رواية قرار صعب الفصل الثالث الكاتبة هويدا زغلول

 



 روايه قرار صعب

الفصل  الثالث

بقلم هويدا زغلول

سامح :انتي مجنونه 

ميار :انت اي كميه شر ماشيه عالارض 

محمود:عارف هدفعك التمن اللي عملتي 

ده غالي اوي 

حاتم:اطلعي فوق 

ميار :اسمع أن فاكر أن بابا هيوافق 

علي كل اللي بتعمله ده تبقي عبيط 

حاتم :قولتك اطلعي فوق 

سامح :ممكن تهدي يا بابا شويه 

محمود :كانت عايزه تموتني 

سامح :هو في أي 

حاتم :اسمع يا محمود انا موافق 

انك تقعد معانا هنا ولا بنتي تتجوز ابنك 

محمود :ده قرار نهائي 

حاتم :ايوه قرار نهائي 

محمود :ماشي اللي تشوفه 

اسامه :عايزك يا حاتم 

حاتم :وانا مش عايز اتكلم معاه حد 

اسامه :تعالي بس نتكلم جوا 

ودخلوا المكتب 

حاتم :خير في أي 

اسامه :لازم محمود يكون معانا 

حاتم :انا مش عايز اكمل 

اسامه :مينفعش الحاجه خالص طلعت 

حاتم :وانت مش شايف هو عامل ازاي 

اسامه :انت عارف احنا هنكون اي 

بعد ما الحاجه دي تخرج برا مصر 

حاتم :كان يوم اسود يوم ما قولت 

نعرف محمود بشغلنا 

اسامه :الموضوع المره دي كبير 

علينا كده ولازم يكون معانا 

حاتم :انا مش عارف افكر 

اسامه :اهدي كده موت امنا ماثر فيك 

انا عارف معلش 

حاتم :مكنتش اتخيل أنه هو يعمل 

كده واحنا نسكت 

اسامه :اهدي بس كده واحنا هنحل كل 

حاجه 

حاتم :انا حاسس ان كل اللي احنا فيه 

بسبب أننا غدرنا ب شرف 

اسامه :ده حرامي وكان لازم يموت 

حاتم :حاسس ان كلنا هنموت 

وفي الجنينه كانت وافقه ميار 

ميار :جلال انا بحبك وعندي استعداد 

اهرب ونتجوز 

جلال :انا خلاص هتجوز 

ميار :انت بتقول كده علشان اللي عملته 

معاك صح أما غلطانه 

جلال :لا والله بجد انا لقيت الانسانه 

الكويسه اللي ممكن تشيل اسمي 

وتحبني وخلال هنتجوز 

ميار :انت ليه بتعمل معايا كده 

جلال :انسيني يا ميار 

ميار:في ستين داهيه وبصت وراها 

لقت سامح 

سامح :انتي كويسه 

ميار :انت واقف كده ليه 

سامح :سمعت صوتك عالي قولت 

اجي اطمن عليكي 

ميار :شكرا فيك الخير 

سامح :عالفكره انا مش عايز اتجوزك 

برضه بس انا كنت جاي هنا زياره 

ميار :والله طيب شكرا 

سامح :انا بجد مش عايزك تكرهني 

ميار : انا ولا عايزه اكرهك ولا احبك 

سامح :خلاص ممكن نكون اخوات 

ميار :والله سهل كده بعد ما حب عمري 

راح من ايدي بسببك 


سامح :انا لو اقدر اساعدك عنيا 

ميار :شكرا وطلعت اوضتها 

وفي مكتب محمود رن عليه جلال 

جلال :ايوه يا استاذ محمود 

محمود :خير 

جلال :كله تمام ميار اتصلت وقولت 

زي ما حضرتك قولت بالظبط 

محمود :عايز اشوفك بعد ساعه 

في المكان اللي هبعته ليك 

جلال :تمام حاضر 

محمود :سلام وباب المكتب انفتح 

اسامه :فاضي نتكلم شويه 

محم د. ورايا مشوار بس خير 

اسامه :اهدي شويه علي حاتم 

محمود :والله طيب عايز حاجه تاني 

اسامه :انت لسه بتتعامل معانا كده 

محمود :لان انتو اغبيه 

اسامه :حاتم هيعمل كل اللي انتي عايزو 

محمود :انا بفكر في مصلحتكم 

اسامه :بس الكلام يكون براحه مش أمر 

محمود :لازم يكون أمر لما القي كل واحد 

عايز يمشي اللي في دماغه 

اسامه :طيب نتكلم بس 

محمود :انا عندي مشوار مهم بعدين نتكلم 

اسامه :حاضر وفعلا مشي وراح قابل 

جلال في كافيه 

محمود :ازيك يا جلال 

جلال :الحمد لله 

محمود:حبيتك لانك بتسمع الكلام 

جلال :يا باشا انا تحت امرك 

محمود :وعايز منك خدمه 

جلال :انا  تحت امرك 

محمود :المستشفي بتاعت ميار 

جلال :مالها 

محمود :عايز يحصل فيها سرقه أعضاء

جلال  :ده ازاي يعني 

محمود :يعني حد يدخل يعمل عمليه 

الزائده يخرج من خير الكلي 

جلال :بس هي ممكن تروح في داهيه 

محمود :انت هتخاف علي بنت اخويا 

اكتر مني 

يتبع 

الفصل الرابع

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

رواية انا وحماتي والاغتصاب كاملة الاول حتي الاخير...

رواية مراتي حامل وانا مسافر من ٤سنين كامله للكبار فقط بقلم هويدا زغلول

روايه تبادل الزوجات الفصل الخامس