روايه قرار صعب الجزء السادس بقلم هويدا زغلول




 روايه قرار صعب 

الجزء السادس 

بقلم هويدا زغلول

بردعي : عايزين ناخد باقي الحاجه 

محمود :لا اهدي كده بقي مينفعش 

دلوقتي لازم امشي اسامه الاول علي دماغي انا 

بردعي :اسامه جبان زي ما قولت 

محمود :بس مش عايزو يودينا في داهيه 

بردعي :ماشي يا محمود لما نشوف 

وقعد محمود عالكرسي وعامل يفكر 

في كل حاجه حصلت وافتكر كمان 

الكلام اللي حصل بينه وبين أمه يوم 

ما رجع 

            #فلاش باك 

محمود :الف سلامه عليكي يا امي 

الام :الله يسلمك اقعد يا محمود 

محمود :خير يا امي 

الام :عايزه اقولك حاجه بس طبعا 

مش عايزه الكلام ده حد يعرفه 

محمود :قولي يا امي خير 

الام :ابو العزم مش ابوك 

محمود :نعم بتقولي اي

الام : اقعد اسمعني بس انا عارفه 

إن الكلام ده صعب اوي عليك بس 

والله يابني كان غصب عني 

محمود: انتي بتقولي اي انا مش مصدق 

الام :زمان كنت متجوزه واحد عرفي وبعدها مات وانا حامل فيك وكان صاحب ابو العزم اوي وكتر خيرو ابو العزم 

كان عارف بالموضوع وكلمني وجه 

واتجوزني 

محمود :وطبعا انا اتكتبت ب اسمه 

الام :وعمرو ما عملك أقل من عياله 

محمود :وانتي جايه تقولي ليا الكلام 

ده ليه دلوقتي 

الام :علشان سمعتك وانت بتتكلم معاه 

اخواتك وعرفت ب اللي حاتم عمله 

وعرفت كمان انك بتهددو انك تبلغ عنه 

انت يابني ورثت زيك زيهم من ابوهم

اوعي تعمل حاجه تضر اخواتك 

محمود :اخواتي اي بقي دول ولاد ابو العزم 

الام :محدش هيعرف بالكلام ده 

بس لو فكرت تاذي حد من اخواتك 

انا اللي هقف ليك 

محمود :كمان بعد اللي عملتي 

الام :منير كان هيتجوزني 

محمود :بعد اي بقي 

الام :متندمنيش أن قولت ليك 

محمود :انتي قولتي علشان خايفه 

علي عيالك 

الام :وانت ابني برضه 

محمود :ابنك اي بعد اللي عملتي ده 

الام :انصدمت من رد الفعل وطي صوتك 

محمود:صوت اي انتي ست واطيه 

الام :اسمع يا محمود انا قولت ليك 

علشان اخوك لو فكرت تاذي اخوك انا اللي 

هقف ليك 

محمود:اوعي كده وخرج 

اسامه :امك بتزعق ليه 

محمود:مصيبه سودا 

حاتم :في أي حصل اي 

محمود :امك سمعت الكلام عن العمليه 

حاتم :اي بتقول اي 

محمود:وعايزني أبلغ عنكم 

اسامه :اشمعنا انت 

محمود:هي عارفه أن مسافر عالطول 

واكيد مليش في الحوار ده 

حاتم :وانت هتعمل اي 

محمود :مش عارف 

حاتم :يستحيل أمي تفكر في كده 

محمود :قولتك عرفت ب كل حاجه 

اسامه :انا هتكلم معاها 

محمود :اوعي لحد ما نشوف هنعمل 

اي 

حاتم :طيب والحل الحاجه مينفعش 

تقعد في الفيلا اكتر من كده 

محمود :الحل معاكم بس مش 

عارف موافقين ولا لا 

اسامه :انا معاك في اي حاجه 

محمود :ماما تعبانه نريحها 

حاتم :مش فاهم قصدك اي 

محمود:لا انت فاهم كويس 

اسامه :لا مش هيحصل انت اتجننت 

محمود :خلاص بقي لفوا انتو حبل 

المشنقه عليكم وعن نفسي بكره 

نبقي برا البلد 

اسامه :أمي متعرفش مكان الحاجه 

محمود :عندك حق بس لو بلغت 

بردعي برا الحوار وانا مليش فيه 

ووروني بقي ناوين علي اي 

اسامه :هنعمل اي 

حاتم :مش هقتل امي 

محمود:ومين قال هنقتلها الدوا بس مش هتغدوا 

اسامه :لا 

حاتم :لا وبعد كلام كتير فعلا سكتوا 

علي أن محمود يعمل كده 

                 #رجوع 

وبعدها محمود حب يخلص من 

حاتم وبعت حد اوضه نومه وقتله 

وحد المسدس في ايدو علشان يبان 

أنه انتحار 

وفي بيت قديم دخلت ميار وامها 

الام :تعالي يا ميار 

ميار :البيت شكله قديم اوي 

الام :بس حلو والله ولسه لما يتروق 

طارق :يتروق مين هو حضرتك اللي 

ناويه تعملي كده 

الام :امال مين 

طارق :لا طبعا واتصل بحد يعرفه 

هبعتلك اللوكيشن دلوقتي 

ميار :تعبتك معايا اوي يا طارق 

طارق :عيب تقولي كده 

ميار :بامانه انت حد كويس جدا 

طارق :اي يا دكتوره الكلام ده 

ميار :والله انا حاسه اني في كابوس 

طارق :باذن الله هتفوقي منه 

ميار :بس ممكن يكون بابا فعلا عمل كده 

الام :والله ابوكي كان في حاجات كتير 

الفتره اللي فاتت بيعملها معرفش يابنتي 

ميار :هو قبل ما يموت قالي امشي من الفيلا 

الام :انا مش عايزه حاجه غير أننا نعيش 

في امان 

ميار :اكيد وموبيل ميار رن 

سامح :ازيك يا ميار 

ميار :مين 

سامح :انا سامح يابنتي 

ميار :وجبت رقمي منين 

سامح :هو صعب اجيب رقمك من البيت 

اللي كنا عايشين في سوا 

ميار :خير 

سامح :عايز اقولك أن انا مليش علاقه 

باللي حصل والله ومستعد اقف جمبك لحد 

ما تخدي حقك من بابا 

ميار :وهتقف معايا ضد ولادك 

سامح :ايوه طبعا انتي لسه مش عرفاني 

ميار :تمام يا سامح 

سامح :ممكن تبعتي ليا اللكويشن 

ميار :ليه 

سامح :عايز ابقي اجي اشوف 

طالبتكم 

ميار :شكرا يا سامح 

سامح : ياستي ارجوكي بس ابعتي 

ميار :ماشي 

طارق :اي فيه اي 

ميار :عايز اللوكيشن 

طارق :ليه 

ميار :بيقول علشان يجيب لينا طلبتنا 

طارق :لا طبعا 

ميار :بتقول اي 

طارق :اقصد لو في حاجه انا هجبها 

ميار :والله سامح شكله كويس 

طارق بلاش لو سمحت 

ميار :تمام وبعدها جه راجل ومعاه 

اتنين ب بنات 

طارق :احنا خارجين وعايز لما اجي 

استلم الشقه دي نظيفه 

الام :هنروح فين 

طارق :تعالي بس معايا ونزل 

الام :الولد ده شكله بيحبك 

ميار :بيحب اي بس يا ماما 

الام :والله شكله كده 

ميار :انا مش فايقه للكلام ده 

الام :المشكله ان سامح كمان شكله 

كده 

ميار :مين ده لو اخر واحد في الدنيا 

ونزلوا وركبوا عربيه طارق 

وفي الفيلا بليل الكل نايم واوضه 

محمود اتفتحت ودخلت واحده عامله 

تتحسب وحس محمود ومسك المسدس 

عزيزه :اي فيه اي ده انا 

محمود :اتجننتي افرضي جوزك صحي 

عزيزه :وحشتني وبعدين اسامه مش هنا 

يتبع 


الفصل السابع






تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

رواية انا وحماتي والاغتصاب كاملة الاول حتي الاخير...

رواية مراتي حامل وانا مسافر من ٤سنين كامله للكبار فقط بقلم هويدا زغلول

روايه تبادل الزوجات الفصل الخامس