رواية انفصام الفصل الاول بقلم هويدا زغلول

 المجد للقصص والحكايات رواية انفصام الفصل الاول بقلم هويدا زغلول 

رواية انفصام الفصل الاول بقلم هويدا زغلول

#انفصام 

#الجزء الاول 

#بقلم هويدا زغلول

اميره :يوووو يا شهد اقعدي في حته 


بقي مينفعش كده يا بنتي فين موبيلي 


شهد :معايا 


اميره:طيب هاتي كده وريني يوووو ٥مكلمات يارب 


ما يكون ابوكي حرام عليكي الحمد لله خالتك 


الو ايوه يا ريهام معلش الموبيل كان مع شهد وكان 


صامت مالك فيكي اي 


ريهام :تعالي دلوقتي 


اميره :اجي فين يابنتي 


ريهام:بابا مات 


اميره :ينهار اسود طيب اقفلي اقفلي انا جايه حلا 


وعامله تتصل ب احمد 


وهو كان في مكتبه ومعاه رحاب زميلته في الشغل 


رحاب :مش هترد 


احمد :لا خليها 


رحاب :انتو لسه متخانقين مع بعض 


احمد :لا بس مش عايز اكلمها 


رحاب :يعني اعمل حسابي نتغدا سوا 


احمد :في الشقه عندك 


رحاب :ماما مش موجوده 


احمد :بلاش هزار وهو لو مامتك موجوده هاجي ليه 


رحاب :بقولك اي قولتك كام مره مش بحب الطريقه 


دي مفهوم يا احمد انا مش رخيصه 


احمد :ياستي انتي اغلي الناس وانا قولتك عايز اتجوزك 


رحاب :وانا قولتك تطلق اميره 


احمد :مينفعش انتي عارفه انها بنت عمي وبابا مش موافق 


ولو حصل هياخد كل شي 


رحاب :خلاص خليك بقي مع بابا والموبايل رن 


احمد :اهو بيجي عالسيره الو ايوه يا بابا 


الاب :تلفونك ماله 


احمد :مش ساكت من زن اميره 


الاب :عمك مات 


احمد :ماشي هروح اخد بنته اوديها 


الاب :انت مالك بارد ليه كده 


احمد :عايزني اعمل اي يعني 


الاب :اميره مشيت 


احمد :ليله ابوها سودا 


الاب :يابني حرام عليك انت ليه كده 


احمد :ازاي تمشي من غير ما اعرف 


الاب :نزلت وقالت ليا 


احمد :وانا اي بقي انشاء الله 


الاب :حرام عليك يابني اللي عمله فيها ده 


احمد :طيب انت هتعمل اي 


الاب :مش عارف هتيجي تخدي انت عارف مش بقوم 


من عالكرسي 


احمد :لا خليك 


رحاب :اي فيه في 


احمد :الهانم مشيت من غير ما تقولي 


رحاب :وهو انت بتتكلم بجد انت عايزها تعمل اي 


لما تعرف أن باباها مات 


احمد :تستني جوزها 


رحاب :انت متاكد انك عاقل يابني 

(للنشر والإعلان والتواصل معنا)

                (اضغط هنا)

احمد :اوعي من وشي دلوقتي 


رحاب :ابقي طلمني عليك 


احمد :ماشي ونزل واتصلت رحاب ب علي 


علي :اي يابنتي 


رحاب :قولي بسرعه ورق اي اللي عايزني اشوفه 


علي :هو فين احمد 


رحاب :نزل القاهره يلا بسرعه 


علي :طيب أنا جايلك مكتبه 


ريهام :تعالي يا اميره 


الام:ده اللي ابوكي كان عامل حسابه 


اميره :ارجوكي يا ماما مش وقته 


ريهام :ابوكي تعبان بقالو شهر وكان بيشحتك 


اميره :عايزه ادخل اشوفه 


ريهام :تعالي ودخلت 


اميره :سامحني يا بابا ارجوك والنبي 


ريهام :بطلي عياط 


الام :يلا اخرجوا المغسل جه 


اميره :قلبي وجعني اوي 


وبعد ساعه جه احمد 

 

ريهام :جوزك جه 


اميره :احمد شوفت اللي حصل بابا مات 


احمد :هو انتي ازاي تيجي من اسكندريه لوحدك 


اميره :اصل انا اتصلت بيك علشان اقولك لقيت تلفونك


 مقفول وبعدين بقولك بابا مات


احمد :يلا بينا


اميره :بينا علي فين 


احمد :لما تحرمي جوزك وتقدري وتعرفي انك مينفعش


تخرجي من بيته الا ب اذنه يبقي فيه كلام بينا 


اميره :ارجوك متعملش كده طيب احضر الدفنه 


احمد :قدامك حل من الاتنين يا تنزلي معايا دلوقتي 


ونمشي نروح بيتنا يا اما هوصل وورقتك هتكون عندك 


الام :هدخل يا حبيبي تشوف عمك قبل ما ينزل قبره 


احمد :البقاء لله يا مرات عمي هاتي شهد انا تحت ومستني 


اشوف هتعملي اي مش هقعد كتير في العربيه 


الام :مش فاهمه كلامك 


احمد :المفروض انكم تتصلوا بيا انا 


الام :تلفونك كان مقفول وبعدين هو ده وقته 


احمد :انا مش هستني كتير سلام يا مرات عمي 


الام :ها هتعملي اي بنت بطني 


ريهام :جوزك ده معدوم الدم ادخلي يا بنتي جوا 


اميره :هاتي شنتطي 


ريهام :يعني اي 


الام :هتمشي يا اميره 


اميره :غصب عني يا امي 


الام :ينهار اسود هتمشي يا اميره 


اميره : ارجوكي وطي صوتك 


الام :اااااه يا ظهري اللي انكسر من قبل ما تنزل قبرك يا

 ابراهيم 

عماد :ادخلي جوا مافيش مشي 


ريهام :ملناش دعوه يا عماد 


عماد :مش عايز صوت 


احمد :هتعمل فيها راجل البيت 


عماد :انت انسان معدوم الدم ومافيش كلام بينا الا لما 


أدفن حمايا 


اميره :ملكش دعوه يا عماد انت اخرك جوز اختي احكم 


علي مراتك 


احمد :اي عندك كلام تاني 


الام :اتفوووو عليكي غوري 

يتبع 

  1. الفصل الثاني

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

رواية انا وحماتي والاغتصاب كاملة الاول حتي الاخير...

رواية مراتي حامل وانا مسافر من ٤سنين كامله للكبار فقط بقلم هويدا زغلول

روايه تبادل الزوجات الفصل الخامس