رواية كيد السلايف الفصل السابع

 

حصرياً على موقع المجد للقصص والحكايات رواية كيد السلايف الفصل السابع

حصرياً على موقع 

المجد للقصص والحكايات

 رواية كيد السلايف 

الفصل السابع

عمار :هتفهمي اي بعد اللي عملتي

احمد :البت دي ملهاش عيش هنا


عمار :مينفعش يا احمد


احمد :كانت عايزه تموتنا وتقول مينفعش


عمار :ايوه لو حصل طلاق دلوقتي هيتعرف ومس هيبقي لينا عين نكلم


ابراهيم في حاجه مينفعش دلوقتي


منه :اعمل اي انا شوفت ابراهيم


عايز ياخد كل حاجه


عمار :انتي ليكي عين تتكلمي انزلي


يلا تحت


احمد :لو شوفتك يا شيماء معاها


تاني اقسم بالله ليكون طلاقك قبلها


شيماء :حاضر اللي تومر بيه يحصل


عمار :انا مش عارف ياربي اي اللي


بيحصل ده


احمد :ادخلي اعملي لينا ليمون


شيماء :حاضر حاضر ودخلت


احمد :حقك عليا أن ضربتها


عمار :انا عارف ان مش قصدك


احمد :والله العظيم مراتك دي غبيه


عمار :بس غلبانه والله انا مش راضي


اتكلم قدامها هي عبيطه


احمد :بس حركه زي دي كانت هضيعنا كلنا فيها


عمار :اهدي بس ومش عايزين حد ياخد


بالو من حاجه


ونزلت منه


منه:ابراهيم انت خارج


ابراهيم :نعم وانتي مالك


منه :انا عايزه اقولك حاجه


ابراهيم :اي اللي في وشك ده


منه :اخاف اقولك اموت فيها


ابراهيم :مش فاهم كلامك تقصدي اي


منه :عمار وأحمد واسماء اتفقوا علي


انهم يحطوا السم لينا ولما عرفت احمد


ضربني عايزينك متتجوزش ايه


ابراهيم :انتي بتقولي اي


منه :ارجوك وطي صوتك والنبي


ابراهيم :طيب قولي الحقيقه


منه :خد بالك اياك تاكل حاجه من ايد


وحده غير ايه اسال ايه والله انا اللي


قربتك ليها انا بحبها اوي ونفسي تكون


اب وربنا يعلم


ابراهيم :هو انتي عرفتي منين أن


عمار وأحمد واسماء اتفقوا علي كده


غير انك كنتي معاهم


منه :خالص والله انا سمعتهم وهما


بيتكلموا ولما شافوني احمد ضربني


ولما قولت افرض كنا موتنا قالي لو حد


عرف هيكون بموتك


ابراهيم :متخافيش يا منه


منه :هما قاعدين في شقه احمد فوق


بيتفقوا عليك خد بالك بقي


ابراهيم :ماشي وطلع ابراهيم


احمد :تعالي يا ابراهيم


ابراهيم :قدامكم لاخر الشهر تكونوا


شوفتوا بيت تاني


عمار :انت اتجننت يا ابراهيم


ابراهيم :كلامي خلص


عمار :لو خلص بجد هيكون بموتك


ابراهيم :بلاش تقول كلام تندم عليه


احمد :لا يا ابراهيم مش هنسيب بيت


ابونا لحد غريب


ابراهيم : ههههههههه ابوكم مين اللي


كان مخلي وحده ست تتحكم فيهم


عمار :مش هنمشي ورينا هتعمل اي


ابراهيم :هوريك ونزل وخرج هو وايه


ايه :مالك يا ابراهيم


ابراهيم :كنت عايز اديهم حقهم وفي


الاخر وقفوا جمب اختهم اللي كانت ظالمهم


ايه :مش فاهمه حاجه


ابراهيم :تصدقي الكل اتفق علي موتنا


ايه :مين قالك الكلام ده


ابراهيم :منه بس اوعي تقولي لحد


ايه :الكلام ده مش حقيقي ليه هيعملوا


كده وكمان يكلوا من نفس الاكل


ابراهيم :علشان يرحوا المستشفي


ايه :منه دي كدابه اوعي تصدقها


ابراهيم :هيبان


ايه :اوعي تكون فعلا عايز تمشيهم


ابراهيم :مش عارف


ايه :الفلوس دي فلوس حرام ووقفت


ابراهيم :وقفتي ليه


ايه :مش هنكتب الكتاب الا لما تقولي انك هترجع ليهم فلوسهم


ابراهيم :بس مش دلوقتي


ايه :لو بتحبني يا ابراهيم


ابراهيم :حاضر يا ايه يلا بينا بقي


ايه :ماشي وراحت كتبت الكتاب


وشيماء دخلت المطبخ لمنه


شيماء :ليه عملتي كده


منه :,عالشان عايزه المصلحه


شيماء :مصلحه اي بس دمرتي نفسك


منه :انا كنت خايفه ياخد القلوب


شيماء :الفلوس ولا جوزك


منه :الفلوس اللي هتخلي جوزي قوي


ودخلت اسماء


شيماء :مالك بتبصي لينا كده ليه


اسماء :عارفه انكم انتو السبب


منه :دوقي من النار اللي كنتي عايزنا


ندوق منها


اسماء :والله ما هسيبكم


شيماء :كنتي عايزه جوزي وجوزها


يتجوز علشان خلفتنا بنات جوزك من


حقه يتجوز علشان من حقه يكون اب


اسماء :مش هيحصل وبكره يرجع ليا


ورجعت ايه عامله تعيط


ايه :مش هسيب حق جوزي منكم لله


عمار :مالك فيكي اي


ايه :قتلتوا ليه


شيماء :قتلنا مين ردي مين اللي عمل


فيكي كده


ايه :ابراهيم مات وانتو اللي اكيد بعتوت


ناس ورانا علشان يقتلوا


يتبع ،

الفصل التالي

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

رواية انا وحماتي والاغتصاب كاملة الاول حتي الاخير...

رواية مراتي حامل وانا مسافر من ٤سنين كامله للكبار فقط بقلم هويدا زغلول

روايه تبادل الزوجات الفصل الخامس