رواية انفصام الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول

المجد للقصص والحكايات رواية انفصام الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول 
رواية انفصام الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول

#انفصام 
#الجزء الثاني 
#بقلم هويدا زغلول 
ريهام :اميره لو نزلتي انتي مش هتخدلي 

البيت ده تاني مفهوم 

احمد :مش لما يبقي فيها بيت 

الام :خد مراتك وامشي يا احمد 

احمد :يلا يا اميره ومشيت وكانت طول الطريق ساكته 

ها هتفضلي كده 

اميره :عايز اي يا احمد مش عملت ليك اللي انت عايزه 

احمد :لو كنتي احترمتي جوزك ومش مشيتي 

قبل ما يقولك ماشي مكنش ده حصل 

اميره :خلاص يا احمد بقي 

احمد :مافيش وحده محترمه تكلم جوزها بالطريقه دي 

اميره :انا اسفه 

احمد :انا عامل حساب بس الضغط اللي انتي فيه 

اميره :فيك الخير والله 

احمد :تاني يا اميره 

اميره :ارجوك يا احمد بلاش نتكلم مع بعض دلوقتي 

وراحت بيت عمها 

احمد :مساء الخير 

الاب :اي ده انتو هنا ازاي 

اميره :ابنك يا عمي صمم محضرش دفنه ابويا 

الاب :انتي بتقولي اي وانتي ازاي تسمعي كلامه 

احمد :اطلعي شقتك وحسابك معايا بعدين 

الاب :حساب اي خد هنا 

احمد :قولتك علي فوق 

الام :اي فيه اي 

احمد :لو سمحت يا بابا انا مش عايز. يدخل بيني 

وبين مراتي 

الام :وحد قالك حاجه يا حبيبي ربيها برحتك 

الاب :انتو اي شاطين حرام عليكوا 

الام :هو انت جيت عالطول ليه مرات عمك عملت معاك حاجه 

الاب :ابنك محضرش الدفنه 

الام :اي اللي حصل يا حبيبي 

احمد :مافيش علشان تتعلم أنها ممنوع تسيب البيت 

بدون اذني مهما حصل 

الام :راجل من يومك 

الاب :منك لله يا بعيده أنتي السبب في اللي هو فيه ده 

الام :راجل من يومه حبيبي طبعا انا كنت عارفه أنه 

هيعمل كده 

احمد :انا طالع انام 

الام :برحتك يا حبيبي بقولك اي تعالي اقولك 

بلاش تاكل من أيدها انهارده 

احمد :ليه هي ممكن تعمل ليا حاجه 

الام :اسمع كلامي يا حبيبي بس هعمل الغدا واطلعه ليك 

احمد :بأس ايد أمه ربنا يخليكي ليا يا ست الكل 

الام :ويخليك ليا يارب 

الاب :حسبي الله ونعم الوكيل

الام :مالك يا راجل فيك اي 

الاب :غوري من وشي واتصل ب ام اميره 

ريهام :عمي يا ماما 

الام :ردي يا بنتي انا مافيش اعصاب اتكلم 

ريهام :الو ايوه يا عمي محمد 

محمد:انا مش عارف اتكلم اقولك اي يا بنتي البقاء لله

ريهام :ربنا يخليك لينا يا عمي 

محمد :انتي عارفه يا بنتي والله انا معرفش اجي لوحدي 

ريهام :عمي احنا مقدرين الموقف 

محمد :ومش عارف اقول اي علي اللي عمله احمد 

ريهام :قبل العيب ما يكون عليه ف هو علي اختي 

محمد :معلش اعزريها يابنتي 

ريهام :والله ابدا بعد ابويا وامي مافيش حاجه تستاهل 

محمد :عارف والله بس هي خايفه علي بنتها 

ريهام :خلي بقي جوزها ينفعها 

محمد :طيب عايز اطلب منك طلب 

ريهام :تحت امرك يا عمي 

محمد :عايز عماد يجي يخدني 

ريهام :يا عمي والله احنا مقدرين اللي انت فيه 

محمد:لو بتحبني يا بنتي 

ريهام :حاضر يا عمي هقوله 

محمد :وأنا مش هقول لحد تمام لما يجي يخدني وينزل 

ريهام :حاضر وقفل السكه 

الام:عمك عايز اي 

ريهام :عايز يجي يا ماما 

الام :يجي فين بس 

ريهام :معلش انا هخلي عماد يروح يجيبه 

الام :مش عايزين مشاكل مع مرات عمك 

ريهام:الراجل عايز يحضر عزا اخو 

الام :ده بنته سابت عزا ابوها ومشيت 

ريهام :خلاص بقي علشان الناس 

الام :ماشي 

ريهام :هروح اشوف عماد فين 

الام :ماشي يابنتي 

وفي شقه اميره 

احمد :انا مبحبش الاسود 

اميره :هو انت ليه كده 

احمد :مش فاهم كده اي 

اميره : ليه بتستغل حبي ليك وبتعملني كده 

احمد :حب اي اللي بيحب حد بيعمل كل حاجه بتفرحه 

اميره :وانا مش بعمل كده 

احمد :والله انتي بتعملي بعد ما اقول عالحاجه مره واتنين 

وتلاته الحب بجد انك تعرفي انا عايز اي من غير ما اقول 

اميره :كبيره اوي ان محضرش عزا ابويا 

احمد :شوفتي بقي أن مش انا اهم واحد في حياتك 

اميره :مين قال كده 

احمد :يعني زعلي ولا كنتي تحضري 

اميره :بس ده ابويا برضه يا احمد 

احمد :ربنا يرحمه يا حبيبتي وجودك هيرجعه يعني 

اميره :وامي اللي زعلت مني 

احمد :كل حاجه بتتنسي مع الايام 

اميره :متعرفش أمي بقي 

احمد :انا ورايا طياره كمان ساعه 

اميره :اي ده انت مسافر 

احمد :اه هتسيبي حبيبك يمشي زعلان 

اميره :هتقعد كام يوم 

احمد :اسبوع وطبعا مش عايز اقول ان مافيش 

خروج من البيت 

اميره :ماشي 

احمد :اوعدك اول لما ارجع هنروح لماما ونرضيها 

(للنشر والإعلان والتواصل معنا)

                (اضغط هنا)


اميره :بجد يا احمد 

احمد :ايوه يلا بقي حضري ليا الشنطه 

اميره : حاضر وخد الشنطه وراح ل رحاب 

رحاب :اي ده احمد ازيك 

احمد :ماما فين 

رحاب :جوا في أي 

احمد :وسعي كده طنط يا طنط 

ام رحاب :احمد خير في أي 

احمد :انا مش ماشي من هنا الا لما نكتب الكتاب 

ام رحاب :تاني يا احمد 

احمد :هي عايزه تأمن مستقبلها صح ده شيك بمليون جنيه

ونكتب موخر كمان زيه اي رايك 

رحاب :انت فاهم غلط أما مشكلتي 

احمد :بوصي انا هخلي ابويا يكتب كل حاجه ليا 

وبعدها هطلق اميره ارجوكي وافقي بقي 

الام :حرام عليكي الواد شريكي ارحمي

رحاب :انزل هات المأذون 

احمد :بجد انا بحبك اوي 

وفي شقه صغيره كان في راجل نايم عالسرير وبعدها 

خرجت اميره من الحمام 

اميره :ها حلو اللون ده 

سمير:يجنن يابنتي كنتي فين الفتره اللي فاتت دي 

اميره :مش مهم تعرف انا بظهر وبختفي بمزاجي مش بحب 

 حد يسالني 

سميره :طيب سونيا ده مش اسمك الحقيقي صح 

اميره :لا اسمي تحب تشوف البطاقه ويلا بقي لازم اروح 

لاحسن بابا راجع من السفر 

يتبع 

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

رواية انا وحماتي والاغتصاب كاملة الاول حتي الاخير...

رواية مراتي حامل وانا مسافر من ٤سنين كامله للكبار فقط بقلم هويدا زغلول

روايه تبادل الزوجات الفصل الخامس