المشاركات

رواية مشكله في ليله الدخله الفصل التاسع والأخير بقلم هويدا زغلول

صورة
رواية مشكله في ليله الدخله الفصل التاسع والأخير بقلم هويدا زغلول  مشكلة في ليلة الدخلة الحلقه الاخيره  بقلم هويدا زغلول احمد :تعالي معايا  البواب وقفنا وقال رايحين فين  احمد :هي إلانسه اللي لسه طالعه دي  طالعه فين لو سمحت  البواب :طالعه في الدور الثالث ليه  سعاد :امال لما جيت وسألتك قولتك مين  اللي في دور التالت قولت مافيش حد ليه  البواب :الصبح مكنش فيها حد انما دلوقتي فينى  سعاد :مش فاهمه كلامك  البواب :هي دي صاحبه الشقه ولما جيتي  الصبح مكنتش موجوده دلوقتي موجوده فوق  وبدأت اكلم نفسي طيب ليه واخده شقه  بعيد عن مامتها وكانت عايزني اجي هنا  احمد :احنا لسه هنفكر تعالي يلا وطلعنا  الشقه وكان في صوت عالي من جوا  مني. كانت بتكلم حد بصوت عالي جدا واحنا  وافقنا نسمع الكلام  مشكلة يوم فرحي  مني :بقولك اي انسي اي حاجه حصلت خلاص  أنا مش هساعدك تاني انا كل مره كنت  هتكشف بسببك  محمود :هي اللي مجتش انا هنا من بدري ولله  مني  :جت وكانت معاها بنت عمها والبواب  الحمد لله مقلش ليها اسمي انا مش ناقصه  خلاص انا هتجوز اخو احمد واكيد اخو زيه  مبسوط ومعاه فلوس وانت اطلع من حياتي  محمود :بالساهل كده  مني :

رواية مازال للعشق بقية الفصل العاشر بقلم ندي ممدوح

صورة
رواية مازال للعشق بقية الفصل العاشر بقلم ندي ممدوح   الفصل العاشر  جحر الشيطان  ما زال للعشق بقية.   " بداية الحكاية" «نتابع حياتنا كأننا لم نفقد، ولكننا فقدنا شيء بنا، قد يكن قلبٌ او روحًا او فرحةً او كلاهم معًا ولكن بالأخير فقدنا شيءٍ حطمنا واوحش الحياة التي نحياها، رغم أننا نتابع السير كأننا بأفضل حال»  أيقظه رنين هاتفه الذي وقته على الساعة الرابعة عصرًا، مد ذراعه يوقف رنينه المتواصل المزعج، قبل أن يعتدل جالسًا عل طرف الفراش، وتنهد مدلكًا جبينه بالسبابة والإبهام، ثم مسح بكفه وجهه ومط ذراعيه متثأبًا وقام واقفًا ودلف لدورة المياه ليستعد لِمَ عليه فعله، لقد غفى ساعتين بالتحديد لم تنقص ولم تذيد، لم يلبث ان خرج ليرتدي ملابسه التي كانت عباره عن بنطال جينز أسود اللون يعلوه معطف طويل أسودًا ليقيه من البرد القارص بالخارج، خطف عينيه المطر الخفيف المتساقط من نافذة غرفته فأزاح الستار وراح يتأمله بجمود وفي قرارته بسمة مشتاقة للحبيبة التي تعشق هذا الجو وتذوب شغفًا للهفو تحت المطر، أستنشق نفسًا عميقًا قبل أن يستدير خارجًا من الغرفة، وقبل ان يهبط الدرج توقف مكانه على صوت والده الآتي من خل

رواية مشكله في ليله الدخله الفصل الثامن بقلم هويدا زغلول

صورة
 مشكله في ليله الدخله رواية مشكله في ليله الدخله الفصل الثامن بقلم هويدا زغلول  الفصل الثامن  بقلم هويدا زغلول ومن كتر حبي في مني كنت ماشيه طول  الطريق اعيط في الشارع اه اختي اللي  بخاف عليها وبحبها من قلبي  الوقت ده قابلت نفين بنت عمي  نفين :سعاد مالك فيكي اي  سعاد :ابدا مافيش حاجه بعد اذنك انا لازم امشي  نفين :شكلك غريب والله ما هسيبك كده  سعاد :نفين مني تعبانه ارجوكي لازم امشي  نفين : هاجي معاكي والله ما هسيبك  وبجد كنت مستغربه رد فعلها اوي ازاي  بعد اللي عملته معايا يكون ليها عين تعمل   بس كان كل تفكيري في مني مش وقته  . وانا طالعه لقيت نفين بتقولي رايحه فين  رديت وقولت ليها  سعاد :طالعه طبعا الشركه اللي المفروض  مني فيها ردت عليا نفين  نفين :يابنتي اهدي بس مافيش يافطه أن  فيه شركه هنا مينفعش نطلع كده  رديت وقولت ليها بعصبيه  سعاد ؛لو خايفه خليكي انتي انا هطلع بعد  اذنك  نفين :انا مش هسيبك يابنتي وكلمت البواب  مشكلة يوم فرحي الفصل الثامن لو سمحت في شركه هنا ب اسم ..... البواب :خالص العماره كلها سكان مافيش  شركات هنا هما قالو ليكي فين نفين :مش قولتك مينفعش نطلع  سعاد :طيب معلش هو ال

رواية مشكله في ليله الدخله الفصل السابع بقلم هويدا زغلول

صورة
 رواية مشكله في ليله الدخله الفصل السابع بقلم هويدا زغلول  مشكله في ليله الدخله الفصل السابع  بقلم هويدا زغلول محمود /قصدك اي يعني مش فاهم  مني /لا مش معقول الغباء يكون للدرجه  سعاد /هو مين بقي اللي غبي  مني /اي ده انتي وافقه من أمتي  سعاد لا والله احنا فينا من كده المهم  انتي لازم تعرفني أن لو في حد ولا لا لان  احمد عايز يخطبك لاخو لو انتي ارتبطي بحد  عرفني  مني /لا ابدا ده حد من الشغل كان في  شغل غلط وانا كنت بقولوا حاول تخلصه  سعاد /والله همشيها شغل يلا علشان  نتغدا بقي احمد جعان جدا  ردت عليا مني لا لا مش قادره اكل معلش  انا لازم انزل دلوقتي وبعدين بقي انتي  عروسه لازم تركزي معاه جوزك شويه  كنت مستغربه من كلامها اوي اي ده هي  مالها فيها أي بس دخلت عادي وقولت  خلاص برحتها بس كنت مضايقه برضه مني  بتخبي عليا حاجه دي عارفه عني كل كبيره  وصغيره ومسكت الفون لقيت احمد  جاي يقولي بتعملي اي يا سعاد  قولته مافيش هنزل كام صوره كده  اللي لحقتهم قبل ما يحصل النكد  في الفرح عايزه أنزلهم فيس  لقيت احمد بيقولي ممكن يا مني  تطبلي شويه من موضوع الفيس ده انا  خايف بجد لازم حياتنا تكون بينا  شويه انا

رواية مشكله في ليله الدخله الفصل السادس بقلم هويدا زغلول

صورة
رواية مشكله في ليله الدخله الفصل السادس بقلم هويدا زغلول  مشكله في ليله الدخله روايات مصرية الفصل السادس بقلم هويدا زغلول السادس وروحت الشقه انا وأحمد وطبعا ماما وبابا  ومني كانو معانا  بابا /الف مبروك يا بنتي جوزك ده تحطي  في عنيكي عمرك ما هتلاقي واحد زيه  مشكله في يوم فرحي الفصل السادس سعاد /اكيد يا بابا طبعا ربنا يخليك ليا وما  يحرمني منك ابدا الام /حبيبتي الف الف مبروك  سعاد /الله يبارك فيكي يا قلبي  والكل مشي ودخلت سعاد اوضه النوم  قصص وروايات ، انت لي ، novel احمد /الف الف مبروك يا حبيبتي  سعاد /الله يبارك فيك وفي شقه ام سعاد  الجرس كان عامل يرن  ام سعاد /اي مين اللي بيخبط كده وفتحت  كانت ام نفين  ام نفين /انتو عايزين اي تاني مننا فلوس  فؤاد جوزي وجوزك خدها انما بنتي تتعب  نفسيا لا لحد كده ولازم تقفوا عند حدكم  ام سعاد /حلو اوي المسلسل ده وبعدين تاني  مشكله في ليله الدخله الجزاء السادس جوزك كان واخد الفلوس دي من جوزي احنا  كل شويه هنتكلم في الحوار ده خلصنا بقي  ام نفين /حق بنتي انا هجيبه وخليكي ميديا الامان للغريبه بكره تعرفي انها هي  السبب في كل شي لان عمر ما بنتي غارت  من بنتك

رواية مشكله في ليله الدخله الفصل الخامس بقلم هويدا زغلول

صورة
 رواية مشكله في ليله الدخله الفصل الخامس بقلم هويدا زغلول  مشكله في ليله الدخله الفصل الخامس  بقلم هويدا زغلول واتعصب احمد جدا  احمد /ليه كده بقي انا بقول مش عايز حد  يعرف حاجه عننا تروحي انتي تعملي كده مني /فيه اي يا احمد والله ما اقصد وبعدين  هو انا كتبت حاجه انا طلبت الناس كلها تدعي  ليها بس مش اكتر انا والله ما اقصد حاجه  احمد /امسحي البوست من فضلك انا مش  عايز اي حد يعرف حاجه عن سعاد  مني /حاضر والله يا احمد انت متعرفش انا  بحب سعاد ازاي دي اكتر من اختي والله  وربنا العالم المهم انت هتيجي بكره  برضه زي ما قولت ل سعاد وتكلم عمي احمد/اكيد طبعا وحساب نفين دي معايا  كبير اوي عالعموم سلام دلوقتي لان محتاج  رواية مشكله في ليله الدخله الفصل الخامس بقلم هويدا زغلول  انام  مني /اتفضل يا احمد وياريت تهدي اعصابك  علشان تعرف انت هتعمل ايه  احمد /ماشي يا مني وقفل السكه وفضل يفكر  شويه وبعدين نام وتاني يوم راح لابو سعاد  يطمن عليه  احمد /عامل اي دلوقتي يا عمي انا عارف ان غلط  والله بس أنا كنت محتاج شويه وقت افكر بس  مش اكتر لان غصب عني اشوف مراتي  بصور زي دي ومن موبيل رقم مجهول  مني /صباح الخير

رواية مشكله في ليله الدخله الفصل الرابع بقلم هويدا زغلول

صورة
 المجد للقصص والحكايات  روايات مصرية قصص وروايات رواية مشكله في ليله الدخله الفصل الرابع بقلم هويدا زغلول  مشكله في ليله الدخله الفصل الرابع  بقلم هويدا زغلول كان كلام من نفين علي سعاد وحش جدا  احمد /وهو انتي لو بتحبي سعاد مش  كنتي قولتي ليها الحقيقه  مني مكنش حابه يا احمد اعمل مشكله بينها  وبين بنت عمتها  نفين /والله الكلام ده كدب ومحصلش مني  وانا لايمكن اتكلم عنك ابدا ده أنتي اختي ربنا  يعلم انا بحبك ازاي  سعاد / بس بقي انا تعبت بقولك اي يا احمد  انت لو مصدق أن انا عملت كده برحتك انا واثقه  في نفسي كويس اوي انا تعبت تعبت  رواية مشكله في ليله الدخله الفصل الرابع  مني /منك لله يا شيخه  احمد /روحي وراها يامني بلاش تسبيها  الام /لا انزل انت وراها دي مراتك ومينفعش  تسبها ابدا  احمد /بس يا امي  الام مافيش بس اتفضل انزل يلا ونزل احمد  وراه سعاد وكانت تحت العماره في العربيه  عامله تعيط ومستنيه صحبتها  احمد /سعاد افتحي العربيه  سعاد  /احمد ارجوك سبني لوحدي مش قادره  اتكلم معاه حد  احمد افتحي العربيه لوسمحت انا لازم  اتكلم معاكي وفتحت الباب  احمد /لازم تعزرني الصدمه كانت جامده  اوي عليا والله