المشاركات

رواية بنت الأصول الفصل الثامن عشر بقلم عمر يحيي

صورة
  المجد للقصص والحكايات  رواية بنت الأصول  الفصل الثامن عشر  بقلم عمر يحيي  #رواية  #بنت_الاصول #البارت_الثامن_عشر _ ====== ====== ====== ====== نكمل عند عادل حيث يجلس بالشركة يخطط المكائد ..... وليس للعمل كعادته ..... الواد ده شكله هيموت ابوه بجلطة? ..... عادل ها يابني انتا عملتوا ايه .... الشخص كله تمام ي باشا نفذنا زي ماحضرتك أمرت بالحرف الواحد ..... عادل  بس أوعى يكون مات ..... أقتلك فيها ..... الشخص  بصراحة ياباشا في واحد من اللي معايا ضربه على دماغه ضربه شديدة ومش عارف اذا كان مات ولا لسه عايش ..... عادل  الله يخرب بيوتكم انا مش قولتلك مش عاوزه يموت يا غبي ..... طيب اتنيل اختفي دلوقتي حالا لحد مانعرف ان كان عايش ولا ميت ..... _ _ ◇■□●○◇■□●○◇■□●○ فلاش باااك ..... عادل  انتا يابني اسمعني كويس بص انا عاوز الواد شادي ده يتأدب حبيتين فاهمني ..... أحد رجاله انت تؤمر يا باشا اعتبره انتهى من الدنيا نهائي ..... عادل  لا .... لا بص افهمني أنا مش عايزه يموت انا بس عايز أشد ودنه شدة تقيلة شوية انتا فاهمني ولا لا ..... رجله تمام فهمتك ياعادل باشا اعتبر الأمر خلص زي مانتا عايز بالظبط ..... عاد

رواية فتاة العمليات الخاصة بقلم ندي ممدوح الفصل الثاني عشر

صورة
 المجد للقصص والحكايات  رواية فتاة العمليات الخاصة  الفصل الثاني عشر  بقلم ندي ممدوح  الفصل الثاني عشر  رواية / فتاة العمليات الخاصه  أسألك اللهم بأنك أنت الله ولم أكن بدعائك قط شقيا أن تجيرنا من النار وما يقرب إليها من قول وعمل ونسألك بوجهك الجنة بغير حساب أحينا في هذه الدنيا يا قيوم أسعد حياة ترضيك وارزقنا أكمل عمل ترفعه، وأصدق توبة تحبها. علامة أستفهام كبيره ارتسمت على وجه زيد ، عاود نظره للرساله ولمنصور بغموض ، مسكه من ياقة قميصه وقال بحده :- مين ده انت بتشتعل لحساب مين ؟؟  نظر منصور له بتوتر شديد وارتباك فقال ببطء :- محدش يا بيه . نظر له زيد بحده وبعيون تكاد أن تفتك به وهتف بصوت مخيف :- أنت بتشتعل تبع مين ؟ مين هو الشخص اللي بعتك ؟ بتبعني ؟  أجابه مسرعاً وهو يهز رأسه بالرفض :- لا لا لا يا بيه أنا مبعتش حضرتك ولا عمري أعملها !!! أجاب زيد بغموض :- أمال تسمي ده أيه ؟  رد منصور وهو مطأطأ الرأس :- معنديش أوامر أني أقولك على أي حاجة . أراد أن يفرغ غضبه في أي شئ ، فلكم الحائط بيده بقوه ثم رفع رأسه لينظر لعبد الرحمن الذي بدأ أن يفيق وقال بحده لمنصور ودون النظر إليه :- أمشي . أنصاع ﻷوامره

رواية بنت الأصول الفصل السابع عشر بقلم عمر يحيي

صورة
 المجد للقصص والحكايات  رواية بنت الأصول  الفصل السابع عشر  بقلم عمر يحيي  رواية  #بنت_الأصول  #البارت_السابع_عشر _ ====== ====== ====== ====== وفي احدي البيوت الفخمة والكبيرة المتسمة بالعز والثراء .... صباح الخير يا ماما صباح الخير ي بابا ..... الام و الاب صباح الخير ياحبيبتي ..... اخواتها انس و انجي صغار بالمدرسة ويجلسون على سفرة الطعام ..... ايه يا أبلة ومافيش صباح الخير لينا احنا كمان? ..... الدكتورة شمس ودي تيجي ..... أحلى صباح لاحلى اخوات بالدنيا .... . الاب يالا افطروا ياولاد عشان كل واحد تشوف دروسها ومدرستها مش عايز تقصير في دروسكم ..... تمام ..... انس ... وانجي تمااام يا بابا ..... الأب  وانتي يا قلبي يالا افطري عشان ماتتاخريش على المستشفي يادكتورتنا ..... الدكتورة شمس حاضر يا سي بابا ☺️ ..... _ _ ◇■□●○◇■□●○◇■□●○ عند عادل وعلى مكتبه بالشركة يكيد المكائد كعادته ..... اللي فيه داء عمره ما يبطله ..... عادل الو ايوا يا بني انتا جهزت كل حاجة زي ما قولتلك عليها ...... شخص مجهول ايوا ي باشا كل حاجة تمام زي ما أمرت ..... عادل طيب كده تمام أوي ..... انتا بس ركز واعرفلي مين الرجالة اللي

رواية فتاة العمليات الخاصة الفصل الحادي عشر بقلم ندي ممدوح

صورة
 المجد للقصص والحكايات  رواية فتاة العمليات الخاصة  بقلم ندي ممدوح  الفصل الحادي عشر  الفصل الحادي عشر  رواية /فتاة العمليات الخاصه  "رَبِّ اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِمَن دَخَلَ بَيْتِيَ مُؤْمِنًا وَلِلْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ" كان يصعد الدرج بخطوات ثابته ، وهو متلهف أن يرأها بشوق ، فها هو حلمه سيتحقق وسيراها ،  أستمع لصوت أنين وبكاء ، تصنم محله طاف حول نفسه وعينه تجوب المكان ، حتي حاول أن يتبع الصوت ، بينما هو يستمع لصوت يطلب المساعدة والاستغاثه ، وقع نظره علي تلك الشقه التي أخبره مايكل ان تسكن بها ، لم يدري ماذا يفعل ، ألمه قلبه بشده ، تقدم بخطوات ثقيله نحو الداخل ، فرأي كركبه استمع لصوت بكاء وصراخ في آن واحد ، ولج وعينه تجوب المكان حتي رأي ريم صريعه أرضاً  ، ألقى الحقيبه من يده وهرول إليها في قلق ، جلس لمستواها ونظر لهاله التي تبكي بوعيل وتحاول جعلها تفيق وعمرو الذي يبكي ، فصاح بهم بصراخ :-  بس اسكتوا ، فهموني اي اللي حصل ، ودي مالها ؟  نظرت له هاله بلهفه وأمل واستنجاد فقالت برجاء :- لو سمحت ساعدني أوديها المستشفي ؟  نظر إلى دموعها الهالكه وصمت قليلاً حتي قال :- 

رواية فتاة العمليات الخاصة الفصل العاشر

صورة
 المجد للقصص والحكايات  رواية فتاة العمليات الخاصة  بقلم ندي ممدوح  الفصل العاشر  رواية / فتاة العمليات الخاصه  اللهم: لك أذل، وبك أعِز، وإليك أشتاق، ومنك أفْرق، وتوحيدك أعتقد، وعليك أعتمد، ورضاك أبتغي، وسُخطَك أخاف، ونقمتَك أستشعر... وعفَوك أرجو، وفيك أتحير، ومعك أطمئن، وإياك أعبد، وإياك أستعين، لا رغبة إلا ما ِنِيط بك، ولا عمل إلا ما زكِّي لوجهك، ولا طاعة إلا ما قابله ثوابك، ولا سالم إلا ما أحاط به لطفك، ولا هالك إلا من قعد عنه توفيقك، ولا مقبول إلا من سبقت له الحسنى منك هبت واقفه  بحده وفتحت باب السياره بغضب حتي كاد ينكسر وسرعان ما جذبت ذلك الشاب من ياقة قميصه والقته أرضاً بقوه ، الجميع في حالة زهول من تلك الفتاه ، أما أحمد وأدهم هبطا سريعاً ليعلموا ما بها ،  لمار أمسكت بالصبي وظلت تهوي علي وجهه باللكمات المتواليه بدون هواده ، وهو لا يدري من تلك الفتاه ولا تعطيه فرصة ليدافع عن نفسه ؛ أحمد اقترب منها بحده وحاول ابعادها دون جدوي حتي أدهم ، فجأة لمار تركته غارق في دماءه ، وذهبت باتجاه السياره وهي تدفش أدهم وأحمد بحده من أمامها ، كان كل من بالسياره هبطوا ، اقتربت لمار من احدي الفتيات وص