روايه قرار صعب الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول



 روايه قرار صعب

الفصل الثاني

بقلم هويدا زغلول

ميار :انا مش فاهمه حاجه 

محمود :ابني سامح جاي من امريكا وخلاص انا كلمت بابا عنك 

ميار :وانا مش موافقه 

حاتم:خلاص يا ميار اسكتي 

ميار :مش هسكت في أي انت دمرت حياتنا من يوم ما جيت ومش فاهمه حاجه 

محمود :سكت البت دي يا حاتم 

حاتم :اسكتي يا ميار 

ميار :لا ومش موافقه علي اللي قولت عليه 

محمود :ده مش بمزاجك 

ميار :بابا اتكلم 

محمود :معندوش كلام يقولوا ليكي 

حاتم:هتتجوزي ابن عمك 

ميار :لا مش هيحصل وطلعت الأوضه واتصلت ب جلال 

جلال :ايوه يا ميار 

ميار :انا مخنوقه اوي ومش لاقيه حد اتكلم معاه 

جلال :مالك بس يا حبيبتي فيكي اي 

ميار :في حاجه غريبه بتحصل انا مش فاهمها 

جلال :اتكلمي انا سامعك 

ميار :عمي من يوم ما جه والبيت كله انقلب مش فاهمه في أي الكل بيمسع كلامه 

جلال :طيب دي حاجه وحشه 

ميار :دلوقتي مش موافقين علي جوزنا 

جلال :نعم ازاي بعد ما كلمت بابكي

ميار :ارجوك يا جلال اهدي علشان نعرف نتكلم 

جلال :واي الجديد بقي 

ميار :مش فاهمه والله في أي 

جلال :اه طبعا دكتوره كبيره عندها مستشفي وبنت رجل اعمال كبير هتبص لواحد زي 

ميار :بلاش طريقه الكلام دي 

جلال :هي بانت رت ميار سلام 

ميار :الو الو يا جلال وقفل السكه وفضلت تعيط 

وبليل طلع حاتم اوضه ميار 

حاتم:اي مش نزلتي تكلي معانا ليه 

ميار :مش جعانه 

حاتم :سامحني يا بنتي مش قادر اقول لعمك لا 

ميار : ليه عايزه اعرف السبب 

حاتم :السبب أن عمك مع ورق ليا ممكن يوديني في داهيه بسببه 

ميار :ليه انت عمرك ما عملت حاجه غلط 

حاتم :زمان عملت غلط كبير 

ميار :مش فاهمه كلامك يا بابا 

حاتم:مش وقته كلام بس انتي لو بتحبني بجد لازم تضحي 

ميار :ازاي اتجوز واحد معرفوش 

حاتم :سامح محترم مش زي ابو خالص 

ميار : وجلال يا بابا انا بحبه جدا 

حاتم :ميار علشان خاطري 

ميار :انا مش عارفه اتكلم 

منيره :الحق يا حاتم ثريا هانم مس بترد عليا 

ميار :نانا 

حاتم :أمي ودخل الاوضه وكانت ماتت 

والكل قاعد في العزا 

محمود:البقاء لله 

اسامه :انت ازاي بارد كده 

حاتم :اسامه امسك اعصابك 

اسامه :انا مش عارف ازاي وفقت اشترك معاكم 

حاتم :اسكت خالص مش عايز كلام 

محمود :اسامه انا ساكت بس احترما لاخونا الكبير 

اسامه :انت اي شيطان جيت لينا من انهي داهيه 

محمود :بكره لما يكون معاك فلوس كتير هتشكرني علي اللي عملته 

اسامه :انا مش عايز حاجه مش عايز فلوس 

حاتم :ممكن تسكتوا الناس بدأت تبص علينا 

محمود :البركه في اخوك 

حاتم :محمود انت من يوم ما رجعت وانت تاعب لينا اعصابنا 

محمود :ليه انا اللي بتاجر في الآثار 

حاتم :وطي صوتك انت عايز تودينا في داهيه 

محمود:يبقي تقول لاخوك يسكت خالص 

حاتم :بس يا اسامه 

اسامه :طول ما انت خايف منه ليه حق يعمل اكتر من كده انا ماشي 

محمود :يلا بينا 

اسامه :علي فين 

محمود :سامح في المطار 

اسامه :نعم انت عايزها نمشي دلوقتي 

محمود اه تمام خليك وانا اروح واجي 

ورجع متاخر الكل كان قاعد 

محمود :مساء الخير 

اسامه :مساء الخير 

محمود ابني سامح 

حاتم :اهلا يابني 

سامح :مساء الخير عليكم 

ميار :تصبحوا علي خير 

محمود :رايحه فين مش تسلمي علي خطيبك 

حاتم :كفايه بقي انت مستفز اوي 

اسامه :اهدي يا حاتم 

حاتم :مش وقته وهو عامل يتكلم ازاي 

محمود :,انت بتمد ايدك عليا يا حاتم 

اسامه :مش يقصد والله 

محمود :وربنا لعرفك غلطت 

ميار خدت السكينه وجريت علي عمها كانت عايزه تخلص منه 

يتبع

الفصل الثالث


تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

رواية انا وحماتي والاغتصاب كاملة الاول حتي الاخير...

رواية مراتي حامل وانا مسافر من ٤سنين كامله للكبار فقط بقلم هويدا زغلول

روايه تبادل الزوجات الفصل الخامس