المشاركات

روايه زواج مع ايقاف التنفيذ كامله بقلم هويدا زغلول

صورة
 المجد للقصص والحكايات روايه زواج مع ايقاف التنفيذ  كآمله   بقلم هويدا زغلول الفصل الاول   الفصل الثاني   الفصل الثالث   الفصل الرابع   الفصل الخامس   الفصل السادس   الفصل السابع   الفصل الثامن   الفصل التاسع الفصل العاشر والأخير

رواية القاتل المجهوال الفصل الرابع

صورة
 روايه القاتل المجهول الجزء الرابع  بقلم هويدا زغلول ندي :اي ده هو انت بتتعامل  بالشمال  احمد :اه أشول  ندي :انت غلبان اوي يا احمد  احمد :والله زي حضرتك برضه غلبانه اوي بس خدي  بالك من مريم  ندي :ليه بتقولي كده  احمد : مش كويسه ومش بتحبك  ندي:للاسف عارفه  احمد.: والله طيب ليه مصممه انك تعرفيهم  ندي :مليش حد في الدنيا غيرهم  احمد :مهما أن كان ملكيش حد لازم تبعدي عنهم  ندي :ما خلاص اللي كانت مجمعنا ماتت  احمد :احسن والله  ندي :ليه بتقول كده  احمد :انا كنت عايش معاها  وعارف قد اي هي انسانه مش كويسه  ندي :طيب ليه مش سبتها  احمد :ظروف  ندي :مانت لسه قايل ازاي اكمل مع وحده وانا عارفه أن سلوكها وحش ازاي انت بقي كنت شغال معاها  احمد :انا لازم امشي المهم خدي بالك من نفسك  ندي :وانت كمان ومشيت ندي  وأحمد فضل يفكر في صافي ومعرفته بيها  صافي كانت حلفه عند صديقه ليها وكانت عامله تشرب جامد  احمد :كفايه بقي  صافي :وانا مالك انت  احمد :انا خايف عليكي انتي  والله  صافي /انت اسمك اي  احمد :اسمي احمد  صافي :انا اول مره اشوفك هنا  احمد :لسه جاي عند مدام نيره الاسبوع ده  صافي :تمام يا احمد خد دول ليك  احمد

روايه غرام وحنين الفصل الخامس بقلم هويدا زغلول

صورة
  حصرياً على موقع   المجد للقصص والحكايات  رواية غرام وحنين  الفصل الخامس  بقلم هويدا زغلول حبيبه:استني هفهمك  حمزه :افهم اي انتو اي الشر ده  حبيبه :والله غصب عني  حمزه :خليتني أطلق مراتي علشان  واحده واطيه زيك  حبيبه :انت اللي بعتها انا مليش دعوه  حمزه:مهو بسببك انتي  حبيبه :لو كنت بتحبها مكنتش سبتها  حمزه :كان نفسي اكون اب  حبيبه :هي كانت بتحبك وضحت علشانك انت بعتها في أول محطه  حمزه :انا هقتلك  حبيبه :اوعي ايدك من عليا اميره  اللي كانت معايا ولو حصل ليا  حاجه هتبلغ البوليس  حمزه :انا مش مصدق انتو ازاي كده  حبيبه :هديك ربع مليون  حمزه :اطلعي برا  حبيبه :اسمعني بس عمار مستعد يدفع  ثروته كلها قدام جوزه من سماح  حمزه :اطلعي برا قولتك  وخرجت حبيبه واتصلت ب اميره  اميره :انتي غبيه ازاي مش مامنه  حبيبه :خايفه يروح يقول ل سماح  اميره :انا مش عارفه اتصرف ازاي  حبيبه اوعي تخليها ترد عليه  اميره :اقفلي دلوقتي سماح جت  سماح :عامله اي  اميره :الحمد لله  سماح :مالك وشك مخطوف كده ليه  اميره :ابدا تعبانه شويه  سماح :انا مش عارفه اشكرك ازاي أنك  كنتي مخلياني في البيت عندك الفتره  دي ده لو ليا اخت مش

رواية عشقتك باسم القدر الجزاء الثاني الفصل السابع

صورة
 ولقدرنا خطة جديدة  الكاتبة أسماء  الفصل السابع  ملناش غير بعض انا وانت ياغالي ولو زعلان من حاجة قولهالي ❤️ وقفت ساندي تستوعب الصدمة التي حلت بها للتو منذ أن إلتقت بهاجر ثواني وأخيرا ملت عينيها المشتاقه لرؤيته لم تكن تتوقع أن يكون هذا هو اللقاء، كانت تريد أن تصرخ به وتلومه على الفراق وتلومه على كل شئ ولكن ماحدث كان عكس ذلك فعينيها كانت تنظر له بشوق فضحها وهو الأخر عينيه مليئة باللوم والندم والشوق هاجر... احم، مراد تعالي نروح المكتب التاني ومباشر الشغل فيه ناس مش هاتعرف تشتغل النهاردة مراد... وهو يوجه كلامه للمحامي الذي ينظر بحيرة من أمره لما يحدث مراد... إتفضل معانا وأتمنى اللي شفته هنا مايتقالش المحامي... بخوف... حاضر خرج هاجر ومراد والمحامي وتركوهم وحدهم وهم مازالوا ينظرون لبعضهم بلغة العيون يعبرون عن شوقهم وحبهم ولم يشعروا حتى بخروج مراد وهاجر نادر.... وحشتيني! هنت عليكي السنين دي كلها؟ ساندي... بإنتباه ولوم .... أنا اللي هنت عليك، ليه؟ ممكن تقولي ليه؟ نادر... بنفي... عمرك ماهنتي عليا، مين قال كدا؟ ساندي... بحزن... خيانتك ليا، مفكرتش قبلها انا ممكن يجرالي ايه؟ نادر... بحزن وغضب... م

رواية عشقتك باسم القدر الجزاء الثاني الفصل السادس

صورة
 ولقدرنا خطة جديدة  الكاتبة أسماء العمري  عشقتك بإسم القدر الجزء الثاني  الفصل السادس  مش كل اللى بنحبهم هيكونوا لينا ،ولا كل اللي بنحبهم لايقين علينا، ممكن نلاقي اللي ياما حلمنا بيهم ويلاقونا مانلاقيش الحب فيهم 💔💔 الممرضة... إلحقني يادكتور الصحافة مالية المكان برا وعاوزين يدخلوا  منير.... هي إييه الهرجلة دي؟ إزاي؟ مين كلم الصحافة؟  الممرضة... مش عارفة بس تقريبا كدا فيه فيديو متسرب للدكتور صالح وهو بيضرب  مدام لمار  صالح.... بصدمة.... إييييه؟! ومين كلم الصحافة؟  @أنا يادكتور  صالح إستدار هو وصديقه تجاه الصوت ونظروا بصدمة إليها  صالح... لمار ؟ إنها لمار وجدها تقف بكل غرور وهيبة  صالح... أنا مش فاهم حاجة  أتي صوت أخر من خلفه... أنا بقا هفهمك  صالح.... بصدمة.... منة؟! إنتي؟! إيه اللي بيحصل مش فاهم؟ بجد مش فاهم  منة.... بحقد يعرفه جيدا..... أنا هفهمك كل حاجة يادكتور زي ماقلتلك،أنا اللي ساعدت لمار، إنت إييه يأخي بطل بقى تملك بقا كفاية، إنت مش عارف بتملكك دا بتعمل فينا إيه؟ هي ماما ماتت من شوية؟  بمجرد أن ذكرت سيرة والدتها لم يستطع أن يتحكم بنفسه نهائيا فقام بصفعها بكل قوته بكل حقد وغضب وأ

رواية ولقدرنا خطة جديدة الفصل الخامس

صورة
حصرياً على موقع المجد للقصص والحكايات  رواية و لقدرنا خطة جديدة  الكاتبه اسماء العمري  الجزاء الثاني من عشقتك باسم القدر  ولقدرنا خطة جديدة  الفصل الخامس  أسماء العمري  غيرت معاني فيا. خليتني بقيت ملاك، مش لاقي حاجة فيا الا بتعشق هواك❤️❤️ وصل أخيرا إلى مطار القاهرة الدولي وتنفس بإرتياح وبمجرد أن وصل إلى أرض الوطن بدأت الذكريات تتدفق عليه من كل إتجاه وبدأ قلبه يؤلمه وبشده أخذ تاكسي من أمام المطار بعد إنهاء الإجراءات الأمنية وصعد إلى تاكسي ومنه إلى قصر عائلة حرب ولكنه إتصدم بشده أهذا هو نفس القصر الذي أحمل به ذكرياتي معها؟ لماذا تغير إلى تلك الدرجة؟ لماذا أحس وكأنه أصبح مهجورا وكأنه غير مسكون بالبشر؟ لا كيف هذا؟ القصر تحول إلى تحفه فنية ولكن روحه تغيرت كثيرا إن كان ناقص للروح منذ سنوات بسبب هاجر فإنه اليوم معدوم الروح فالروح الطيبة، روح الأسرة وروح الحب ♥ هم فقط من يشعرون بفقدان هذه الروح ولكن هل كل من يمر به أو يراه يشعر بهذا الشعور؟ لأعتقد ذلك، فمن يمر به يرى أنه يعبر عن مدى ثراء العائلة الواسع هم فقط يتمنون مثله، ولكن هو يشعر هذا الشعور بسبب أنه عاش بذكريات وأحس بروحه منذ كان طفلا فهو

غرام وحنين الفصل الرابع بقلم هويدا زغلول

صورة
  روايه غرام وحنين الجزء الرابع  بقلم هويدا زغلول اميره : بلاش مشاكل ويلا نمشي  سماح :انا جعانه هتاكلني اي  اميره :من أمتي وانتي كده  سماح :انا هطلب عصير عقبال ما  عمار يجي  اميره :انا مش فهماكي  عمار :وعمار جه  سماح :اهلا ازيك باس أيدها  واقعد  عمار :انتي لحقتي خدي قرار بسرعه  كده بجد انا مبسوط  وفي التربيزه التانيه كان قاعد حمزه  وحبيبه  حمزه :انتي قولتي ل اميره أننا جاين  هنا يا حبيبه  حبيبه :والله ما حصل يلا بينا نمشي  حمزه :لا نمشي ليه خلينا نقعد نتفرج  حبيبه :هو انت لسه بتحبها  حمزه :لا طبعا مش بحبها بس مش مصدق أن هي قدرت تخدعني كده  حبيبه :قلبي انا مش عايزك تكون زعلان والله هي ما تستهلك  حمزه :ازاي كنت مصدق كلامها ونظرتها  ليا ازاي كنت مهوم كده طيب لو هي  كانت عايزه تطلق مقلتش ليه أن مشكله  الحلقه مني وكانت سبتي  حبيبه :كانت عايزه تضمن الاول عمار  حمزه :مش فاهم انتي تعرفي حاجه  انا مش عارفها  حبيبه :كل اللي اعرفه ان عمار كان  متجوز وكان في مشاكل بينه وبين  مراته وكان عايز يطلقها بس اكيد سماح  هي اللي قالت ليه أنه يطلق مراته  وفي ترابيزه سماح وعمار  اميره :اي ساكتين ليه  عمار : ا