المشاركات

رواية الأخ القاسي الفصل الثالث

صورة
  حصرياً على موقع المجد للقصص والحكايات رواية الأخ القاسي الفصل الثالث  #الجزء_الثالث 👇👇👇👇  : نكمل محمد وهنية كانوا بيخططوا إزاي ياخدوا البيت من زينب ويرموها برا البيت هى ومنى تاني يوم استيقظوا وفطروا محمد ذهب لأمه وقال يا أمي عايزك تمضي عالورق ده عشان في شغل هعمله في وصل الكهربة والمياه زينب: كانت مشتاقة لسماع كلمة أمي منه مش سمعتها منه وهو كان لسه صغير وعنيها دمعت وقالت فين الورق ده يا محمد هاته محمد: كان فرحان إن هتمضي وإن الأمور ماشية كويس وهنية كانت واقفة جمبه مبسوطة هنية طلعت الورق واعطته لمحمد محمد: اهو امضي هنا زينب مسكت الورق وبصتله وقطعت الورق محمد وهنية انصدموا من تصرفها محمد قال إيه ده اللي أنتي عملتيه انتي متخلفة زينب: ايوا اظهر على حقيقتك بقا أنت ومراتك بتتفقوا  تاخدوا مني البيت وتطردني برا لأ برافوا عليك عارف انت قلبك حجر عايز ترمينا في الشارع يا محمد بعد ما كبرتك  وعلمتك عايز ترميني في لحظة كده عايز تاكل حق أخواتك البنات الغلابة بدل ما تخاف عليهم وتكون سندهم وتحبهم  ليه عايزة أعرف أنا عملتلك إيه احنا يا بني أعدائك عشان تعمل فينا كده وبتتكلم وهى بتبكي وقعدت على الأرض

رواية الأخ القاسي الفصل الثاني

صورة
حصرياً على موقع المجد للقصص والحكايات رواية الأخ القاسي الفصل الثاني  #الفصل_الثاني👇👇👇 : محمد قرب على أمه وبدأ يخنق فيها والأم مش قادرة تتنفس ومنى بتبكي وتترجى أخوها يترك أمها محمد: صدقوني نهايتكوا النهاردة بقا أنتي يا زينب بتمدي إيدك عليا دا أنتي على كده قلبك مات الأم تتحدث بصعوبة وتقول دا اللي كان لازم اعمله من زمان بس للأسف كنت بطبطب عليك وده كله جه على راسي منى: نزلت على رجل أخوها وببترجاه يترك مامتها محمد: زق منى برجله وقال أنا هرميكوا بره بيتي ومعنتش أشوف وشكوا هنا تاني ومسك أمه وأخته من شعرهم ورماهم بره البيت وقفل الباب في وشهم الأم وبنتها فضلوا يبكوا كتير على حالهم اللي وصلوله ومش عارفين يروحوا فين بالليل الأم كانت خايفة على بنتها أكتر من خوفها على نفسها خايفة حد يقابلهم يكون سكران ويخطف بنتها ولا يغتصبها الأم وبنتها قاموا مشيوا وفضلت تدعي وتناجي ربنا يحفظهم من كل شر واذى ووقفت قدام جامع كان فيه شخص بيصلي القيام وبعد كده بيقرا القرآن لغاية ما يأذن الفجر زينب وبنتها دخلوا الجامع واتوضوا وبدأوا يصلوا ويدعوا ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

رواية الأخ القاسي الفصل الاول

صورة
  حصرياً على موقع المجد للقصص والحكايات رواية الأخ  القاسي  ودي قصه جديده هو ماسك أخته من شعرها وعمال يضرب فيها ويقول ليها إزاي تتجرأي وتشتمي مراتي أنا هربيكي يا حيوانة الأم: عمالة تعيط وتقوله سيبها حرام عليك معملتش حاجة مراتك بتكذب الأخت الصغيرة عمالة تشد في أخوها عشان يبعد عن اختها فزقها بعيد ووقعت وراسها اتعورت الأم صر.خت وقالت هتموت أخواتك يا قاسي أنت مش في قلبك رحمة أنت إزاي بالجبروت ده حسبي الله ونعم الوكيل فيكوا أنت ومراتك ربنا مش هيسيب حقنا وعيالك هيعملوا فيك اللي أنت بتعمله فينا أنا بقول بس حسبي الله ونعم الوكيل فيكوا ربنا يهدكوا محمد(الأخ القاسي): مسك أمه من دراعها ولواه ليها وقال كلمة كمان وهطردكوا من البيت أنا بس سايبكوا خدم ليا ولمراتي وإلا كنت طردكوا من زمان الأم خدت عيالها وقعدوا في أوضة صغيرة وفضلوا يعيطوا على الإبن إللي بيمد أيده على أمه والأخ اللي بيضرب أخواته ويعذبهم ومراته بتحرق ايدهم ورجليهم وميقدروش يتكلموا عشان ميقدروش عليهم محمد وزوجته هنية دخلوا اوضتهم بيضحكوا ومبسوطين أوي ان كل يوم يضربهم ويعذبهم (هو مش بيصرف على أمه ولا أخواته أمه هى اللي بتشتغل عند ناس عشان

السوق السوداء الكاتبة اسماء ندا الفصل ١٣ و١٤

صورة
    الفصل السابق اضغط هنا السوق السوداء الكاتبة اسماء ندا البارت الثالث عشر  رأيته تركزالاسدان وارتدى تى شيرت رياضى وابتعد عن الباب وحتى استطيع النوم جذبت دولاب صغير به الملفات خلف الباب ثم دخلت الى الحمام ، اخذت شاور واستخدمت الكرمات واخذت حبه مكتوب على العلبه مسكن للالم ، عندما خرجت كان هناكزدولاب اخر به عدت بدلات وقمصان رجالى ،اخذت منهم قميص وارتديته والقيت بجسدى فوق السرير ما هى الا لحظات وغبت فى نوم عميق ، استيقظت على ضوء الشمس وشيئا يتحرك على جسدي يشبة ريشة ، فتحت عينى بقوه عند ادراكى انه بالداخل ، حاولت التحرك لكن لم استطع فاذا بيدى مقيدتان باعلى السرير وقدماي مقيدتان بجانبى السرير حاولت النظر حولم لم يكن موجود ولكنى اشتم رائحة عطرة ، شعرت بالريشة فوق قدمى ،نظرت للاسفل كان جالس بين قدماى   بيار / la principessa si savegliò استيقظت الاميرة  ضحي/كيف. كيف  بيار / حقا كمزانت بريئة نمرتى …. هل سأتعب لدخول غرفة بمنزلى  ضحى /جبان ربطنى ايه خايف منى يا حيوان  بيار / نمرتى , الم تلاحظى انك فقط من تشتم ، انا لم ابادلك للان سوف تعاقبين ولكن ليس الان سوف اسئل وتجيبى ان كذبت بعقاب وانزكنت

السوق السوداء الكاتبة اسماء ندا الفصل ١٢

صورة
  البارت الثانى عشر  فكرت ان اذهب للكلانى لكن الحرس بكل مكان لن استطيع فعل هذا لمحت كلارك يقف قرب المسرح ويشير لى بالهروب لم افكر كثيرا تحركت باتجاه الباب المؤدى لممر الجراج واول ما عبرته ودخلت الممر بدأت اجرى والتفت لم اجد احد خلفى جريت حتى باب الجراج وفتحته وخرجت لاجد سيارات كثيره مختلفه وهناك قرب باب اخر يؤدى الى القاعه رأيت رجلان خلفهم حراسة اكبر من حراسة اثر حقا يمكن القول انهم وحوش وليسوا بشر من احجام اجسامهم ولكن يرتدون البدل وبقمة الاناقه وعندما بدأت الرقض باتجاه بوابة الجراج لمحت احد هؤلاء الرجال يشير لحراسه ليحضرونى فاسرعت بالجرى كما ان حيلتى تعتمد على هذا سمعته يضحك ويقول بالايطالى  الرجل /  Uomini questo è tempo di pesca رجال ها وقت الصيد  وبدأ هو ورجاله بالجرى خلفى بل الالتفاف من الجوانب ليحيطوا بى حاولت جاهده ان اصل للبوابه قبلهم لكن وصل لى احدهم فكسرت زراعه والاخر تجاوزته بمرونه بعد ان لكمت وجه واحد اخر ولكنهم 5حراس وان تخلصت من 3 امسكنى الاثنان الاخران و قيدونى اسفل قدم الرجل  الحارس / Ecco Pierre, l'abbiamo messo in macchina ها هى بيار نضعها بالسياره  بيار / Bella