شويه نكلمها و نطمن عليها  و صلنا امام المنزل كان سليم واقف يتكلم مع حارس العقار عندما رأنا نسرع سليم.. خير يا جماعة  روايه لم يكن ابي الفصل الرابع  عمو... ام سهيله كلمتنا و كانت تعبانه  سليم.. يا ساتر... و استمر في الصعود معانا للاطمئنان على امي  ... دخلنا الشقه كانت امي نائمه علي كنبه في الصالة و كانت غير قادرة علي الحركه و ترتدي قميص بيتي قصير  فأشرت الي سليم بعدم الدخول.  و قولت له انا اسف ماما لابسه خفيف  سليم قالي انا هقف هنا امام الشقه عشان لو احتاجتي حاجه  انا.. شكراً  عمو عندما راها بهذا الشكل اسرع بالاتصال باسعاف المستشفى التي يعمل بها هو امي  دخلت احضرت ملابس خروج لامي عندما حاولت ان انزع عنها القميص كانت المفاجأة..  امي لا تردي اي شئ تحته و كانها كانت عاريه و عندما تعبت لبست هذا القميص و اتصلت بنا من حسن حظ امي ان عمي كان مشغول بالاتص

روايه لم يكن ابي الفصل الثالث

صورة
  #متعه_و_اثاره_للكبار  لم يكن ابي 3 ... سمعت امي تهمس في هاتفها انا في انتظارك بكرة هبقي لوحدي في البيت جوزي و سهيله خارجين و هبقي ارتب معاك تاني بس انا قولت اقولك دلوقتي عشان تعمل حسابك  و قفلت السكه بسرعه...  و عندما راتني خلفها ارتبكت و قالت في ايه مافيش اي حركة خضتيتني يا بنتي  انا... كنتي بتكلمي مين  امي.. بظبط حاجات في الشغل و برتب النبطشيات..  انا... امممممم امي.. ايه مالك  انا مافيش  روايه لم يكن ابي الفصل الثالث  و دخلت غرفتي اجهز ملابس الغد... كان شاغلني هل امي فعلاً تحدث شخص غريب و سوف تتلتقي به غداً....  امي؟!!  معقول...  انا لما الاحظ علي امي ابداً انها تكلم رجال او تهتم برجل سوي ابي و من بعده زوجها  نعم كانت امي تحب ان تكون مسار اعجاب الرجال و كانت تفرح عندما كنا نخرج و تكون الانظار عليها او كانت تهتم ان تلبس ملابس تظهر مفاتنها مثل الكثير من النساء لكن تواعد رجل لما اتخيل ذلك ابداً  و حاولت انا ان اهرب من التفكير في ذلك و قولت ممكن اكون سمعت انا غلطت او هي كانت تكلم صديقتها او انا سمعتها تتكلم بصيغه المذكر...  و بعد قليل رن جرس الباب و كنت ارتدي ملابس منزل و امي و عمي في

روايه لم يكن ابي الفصل الثاني

صورة
  روايه لم يكن ابي الفصل الثاني  الجزء الثاني اتجننت! يعني مات.. مات ازاي من ٣ سنين، انا اكيد غلطانة، مش هو ده البيت.. اه أكيد مش هو ده، أنا لازم امشي من هنا، كنت خارجة بسرعة جدا ومش قادرة اتوازن، خبطت في ترابيزة في سكتي وفي حاجات وقعت منها، مش مهم، المهم انا لازم اشوف عمر راح ف.. إيه ده! صورة عمر!!  صورة عمر ازاي.. يعني ايه؟ ده بيت عمر ودول ولاده؟ يعني عمر مات بجد؟؟ وقفت في مكاني ورجعت للست.. سألتها هي دي صورة..؟ قبل ما أكمل كلامي لقيتها حضنت الصورة وقالتلي اه هو، هو ده عمر ودول ولاده اللي اتيتموا مرتين، مرة بموت ابوهم، والمرة دي بموت أمهم، مكنتش قادرة استوعب كلام الست دي، كنت بعيط لكن مكنش حد حاسس بيا، لأني كنت لابسة نقاب، خرجت من الشقة وانا مش روايه لم يكن ابي الفصل الثاني   شايفة فعلا، مش عارفة اعمل ايه.. ايه اللي بيحصلي، انت فين يا عمر، نزلت من الدور الخامس، كنت بعيط طول ما انا نازلة وكنت بفكر في اللي بيحصلي، رنيت على عمر ألف مرة، ولسه موبايله مغلق، افتح يا عمر ابوس ايدك! نزلت وفكرت أسأل البواب، أكيد هو اللي عارف كل حاجة عن البيت - لو سمحت يا حج - اؤمري - هما مين اللي ساكنين في ال

روايه لم يكن ابي الفصل الاول للكبار فقط

صورة
  روايه لم يكن ابي الفصل الاول للكبار فقط  أنا عارفة ان اغلبكم مش هيحط نفسه مكاني، أنا عمري ٤٢ سنة، عارفين معناه إيه.. معناه ان فرصتي اني اكون ام اوشكت على الانعدام.. ويمكن انعدمت فعلا، معناه اني عيشت سنين طويلة جدا وانا لوحدي، لوحدي بمعنى لوحدي كليا، الحب والمشاعر والسند وكل الكلام ده بالنسبة لي حاجات أعرف اسمها بس، لكن معرفش هي معناها إيه، كل اللي اعرفه اني بدأت أعرف معنى كلمة حب لما عرفت عمر، أنا عارفة كويس دلوقتي انه متجوز وانه عنده ولاد ومسئوليات كتيرة جدا، لكن أنا مفروض أعمل إيه.. أرفض.. أقبل.. مش عارفة. روايه لم يكن ابي الفصل الاول للكبار فقط  منمتش طول الليل، والصبح لقيته قدام المكتب، أول كلمة قولتهاله (انا موافقة) وفعلا وافقت، مكنش ممكن أرفض، كل حاجة حصلت بسرعة، وافقت وفرح جدا، كنت خايفة وفرحانة.. انا دايما خايفة. بس دي أول مرة أكون فرحانة. في خلال شهر واحد اتجوزنا، كانت ايام جميلة جدا، كان جوايا وسواس وخوف من مسألة جواز عمر، لكن كنت بموت الوسواس ده، أنا متأكدة ان الشيطان بيبوظ فرحتي، بعدها كان عمر بينزل كل فترة والتانية لمصر علشان مراته وولاده، كنت بزعل؟  طبعا جدا، ولكن كان ل

روايه لعنها الله كامله للكبار فقط

صورة
 ‏ لعنها الله  كان هناك رجل لديه ثلاث اولاد بنت وصبيان وبعد مااصبح عمر بنته 18سنة ماتت زوجته وبعد مرور عام قرر الاب ان يتزوج لم يرفض احد من اولاده سوى ابنه الصغير ومع ذلك تزوج الاب وبعد مرور شهرين بدأت زوجةالاب بحسد وغيرة اتجاه ابنة زوجها وكل يوم يكبر هذا الحقد وكانت كل يوم تفكر بطريقةكي تتخلص منها وفي يوم من الايام رجع الاب وابناءه من العمل دخل الاب الى غرفته لحقته زوجته وهي تصرخ وتقول عار عليك وعلى ابنتك عار عليك وعلى ابنتك تفاجأ الاب بقولها وقال ماذا بكي لماذاتقولين ذلك قالت اليوم عندما خرجت من البيت لاحضار بعض الحاجات البيت وعند رجعوعي رأيت شاب يخرج من عند ابنتك تفاجأ الاب ونادى لولديه وقال لهم هكذا الولد الصغير لم يصدق فرد على زوجةابيه تعالي وقومي بالوضوء واريدك ان تضعي يديك ع كتاب الله وتحلفي كي اصدق قالت سوف افعل ذلك ذهبت هذه اللعينة للوضوء والخوف يتعرر بقلبها ومع ذالك كانت مستعدة لاي شئ كي تتخلص من روايه لعنها الله كامله للكبار فقط   الفتاة فوضعت تلك اللعينة يدها ع الكتاب الله وحلفت بذلك بدأ الولد الصغير يبكي ويقول لااصدق اختي مستحيل ان تفعل ذلك اما الاب والولد الكبير غضبا واحض

روايه أسيرة الشيطان جيساك الفصل التاسع للكاتبه فاطمه حجازي

صورة
روايه أسيرة الشيطان جيساك  الفصل التاسع  للكاتبه فاطمه حجازي  •9• {للعصور زهور ولكل زهره معني ومغني وانتي ليستي اي زهره انتي زهرتي زهرة هالفيتي السوداء الفريده من نوعها انتي عشقي الفاني انا مش اناني بس انتي محبوتي الازليه للعصور يااغلي من اجمل انواع العطور احببتك واحبك دائما تعذبيني لانك لم تخضعيلي ولكن لن استسلم ابدا } بقلم فاطمه حجازي رايلا::لاااااا وبتنهج جااامد وهي بتفتح عيونها ولقت نفسها محبوسه في الاوضه لوحدها ومحدش جمبها ولبسه هدومه عادي ومفيش فستان ولا زينه ولا اي حاجه وخد نفس وكان روحها كانت هتطلع وردت فيها تاني يعني كا دا حلم ومحصلش حاجه الحمد لله  الباب اتفتح وجبه دخااان في كل مكان  جيساك : انتي كويسه انا كنت بحكيلك عن الزهرة وبقولك عن موت زوجتي الي قاتلها سائر وفجاه نمتي  روايه أسيرة الشيطان جيساك الفصل التاسع للكاتبه فاطمه حجازي رايلا:يعني انت متجوزتنيش صح و..و..مقربتليش صح  جيساك :قربتلك ازاي مش فاهم مالك النهاردة شكل اعصابك تعبانه من الي حصل يعني موقف سائر وصدمتك فيه لسه مقصره عليكي طب اهدي اهدي  رايلا :ابعد عني يااخي انت السبب في كل الي انا فيه اعتقني بقي وسبني في حالي

قصة زوجة ترفض كشف المستور للكبار فقط كامله

صورة
  قصة زوجة ترفض كشف المستور انا فتاه من اسره بسطيه وافقت علي اول شاب تقدم لي حتي اخفف من العبئ علي والدي كنا خمس بنات وولد تزوجت وذهبت الي منزله لم اعرف طعم السعادة معه كان في يهينيني امام الناس وخاصه امام سلفاتي كنت اسكن ف الدور الثاني كان بيرجع من الشغل يفضل يضحك ويهزر معاهم تحت واول ما يطلع عندي يكشر ويسكت ما يكلمش وان اتكلم بيكون كلامه شخط ونتر وشتيمه لم اقصر بحقه يوميا ولم ادري لما هو يكرهني ولا يوجد سبب يجعله يكرهني فانا جميله جدا ولكني لا اجيد الضحك بصوت عالي مثل سفلتي الصغري ولا اجيد اسلوب الدلع في الكلام كنت اراه يقف معها بالساعات يضحكون وكثيرا ما يمسك يداها ويهزر معاها بطريقه لا تعجبني كنت اشتغل من الغيرة ولكني   ولكني اخاف من ان اظهرها له او ان اقول له هذاالشئ الذي تفعله يضايقني فانا عندما كنت اتكلم كان يقولي لو مش عاجبك امشي كنت اصمت كنت اقول لنفسي الي اين ساذهب وانا تزوجت برجل لا اعرف عنه شئ حتي اخفف من الحمل عن والدي ارجع حملين ماكانش بيقعد معايه اد ما بيقعد تحت عند سلفتي وانا مش قادرة اتحمل نار الغيرة ودموعي نازله ليل نهار وكان يدخل بيتها ويقفل عليهم الباب وزوجها مش موجو

رواية اسيرة الشيطان جيساك الفصل الثامن للكاتبه فاطمه حجازي

صورة
  روايه أسيرة الشيطان جيساك الفصل الثامن للكاتبه فاطمه حجازي  •8• ♤......_الفرح _.......♤  جيساك :وصرختي وجريت عليكي لقيتك شبهاا ودموعه نزلت ووقعت مني وردتها المغمضه ولما بكيتي من الوقعه دموعك نزلت علي وردتها والوردة فتحت  رايلا: ورده ايه وهي مين الي شبهني دي انا مش فاهمه حاجه ابداا انت بتقول كدا علشان تصعب عليا لااا مش هضعف واسلملك ابداااا موتني ولا اخضعلك ابداا  جيساك: وردة هالفيتي يارايلا الورده السوداء من اعماق الجحيم تاتي بحزنها بلونها الاسود القاتم وكل ماارى الزهرة اتذكرها وحين اراكي كنت اشعر بها ولكن انتي فتنتيني بجمالك ورقصاتك السلسه علي اغاني صنعت من الحاان جيساك اكنتي تظني الموسيقي والاغاني التي ترقصين عليها كل ليله امام المراه كان مجرد اغاني لاا فقد صنعتها بعالمكم شئ عادي ضحك ضحكات عاليه  ونظر بعيونه وهو يحرك جفونه بسرعه لااااا ماحذرتي يارايلاتي انا من اجعلكي تشعرين بالنشوه في سماعها وتسرحين بعقلك لمشاعر وهميه تشعورين بها كالحب والحزن وغيرها من المشاعر وكنت اراكي ترقصين بفستانك المخملي الدفئ وكنت ارقص معك واشم رائحه شعرك وملمس ثيابك وانتي لا تشعرين كل ليله واتمني باان اتملك

روايه أسيرة الشيطان جيساك الفصل السادس والسابع بقلم فاطمه حجازي

صورة
  روايه أسيرة الشيطان جيساك  الفصل السادس  للكاتبه فاطمه حجازي  •6• {ماكان لي في ذلك امرا فكنت كالطائر المحلق في الهواء التلق لكن تم اسري علي يد شيطان يامن ينجدني وانا من كان لي حمايه تاركني لاجل الغايه والناس والسمعه هل انا شمعه تضئ فقط للحاجه والما تنطفئ تلقي بظلالها العاتمه مغلقه لعاشق وانا اصبحت المجرمه الاثمه في الحق من يرجو اللقاء يطير ويحلق بالسماء  انكسر ظهري اتهمني ولوثني بخطيئه لن تحدث يامن ينجدني ويخلصني من اسري ويحررني }بقلم فاطمه حجازي  رايلا ::لاا ارجووك سبني اروح لجوزي وبتبكي ومنهارة ارجوك هو حبيبي افهم بقي انا بحبه هو مش انت اهئ جيساك:: ضر __بها  ومسك دراعها جامد انتي ملكي اناا فاهمه انسي سائر دا خالص طول ماانتي معايا متفكريش غير فيا انا وبس فهمه انتي اسيرتي طول العمر وهتعيشي هنا انا وانتي وانسي الناس والعالم وجاب ساعه رمليه كبيره تعادل اسبوع علي ماتخلص لما الرمل كله يخلص اخر حبه رمليه هتنزل هيبقي يوم فرحنا وسعتها هبقي ملكتك للابد ها رايلاا::بوقها جاب دم وبقت تمسح في بوقها وتعيط ياترا انت فين ياسائر وفضلت تبكي جامد  محبوسه في غرفه كبيرة  داكنه اللون ذهبيه والمفارش من ال