المشاركات

لانك ليلتي الفصل الثامن الكاتبه سوميه عامر

صورة
  البارت التامن  #لانها_انتِ الكاتبه سوميه عامر  المجد للقصص والحكايات  زين بخبث : بس البوسه دي متنفعش انا عايز من اللي بتخليني كاني حاطط روج  ضحكت برقه : بس يا رخم دايما قله ادب كده  وصلوا الشاليه كانت الساعة 6و نص و ما ادراكم بالساعة لما تقرب على 7  وصلوا الشاليه كانت ليلى منبهرة بجماله ( جريت على زين حضنته)  حبيبي ده حلو اوي اوي زين : مش اجمل منك ..هنقعد هنا فترة لحد ما الأمور تهدا و نرجع تاني القاهرة  ليلى : بلاش نرجع خلينا هنا سوا  باسها من شعرها و ضمها اكتر : احنا هنفضل طول العمر سوا  ليلى بزعل : بس انت هتعيش للابد انا هموت في يو... مخلاهاش تكمل كلامها : شششش متكمليش ..ولا يوم هقدر أعيشه من غيرك حتى لو ابقى بشري  ضحكت ليلى : تفتكر ينفع ،زين هو الجو حر ليه  زين : لا يا روحي الجو مش حر .. ليلى بارتباك : طب هتبوسني امتى يا جوزي ..زين متهربش زي كل مره ارجوك  بص زين للساعة كانت 7 : ينهار اسود ياريتني ما خطفتك  مسك ايديها : حبيبتي نخلص المشاكل اللي عندنا ونعمل اللي احنا عايزينو و بعدين انتي مش في وعيك لما تكوني في وعيك هبوسك كل يوم وعد ليلى بعصبية زقته : بقولك ايه انا مش ماشيه من هنا غ

رواية نسل حرام للكبار فقط الفصل الرابع

صورة
رواية نسل حرام للكبار فقط  الفصل الرابع  لكاتبه سارة أحمد  المجد للقصص والحكايات  يدهش ملوك وينظر لي صخر بستفهام بمعني هل اقص عليها ما حدث ام اوجريك في كذبتك يؤام صخر بخفيه لملوك بمعني ايواه يبتسم ملوك بخبث ايواه انا الا قتلت الديب عشان انقذ صخر باشا ببراءة الملاك تبتسم فريده بشكرك انت من هنا؟ ملوك لا انا عابر سبيل يبحث عن عمل عندك تبتسم فريده وتمسك يد ملوك وتجري علي صخر بابا من النهارده ملوك الحراس الشخصي بتاعك عندك مانع يا سي بابي يبتسم صخر عمرك اطول من عمري ده الا كنت بفكر فيه تفرحه فريده وكأنها كسبت اليناصيب ونزلت بوس في صخر واحضان يلا بقي عشان نتعشي ودخل صخر وفريده متعلقه في يده وتنظر لي ملوك بانجذاب شديد  يتوقف صخر ويقول لي فريده اسبقي انتي  فريده حاضر ينده صخر علي ملوك صخر بقلق انا عيزك تدفن جثث الرجاله  تقدر؟ يبتسم ملوك وبغرور طبع دي انا ملوك قلب الوحوش وبكره الايام توريك وسابه ومشي وبعد مرور شهر كان الحال غير الحال واصبح ملوك الرجل الثاني بعد صخر يتحكم في كل شؤن الثروة والسلطان نجح ملوك في اختراق عالم صخر بل امتلك مفاتيحه واصبح لا يسطتيع الاستغناء عنه من قتل وحرق ونهب واكثر مل

رواية السهيل العابر الفصل الخامس والثلاثون مقتل حسين العراب

صورة
  السهيل العابر بقلم : سهيلة حجازى الفصل الخامس و الثلاثون مقتل حسين العراب. المجد للقصص والحكايات  أمسك محمد الهاتف. العقرب : شو حبيبة القلب ما اتحملت التهديد و أغمى عليها. محمد : أنت مين و عايز إيه؟! العقرب : غريمك. و فجأة انقطع الخط، و هنا وصل عصام القواسمي و وجد لين فاقدة الوعي و محمد جالسا يبكي و الهاتف ملقى على الأرض. عصام : شو يلي حصل؟! محمد بتماسك و هو يمسح عبراته : العقرب هدد لين و هي أغمى عليها. عصام : شو علاقة لين بالعقرب؟! بقلم : سهيلة حجازى. محمد : متلها متلي، هو قتل خيتي صافي و قتل خيها الضابط إبراهيم و الحين عم يهددها بشخص جديد. عصام : وين الجوال؟! محمد : شحه على الأرض. أمسك عصام الجوال و أعطاه لمازن و قال : عطيه لبشمهندس عزيز مشان يفحص أخر مكالمة. مازن : اوامرك يا بااشا. أتى الفريق الطبي و أنزلوا القصة و عندما تم فحصها اكتشفوا أنها قتلت و لم تنتحر و لكن في النهاية قيدت القضية ضد مجهول و ذلك نظرا لقلة الأدلة. أصيب محمد بحالة نفسية و دخل والده في حالة اكتئاب بينما أرسل عصام القواسمي قمر إلى مدرسة داخلية. بقلم : سهيلة حجازى استعادت لين وعيها بعد مرور أربعة أيام من وفاة صاف

رواية العابث الأخير الفصل الثالث عشر القتل ف العيله دي عاده

صورة
  #العابث_الأخير فريده احمد  الفصل الثالث عشر (القتل ف العيله دي عاده) ________________ #ف قصر القماح فاتن واقفه ف فرنده اوضتها  بتبص بحسره ع العربيات الفخمه اللي داخله ورا بعضها وع التجهيزات اللي اتعملت ف الجنينه  انوار ف كل حته ع الشجر والبيسين والكراسي والترابيزات المنتشره هنا وهناك و البوفيه الضخم والشيفات اللي واقفين وراه  والخدم بزيهم الموحد  والجو العام اللي بيوحي بالفخامه والرقي شافت الضيوف اللي بدأوا  يدخلوا  القصر ومنهم اللي واقف هنا وهناك...لمحت منير عمها  واقف مع راجل يشبهه شويه خمنت ان ده عمها عامر ابو لوجين...و زينه واقفه مع ستات باين من لبسهم المبالغ في ثراءه انهم من كبار المجتمع  وظهرت لوجين أخيراً  ف إيد زين  كانت لابسه فستان قصير وردي  مبين  كل مفاتنها  وجمالها بصت لهم بقرف  وقالت ف نفسها ((هيه دي اللي بتشرفك يا زين...فعلاً الناقص بيرافق الناقص اللي زيه...انا بس ايه اللي كان رماني ع الناس دي....منك لله يا رفاعي  الله لا يرحمك ولا يسامحك ابدا....انت السبب ف وجودي هنا  وسط الاشكال دي...كان زماني متجوزه راجل يحبني واحبه  وكنت هفضل ف منطقتي وسط الناس اللي شبهي  لكن الناس

لانك ليلتي الفصل السابع

صورة
  البارت السابع  # لأنها_انتِ بقلم:سوميه عامر  المجد للقصص والحكايات  خرجت ليلى برا الحمام كان في واحد واقف بيبصلها و بيبتسم وبيقرب عليها  ( دقات قلبي كانت خايفة جدا من غير سبب الشخص الغريب ده بيبصلي كده ليه )  ليلى : في حاجه انت تعرفني  مد أيده : ازيك يا ليلى  مرديتش تمد ايديها و لفت مشيت بسرعة بصت وراها لقيته اختفى فضلت تجري لحد ما وصلت ل زين و حضنته جامد  سوزان : ليلى مالك ،في ايه  حضنها زين اكتر : مالك يا ليلى  ليلى : مش عارفة خايفة شويه  برقت سوزان لما بدأت تسمع افكار ليلى بس الغريبه أن اللي في رأسها افكار حد تاني مش ليلى سوزان : زين لازم نمشي من هنا بسرعة  استوعب أنه في خطر شال ليلى في حضنه و جريوا كلهم عالعربيه فصلت ليلى حاضناه جامد  سوزان : انا متاكده أن هو بيلغبط أفكاري انا عارفة  زين : لو هو انا هقتله  زياد : زين متفكرش في حاجه دلوقتي لازم ليلى تتجوز  ليلى بعياط : لا انا عايزة زين .. وطى رأسه و باسها على شعرها : انا معاكي لحد اخر يوم وآخر نفس ليا  ليلى : لا متقولش كدة ارجوك ..قولي أن مش هيحصل حاجه  ليلى بسرعة : زين اتجوزني  وقفت سوزان العربية بسرعة : انا ده رائيي يا زين احمد

لانك ليلتي الفصل السادس

صورة
  البارت السادس  #لانها_انتِ بقلم:سوميه عامر  المجد للقصص والحكايات  زين : مش هتوحشيني يا بطه  ليلى بزعل : بجد  زين وهو ماسك ايديها : انتي شايفة ايه  ليلى وهي بتبص زي الاطفال  : انا عارفة ان الخفاش قلبه حنين وانا هوحشه  ضحك زين و حضنها وفي نفسه : عايز اخبيكي في حضني ياريتني بشري زيك كنت اتجوزتك و تبقى ملكي ولا انك تمشي من هنا بصت ليلى في عينه : حاسه اني سامعة تفكيرك  زين بابتسامه : وانا بفكر في ايه يا لوليتا  ليلى : بتقول انك مش عايزني امشي  قرب من شفايفها : ما تيجي اقولك حاجه تانيه  ضحكت ليلى : بس يا زين بقى انت سافل كده دايما  خبط الباب ..جريت ليلى عليه فتحته كان زياد و سوزان  ضحكت سوزان اول ما شافتها و قربت من زياد : مش قولتلك الاتنين وقعوا ( كانت سوزان بتقرا افكار زين اللي بينتلها أنه حب ليلى و افكار ليلى اللي برضوا مكانتش خاليه من حبه ) دخلت سوزان و سلموا على بعض واعتذروا منها  خدتها سوزان و دخلوا المطبخ :ليلى لو عايزة متسافريش و تفضلي انتي و زين هنا .... ليلى بحزن : ليه بتقولي كده  سوزان : انا اسفة بس قرأت أفكارك انتي بتحبي زين  ليلى : يمكن إعجاب احنا منعرفش بعض غير من وقت قليل و

لانك ليلتي الفصل الخامس

صورة
 البارت الخامس  #لانها_انتِ بقلم :سوميه عامر  المجد للقصص والحكايات  قرب زين منها اكتر و باسها : انا بحبك يا ليلى  ""لانها انتِ ليلتى لا استطيع أن أكون سئ معكِ ""  بعدت ليلى عنه : انا مقدرش انت عارف انه غلط زين انا مش عايزة اجيبلك مشاكل احنا عالمنا مختلف  زين : انا اسف عارف انك بتحبي خطيبك  قعدت ليلى واتنهدت : لا مبحبوش لانه اناني و حتى مش هتجوز  ضحك زين : انا عارف كل كلامك ده لما كان السحر فيكي قولتي كده  ليلى : انا لازم اسافر بكره لازم ..انا خايفة جدا قلبي مقبوض يا زين  قرب منها مسك ايديها : وعد انا مش هحبك بس هفضل احميكي لاخر نفس  ليلى وهي بتبص في عينه :انا مش قصدي احرجك لما قولتلك عالمنا مختلف ..بس انت نفسك منعت زياد مني يعني أنا خطر عليكم  زين : دمك المميز محدش فينا يعرف لو مصه ايه اللي هيجراله ..من 100 سنه احمد شاف المستقبل و عرف بوجودك و قال انك هتكوني اكتر واحده مميزة  ليلى : صح مين أحمد انا سمعتك في اليوم اللي فات لما كنت بتتكلم مع زياد و كنت بتقول احمد وقتها انا فهمت أنه خطر بس هو مين .. زين : هو عادي زينا بس شراني جدا و وقت ما عرف بيكي قرر انك بتاعته وأنه