المشاركات

عرض المشاركات من أكتوبر, ٢٠٢١

رواية غرام وحنين الفصل الثامن الكاتبه هويدا زغلول

صورة
 روايه غرام وحنين  الجزء الثامن  بقلم هويدا زغلول حبيبه /انا هعمل لعبه واخليها تيجي شقتي وتكون انت موجود وهكلم جوزها ويشوفها وتقول إن هي اللي كلمتك وقالت عايزه اشوفك حمزه /السم اللي انتي فيه ده جايبه منين حرام عليكي حبيبه /واللي عملته فيك شويه  حمزه /هي اللي عملت برضه حرام عليكي غوري من هنا  حبيبه /اسمعني بس  حمزه /عارفه لو حصل حاجه ل سماح هعمل فيكي اي اقسم بالله هقتلك  حبيبه /مش مهم اموت بس اخد حقي منها  حمزه /هبلغ عنك يا حبيبه  حبيبه /وطي  حمزه /اطلعي برا يلا وخرجت  وفي الاتليه  سماح /ياسمين خلصي بقي وقفلي  ياسمين /حاضر بس مالك شكلك مرهق ليه  سماح /مش عارفه تعبانه اوي  ياسمين /تحبي اطلب ليكي دكتور  سماح /لا لا انا كويسه وجريت عالحمام  ياسمين /انتي كويسه يا بنتي  سماح /اه تعبانه اوي والله  ياسمين /طيب انا عايزه اطلب استاذ عمار بس خايفه  سماح/لا كلمي خلي يجي بس متقوليش ليه حاجه  ياسمين /حاضر واتصلت بيه  الو ايوه يا استاذ عمار  عمار /خير يا ياسمين حد جه ل سماح  ياسمين /لا لا بس هي مش قادره تسوق بتقولك تعالي علي الاتليه  عمار /فين السواق  ياسمين /هي قالت ليه يروح  عمار /طيب انا جاي حلا و

رواية لعبة القدر الفصل الرابع لكاتبة هويدا زغلول

صورة
  رواية لعبه القدر  #الحلقه الرابعه  #بقلم هويدا زغلول ياسمين؛لا صاحين يا حبيبتي نجوي :حبيبتك 🤨🤨🤨 ياسمين : سوري والله ما خدت بالي أنه فون احمد  نجوي :اه ياسمين منا برضه بقول احمد هيقولي يا حبيبتي  ياسمين :خير كان في حاجه  نجوي :لا كنت عايزه اشكر احمد علي أنه صلحني علي صبري  ياسمين :بطلي عبط اي اللي بتقولي ده ودخل احمد  احمد :اي بتعملي اي  ياسمين :بكلم نجوي  احمد :اي من تلفوني اشمعنا  ياسمين :هي بعتت رساله وانا رديت عليها  احمد :رساله رساله اي  ياسمين :في اي يا احمد بقيت احس انك مش بتحب نجوي ليه  احمد :خايف اتكلم تزعلي  ياسمين :لا اتكلم قول  احمد : نجوي بحس انها عايشه سن المراهقه وبعدين دماغها صغيره وافعلها تعمل مشاكل  ياسمين :هي حصل منها شي ضايقك  احمد :لا مقصدتش بس بصراحه مش برتاح ليها  ياسمين : عارف ليه علشان اختي مهي لو كانت دعاء اختك وانا قولت عليها كده مكنتش سكت  احمد :والله ابدا انتيىل شيفاه عيب في دعاء وقولتي ليا مش هعمل معاكي كده  ياسمين :انا غيرك مش هتكلم لمجرد شك نجوي كويسه واختي وانا ما سمحش انك تتكلم كده عنها  احمد :انتي مش ملاحظه اننا بقينا نتخانق كتير من ساعت ما اختك ج

رواية عشقتك باسم القدر الجزاء الثاني الفصل العاشر

صورة
 رواية عشقتك باسم القدر  الجزاء الثاني  الفصل العاشر  الكاتبة اسماء العمري  ياحبيبي من حبي فيك، لاهتكلم ولاغنيلك من اليوم دا هحبك حب جديد يخليني حبيبي أدعيلك الله يباركلي فيك...... كانت السهرة  ممتعه إلى حد كبير وتشتعل بين لحظة وأخرى نيران الغيرة مرة من ساندي ومرة من نور ومرة من نادر قام مراد يتكلم في الهاتف بعيدا عن الضوضاء وتركهم في تلك اللحظة دخل هو ليجدها تجلس لم يصدق نفسه .... هاجر حرب ؟مش معقول؟ أنا بتخيل؟ هاجر... بإنتباه... عفوا مين؟ .... أنا أحمد عاشور، كنت طالب عندك في الكلية، إيه مش فاكراني؟ هاجر... أهلا وسهلا بأحمد، يارب تكون كويس أحمد... أنا خلصت تعليم أخيرا، بس زي مانتي شايفه مش لاقي شغل، بدور على شغل بعيد عن تخصصي، يمكن ربنا يكرمني هاجر.. ربنا يكرمك ... أحمد.. أسف نسيت اعرفك على والدي وأختي، فادي عاشور، مصمم أزياء، نجلا عاشور، خريجة تجارة هاجر... اهلا وسهلا أحمد... دي بقا يابابا، دكتورة هاجر حرب، دكتورتي في الجامعه، بصراحه كنا بنكرش عليها أنا وزمايلي نجلا... عيب يأحمد كدا، بتقولها في وشها؟ هاجر... بإبتسامة... أنا عارفة الموضوع ده، ربنا يهديهم، كانت البنات بتيجي تفتن أحمد.

رواية لعبة القدر الفصل الثالث الكاتبة هويدا زغلول

صورة
 رواية لعبه القدر  الثالثه  بقلم هويدا زغلول احمد :عجبك يا نجوي  نجوي :طبعا جميل اوي  احمد :اهو صبري يا ستي مهنش عليه يزعلك وجايب ورد وجاي يصلحك  نجوي :نعم بتقول اي  احمد :انا عارف انك بتعزيني اوي وعارف انك اكيد هتقعدي وتسمعي صبري  نجوي :احمد انت بتحطني قدام الأمر الواقع  احمد :لا وعلشان كده طلعت انا الاول علشان اكلمك  نجوي : انت اللي عملت كده صح احمد :ايوه علشان انتي اختي وغاليه عندي  ياسمين :طيب عيب الراجل تحت خلي يطلع واتصل بيه احمد : ايوه يا صبري اطلع وطلع صبري  صبري :مساء الخير  ياسمين :مساء النور يا صبري تعالي  صبري :ازيك يا نجوي  نجوي :كويسه  صبري :بصراحه مصدقتش نفسي لما احمد قالي انك تعبانه من غيري وعايزكي ارجع  نجوي :احمد قال كده  احمد :اي يا عم انت جاي تزعلها مني  صبري :ليه بس مش عايز اقولك هي كبرت في نظري ازاي والله انا بحبك اوي وانتي غاليه عندي اوي وبحبك وبجد مش عارف اعيش من غيرك  ياسمين :والله ولا هي كمان انت انسان محترم جدا وشيطان دخل بينكم  صبري :انا عملت ليكي مفاجاه وهنطلع شرم اسبوع  ياسمين :يبختك  المجد للقصص والحكايات  احمد :حبيبتي انتي تؤمري انتي كمان هنطلع معاهم شرم

رواية عشقتك باسم القدر الجزاء الثاني الفصل التاسع

صورة
  ولقدرنا خطة جديدة  الكاتبة أسماء العمري الفصل التاسع هل هذا الشكل يليق بها؟ هل حقا هذه النفس الشخصية المحبوبة؟ التي كانت تضحك كثيرا، الأن أصبحت قاسية جدية....  وقفت أمام مرآتها وخلفها تلك الجميلة التي تجلس بتنهد من تلك القاسية  آشا.... إلى متى ستظلي في ذكرياتكي لورديانة؟  لورديانة.... إلى الأبد آشا، فأنا دفنت شبابي مع موتها  آشا... لورديانة أنتي أختي الكبيرة، تخيلي أني أنا الأن متزوجة ولدي طفلتان أما أنتي فلا، وبيلا زوجها على سفر متكرر ولكن في النهاية متزوجة، صحيح ليس لديها أطفال ولكن سيرزقها الله يوما ما ، لكن أنتي ستظلي تلومين نفسك على موتها وأنتي خارج ماحدث بالماضي  لورديانة... آشا ،لقد تكلمنا في هذا الموضوع كثيرا، على مدار السنوات الماضية، لماذا تريدين تكرار الحديث وأنتي تعلمين ماهو ردي فيه؟  آشا... أعلم هذا لورديانة، لكنكي أختي بالنهاية  لورديانة... بصراخ... ومن توفت تلك أختي أيضا، وتيتمت إبنتها بسببي  آشا... بغضب... لا ترفعين صوتك عليا، صحيح أني أختكي الصغيرة لكني لن أسمح لقسوتك أن تطولني أتفهمين؟ إفعلي ماشئتي، لن أتحدث معكي بهذا الخصوص ثانية، سلام  حاولت لورديانة التحكم بأعصاب

رواية غرام وحنين الفصل السابع

صورة
 المجد للقصص والحكايات  رواية غرام وحنين  الفصل السابع  لكاتبة هويدا زغلول  روايه غرام وحنين الفصل السابع  بقلم هويدا زغلول سماح ااااااه اي ده يا مجنونه  اميره /افرحي بجمالك بقي  جريت سماح بصت في المرايا بس محصلش حاجه لوشها  سماح /احمدك يارب الحمد لله  ياسمين /حضرتك كويسه  سماح /الحمد لله  ياسمين /الأمن مسكها بره  سماح /اوعي كده وخرجت  انتي ليه غبيه كده  اميره /انا جيت وبوست ايدك  علشان تسلفني الفلوس  سماح /ورغم اللي عملتي معايا دفعت ليكي فلوسك  اميره /فلوس اي انتي روحتي للحاج عباس  سماح /ايوه مع انك مش تستهلي  جايه ترمي في وشي مياه نار  اميره /انتي دفعتي الفلوس للحاج  سماح /اي مقلش ليكي أن الفلوس ادفعت وفتحت الشنطه  خدي وصلاتك اي  ياسمين /ازاي حضرتك تعملي كده انتي المفروض تحبسيها  اميره /انا مش مصدقه  ياسمين /علشان غبيه فاكره الناس كلها غبيه زيك اطلعي برا  اميره /انتي ليكي حق في أي حاجه تعمليها معايا  ياسمين /انتي لازم تطلبي ليها البوليس سماح /هيحصل لو شوفتك في مكان تاني اطلعي برا يلا  المجد للقصص والحكايات  وخرجت اميره ودخل عمار  عمار /انتي كويسه فيكي اي وشك حصل ليه حاجه  سماح /انت ا

روايه لعبه القدر الحلقه الثانيه بقلم هويدا زغلول

صورة
  روايه لعبه القدر  الجزء الاول  بقلم هويدا زغلول نجوي :احمد عيب مينفعش كده  احمد :انا اي اللي حصلي اي اللي بقوله ده انا اسف ودخل الاوضه طلع القميص لقاه الزار مقطوع ساب القميص علي السرير ودخل البلكونه اتصل ب ياسمين  احمد :ياسمين انتي مش طلعتي ليا لبس ليه قبل ما تنزلي  ياسمين :اسفه والله كنت متاخره اوي  احمد :اه مهو شغلك أهم مني  ياسمين :انت بتقول اي يا احمد مافيش حاجه اهم منك طبعا بس اي طريقه كلامك دي  احمد :مافيش يا ياسمين بس عايز احس اني رقم واحد في حياتك  ياسمين :انت فعلا رقم واحد في حياتي والله حقك عليا مش هنزل تاني الا لما احضرلك حاجتك  احمد :ماشي يا حبيبتي وقفل السكه لقاه نجوي ماسكه القميص  نجوي : فضلت ادور علي زرار نفس اللون والله لحد ما لقيت  احمد :وتعبتي نفسك ليه  نجوي :تعبك راحه ياريت كل التعب كده  احمد :صبري ده عبيط  نجوي : وليه السيره دي بس انا اصلا مكنتش بحب صبري كان نفسي في واحد يحبني من قلبه وانا كمان اكون بحبه واحد احس بيه  احمد : نجوي بعد اذنك عندي شغل ودخل لبس وراح شغله وهو في العربيه بقي يكلم نفسه احمد فوق كده نجوي دي لازم تمشي دي مش سهله خالص وكده بيتك هيتخرب وانا

رواية عشقتك باسم القدر الجزاء الثاني الفصل الثامن

صورة
 ولقدرنا خطة جديدة  الكاتبة أسماء العمري  الفصل الثامن  تشوه وجهها فإضطر الأطباء إلى تبديل وجهها بوجه غريمتها التي تسببت في خسارتها لحياتها وبذلك أصبحت صوفيا بوجهها الجديد أما هو فتقطع قلبه لخسارتها فهي كانت حبه تركته هو وإبنتهم وحيدين بعد الحادث تغيرت كثيرا وأصبحت أكثر جدية وخاصة بعد أن فقدت شخصا عزيزا على قلبها في هذا الحادث وكان هذا بسبب الحب فكرهت الحب  لكن هل سيغير فكرتها المتشددة ضد الحب وخاصة بعد أن يعلم أنها بديلة زوجته الراحله؟؟؟ وقف أمام صورتها يتذكر بألم ماقد حل بحياته بعد رحيلها لقد كانت أمانه وسلامه وحياته ليس فقط زوجته إنها أرييل أفضل إمرأة وشريكة حياة حصل عليها في كل حياته  (إنه أجويد  مارشال،، شاب بسيط عمره لم يتجاوز الثلاثون ،،إنه شاب طويل، رشيق حركاته وجسده، إطلالته مميزة كنجوم السينما،، يحب زوجته الراحلة بشدة حب التملك،، فقد كانت كل حياته  زميلته منذ الطفولة وحتى أصبحت زوجته إلى أن إنتقلت إلى العالم الأخر مكاننا الطبيعي)  مينا.... أجويد! هلا تفطر معنا أجويد؟ لقد أصبح الفطور جاهزا... أجويد ... وهو يمسح دموعه بعد أن أدرك وجود أمه..... حسنا أمي سأتبعك مينا.... حسنا بني

غرام وحنين الفصل السادس بقلم هويدا زغلول

صورة
  روايه غرام وحنين الجزء السادسه  بقلم هويدا زغلول  اميره : هو انتي فاكره نفسك اي  ده انتي مجرد وقت وهيرمكي  سماح : ههههههههه ضحكتني  اميره :هو انتي فاكره أنه بيحبك فعلا  ده مساله وقت والله  سماح :اطلعي برا  اميره :اهو جه تعالي يا عمار  الهانم فاكره أن هي مكمله في العز  ده عالطول  عمار :مش صاحبه البيت قالت ليكي برا  اميره :عمار الكلام ده ليا انا  عمار :اطلعي برا يلا  اميره :اه يبقي انت اللي خليت  الناس تطلع علينا وتسرقنا  والله لوديك في داهيه  عمار :فين الأمن تعالو خرجوا البت دي برا  اميره :والله ما هسكت وربنا ما هسكت  وجمالك ده اللي فرحانه بيه بكره اندمك  عليه يا سماح  عمار :تعالي يا حبيبتي  سماح :هو فعلا انت كل شويه  كنت بتتجوز  عمار :اه للاسف بس بعدك خالص  سماح :بتحبني  عمار :بموت فيكي يمكن كنت اناني والله  في حبي ليكي وكنت انسان مش كويس  لما فكرت أطلقك من اكتر انسان انتي  بتحبي بس والله مش عارف لما  وفقتي تتجوزني حسيت ان انسان  زباله أوي وكرهت نفسي  سماح :انت ليه قولت ليا الحقيقه  عمار :حبيت انك تكوني عايزه تتجوزني  ومافيش اي اسرار في حياتنا  سماح :انا حبيت يا عمار  عمار :وانا بموت

لعبه القدر الفصل الاول بقلم هويدا زغلول

صورة
  روايات هويدا زغلول روايه لعبه القدر الفصل الاول  بقلم هويدا زغلول انا نجوي عندي ٢٨سنه لسه مطلقه من ساعتين بس ايوه أطلقت كان انسان بخيل جدا ونمطي اوي ولا ليه في خروج ولا ليه في اي حاجه كنت بحس معاه اني عندي ٥٠سنه شغال الصبح في شركه وبليل اوبر علي عربيته وكان كل ده عمر ما عرف يخليني مبسوطه انا وحده بحب اللبس وبحب الخروج مليش في المطبخ قد كده كان معظم اكلنا من برا هحكي ليكم من يوم الخناقه وكان سببها اي رجع من شغله كالعاده  صبري :مساء الخير ازيك يا نجوي  نجوي :مساء الخير فين الاكل  صبري :نجوي انا جعان ومكنتش قادر اقف خالص اسلقي بيض وهاتي حته جبنه  نجوي :بيض وجبنه اي مانا فطرنا كده الصبح عامل كده بليل  صبري :يعني انا اللي المفروض اتخانق معاكي يا نجوي علشان مش زي باقي الستات بتعملي اكل في بيتك انتي اللي بتتخانقي معايا  نجوي :اه علشان انا قولتك هطلب دلفري انت قولت لا  صبري :بتتكلمي ازاي واحد يجي البيت وانا مش موجود ازاي  نجوي :ده بتاع اكل  صبري :والله لو مين عايزه تطلبي اكل اطلبي انا اعملي ليا زي ما قولت ليكي انا جعان  نجوي :ادخل اعمل لنفسك  صبري :ده اسمي اي انشاله ونجوي مسكت الفون  نجوي :ا