لانك ليلتي الفصل التاسع الكاتبه سوميه عامر

 


البارت التاسع 

#لانها_انتِ

الكاتبه سوميه عامر

 المجد للقصص والحكايات 

صحيت ليلى من النوم فتحت عينيها براحه لقيت زين جنبها بيبصلها 


ليلى بكسوف : بس يا زين متبصليش كده 


زين بهمس في ودنها: كنتي جميلة اوي امبارح ما تيجي نعيد اليوم تاني 


خبت وشها في المخده : بس بقى 


ضحك و باسها و راح شايلها راح بيها عالمطبخ : يلا اعملك فطار 


ليلى : احم طيب نزلني 


زين : لا بوسه الاول 


باسته في خده : حبيبي هو انت مش هينفع تأكل زيي 


زين : انا ممكن اكلك انتي 


ليلى بدلع : ههون عليك 


زين : اه عادي اصلك هتكوني جوا قلبي 


ليلى : قصدك جوا معدتك ها 🙄 


حضنها و باسها : انتي ملكيش مكان غير هنا ( بيشاور على قلبه ) انتي طفلتي قبل ما تكوني حبيبتي و مراتي 


ليلى : طب ممكن اسال سؤال  !؟

انت ليه مش بتسمع الافكار زي سوزان 


قرب زين من ودنها : بسمع حتى تحبي اقولك كنتي بتفكري في ايه امبارح 


ضربته على صدرة و اتكسفت وخدودها بقت زي الطماطم 


ضحك و خدها في حضنه : بعد ما السحر اتفك بقيت اسمع بس ده مش معناه انك تتحرجي د انتي روحي و حياتي و اجمل ليلى في الكون 


في فيلا احمد 


احمد : سلوى انا مبقتش اشم ريحتها ( مبتشمش يبقى اكيد عندك كورونا يعسل متقرفناش بقى )  ....لا لا اكيد محصلش بينهم حاجه 


سلوى : أحمد اعتقد كفايه كده تعالى نمشي من هنا زين كان هيموتني امبارح و ممكن حصل بينهم حاجه انت كده هتخسر كل حاجه و هيموتك 


احمد : مش انا اللي أموت هتشوفي هعمل ايه 


اتصل على حد و اتفق أنهم يتقابلوا في مكان مهجور 


بعد ساعة كان احمد و سلوى في المكان و راجل عجوز كفيف ماسك عصايه و روب طويل قاعد مستنيهم 


الراجل : من غير ما تتكلم انا عارف انت عايز ايه بس عشان تعرف اللي انت عايز تعمله ده لازم تضحيه منك 


احمد : تضحيه عبارة عن ايه 


الراجل : تضحيه بحاجه غاليه عندك اغلى ما تملك لانه مش اي حد ده زين اللي حاليا قوته ضعف أضعاف قوتك صعب الوصول ل تفكيره زي المره الاولى كده لما جيت لي عشان تخسره قوته انت ضحيت فاكر ولا افكرك 


( فضل احمد يفتكر لما مسك بنته قتلها مقابل أنه يكون الاقوى و كانت اعز ما يملك ) 


احمد : فاكر ..وانا جاهز للتضحيه التانيه بص ل سلوى اللي كانت مرعوبه من كلامهم حاولت تهرب بس هو كان أقوى منها مسكها : انتي اغلى ما املك وعد مني مش هحب بعدك 


سلوى : احمد ارجوك سيبني امشي انا معملتش حاجه دايما معاك في كل أفكارك 


الراجل بدأ يقرأ في تعاويذ و سلوى بتعيط 


الراجل شاور ل احمد يخلص 


قتلها بدم بارد كان قسوه انتقامه اقوى بكتير من حبه ليها 


في الشاليه 


كانت ليلى بتعمل فطار ليها و زين خرج يصطاد حيوان يتغذى عليه بس الغريب أنه بدأ يحس ب شعور غريب أنه عايز يقتل ليلى حاجه بتشده ناحيه الشاليه وهو كل شويه يصرخ و يمنع نفسه لقى عربيه ضخمه فيها كلاب معديه  وقفها و قتل صاحبها بيحاول أنه يرغم نفسه على كبت شعورة أنه يقتلها بس الشعور موجود و الرغبه قويه 

فتح للكلاب و دخل قفل على نفسه و فضل يرزع في العربيه و يصرخ جامد : لا مش هقتلها 


في الفندق عند كامي


اتصلت على زياد اللي تعبت على ما وصلتله 


الو ..زياد انا والده ليلى انا موافقة على جوازها من زين بس خدني عندها 


زياد : انا مش عارف ...زين مقاليش اقول 


كامي : خلي سوزان تقرا أفكاري تتأكد من كلامي انا عايزة اقول لبنتي حاجه قبل ما اسافر 


زياد بص ل سوزان اللي عن طريق التليفون فعلا قرأت أفكارها و كان كلامها صح 


اتقابل زياد و اسيل و كامي و سوزان و سيف و ركبوا العربيه متجهين للشاليه 


كان الوقت اتاخر و الشمس بدأت تغيب و ليلى قلقانة على زين اللي مرجعش خافت احمد يكون عمله حاجه لبست لبسها و خرجت تدور عليه 


وهي بتنادي سمعت صوت في العربيه بتاعت الكلاب : امشيييي متقربيش ..ليلى ابعدي 


كان سامع أفكارها و اخترق افكارها عشان تبعد 


جريت ليلى عالعربيه : زين ...زين انت جوا انا هفتحلك يا حبيبي 


زين بصريخ : اهربي يا ليلى امشي من هنا امشي متفتحيش الباب ده اهرررربي 


مسمعتش كلامه و قعدت تفتح في الباب و اخيرا اتفتح 


كان في هدوء رهيب 


ليلى : زين ..ز....


مكملتش كلمتها كان لف وشه ليها اللي كان كله عروق حمره و زرقه و عينه الحمرا 


زين بضعف وسط نظراته اللي بتاكلها : انا اسف 


برقت ليلى و حاولت تقفل الباب معرفتش سابته و جريت وهي مرعوبه 


حاول هو يمسك نفسه و دموعه بتنزل من وجع قلبه بس في الاخير السحر أتمكن منه اللي المفروض عضه واحده منه هتموتها مش هتحولها  وخرج وراها 


جريت ليلى لحد الشاليه و قفلت الباب وهي بتعيط و خايفة 


دخل زين 


ليلى وهي بتترعش : زين اهدا ارجوك ......

 

اسفة اني منزلتش امبارح والدتي كانت تعبانة والبارت ده مش الاخير لأن الأحداث كتير مش هينفع في بارت واحد  العاشر هو الاخير و هينزل انهاردة برضوا هحاول اكتبه كله البنات اللي مستنين مُر قلبي بعتذر برضوا و هنزلها بارتين بكره من الجزء التاني 


#لانها_انتِ

#SomayaAmer

الفصل التالي

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

رواية انا وحماتي والاغتصاب كاملة الاول حتي الاخير...

رواية مراتي حامل وانا مسافر من ٤سنين كامله للكبار فقط بقلم هويدا زغلول

روايه تبادل الزوجات الفصل الخامس