رواية زوجة اخي الفصل الرابع

 


البارت الرابع 

(زوجة أخي )🖤

المجد للقصص والحكايات 

الكاتبه سوميه عامر 

حبيبة : ايدا 


_ عقد جواز عرفي ينفي ليكي اي حقوق وانك مستغنية عن الطفل اول ما يتولد ,امضي

 

حبيبة : قبل ما أمضي انت لازم تعوضني عن كل الخساير اللي هخسرها بسببك 


يوسف بعصبية : بقولك امضي 

اترددت شويه وخافت منه و مضت

_ راح ناحيه الباب قفله و رجعلها 

حبيبة بخوف : انت رجعت ليه 

يوسف وهو حاطط أيده على وشه : اولا ملكيش اي علاقه ب اي حد في الفيلا 

ثانيا : مش هتطلعي من الاوضه دي 

دمعت عينها فجأة : انا اللي بصرف على اهلى خليني ارجع شغلي و هكون تحت عينك 

يوسف : تشتغلي وانتي حامل ازاي انتي عايزة ابني يجرالة حاجه هبقى اديكي قرشين  

حبيبة : لا مش عايزة منك حاجه كفايه انك تبعد عني بعد ما تاخد اللي يهمك رجعني شغلي 

يوسف بعد تفكير : موافق بس تكوني السكرتيرة بتاعتي و قدام عيني 

- موافقة 

_ تالت حاجه : ممنوع اي حد يعرف أن ليا صله بيكي أو بالاتفاق اللي بيننا 

- حاضر ،بس مش هتلمسني 

يوسف بتريقة امال هنجيبه ازاي هنطلبه دليفري 

حبيبة : لا معرفش حقن مجهري أو طفل انابيب انا معرفش في الحاجات دي بس مش هتلمسني 

يوسف : كويس انك فكرتي فكراني هموت والمسك انا بكرهك 

حبيبة : مش اكتر من كرهي ليك 


و بالفعل عملوا حقن مجهري بطبيب غير شرعي لأنها لسه بنت 


رجعت شغلها عادي بعد ما الدكتور أكد أنها هتبقى حامل بنسبه كبيرة لأن مفيش اي موانع 


ابراهيم : حبيبة انتي كنتي فين كل ده قلقتينا عليكي 

خرجت من شرودها : هنا رجعت الشغل تاني 

مد أيده يسلم عليها سلمت عليه شافهم يوسف كان أول مره يحس أن جسمه تلج لما سلمت على ابراهيم قلبه دق جامد 

يوسف بزعيق : عايزك في مكتبي 

دخلتله

- نعم 

_ بتسلمي عليه ليه 

- عادي انت ملكش كلام عليا 

قام وقف و مسكها من دراعها جامد : طلاما هنا ( حط أيده على بطنها ) ابني يبقى محدش يلمسك 

بس انت مش جوزي قدامهم كلها كام شهر و كل واحد من طريق 

بصلها بغضب : لو شوفتك واقفة معاه انتي عارفة انا هعمل ايه. 

بعد أيده و خرجت هي وهي بتعيط 

قعدت على مكتبها : ايه اللي انا عملته في نفسي ده ازاي بقيت حامل من راجل معرفهوش واهلي لو عرفوا و و ..( بصت على بطنها ) هيعملوا في ابني ايه ازاي هسيبه 

حطت ايديها على بطنها وفضلت تعيط 

فات 3 شهور على الحال ده ممنوع ممنوع ممنوع كل حاجه تعملها بحساب ممنوع حد يكلمها ممنوع تحكي لحد 

بدات بطنها تظهر 

ابراهيم : حبيبة ايه رايك نتعشى برا 

بصت حوليها ملقتهوش افتكرت أنه في سفر بقاله يومين  : موافقة يلا دلوقتي 

خدها و قعدوا في مطعم عالنيل 

ابراهيم : حبيبة انا ..انا من زمان وانا معجب بيكي بس انتي الفترة دي متغيرة ..هو انا ممكن اجيب اهلى واتقدملك 

حبيبة وهي بتعيط : انا مش هكدب عليك انا ..انا حامل 

ابراهيم : ايييييه انتي مش متجوزة 

حبيبة : لا متجوزة بس هنطلق و عايز ياخد ابني مني 

ابراهيم : اتجوزتي امتى 

حبيبة : من 3 شهور 

فضلت تعيط و قامت وقفت : انا لازم امشي 

ابراهيم : بتحبية 

- لا بكرههه 

_ تتجوزيني لما تطلقي منه 

الفصل التالي

لسه هترد لقيت بركان غضب  قدامها اللي سمع كل حاجه😳  ......

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

رواية انا وحماتي والاغتصاب كاملة الاول حتي الاخير...

رواية مراتي حامل وانا مسافر من ٤سنين كامله للكبار فقط بقلم هويدا زغلول

روايه تبادل الزوجات الفصل الخامس