رواية انفصام الفصل الخامس و السادس بقلم هويدا زغلول

 المجد للقصص والحكايات

 رواية انفصام 

الفصل الخامس والسادس

 بقلم هويدا زغلول 

رواية انفصام الفصل الخامس والسادس بقلم هويدا زغلول

#انفصام 

#الجزء الخامس 

#بقلم هويدا زغلول


هشام:انتي فايقه للي بتعملي يا 


اميره ولا اي وازاي تيجي هنا 


صافي :عارفه انك بتحاول تتماسك بس انت 


من جواك هتموت عليا 


هشام:شكلك نسيتي انا مين عمري ما اعمل كده 


اميره :هنشوف ودخلت قعدت علي الكنبه وقلعت الجاكت 


وكانت لابسه تحته لانجيري بس ها عندك اي يتشرب 


هشام :عمري ما كنت اتوقع انك كده 


اميره :كداب أو بتحاول تكدب نفسك انت عينك وكلاني 


بس عايز تعمل فيها المحترم قدامها 


هشام :قدام مين 


اميره :قدام اميره 


هشام :امال انت مين 


اميره :قولتك مره صافي بس انت اللي مش عايز تصدق 


هشام :وعايزه اي 


اميره :مش انا اللي عايزه انت اللي عايز 


هشام :وضحي كلامك 


اميره : هنتكلم بس مافيش كدب في الموضوع ولا مني 


ولا منك متفقين 


هشام :تمام 


اميره :اسال انا الأول قبل ما اجيلك كنت بتفكر في اميره 


هشام:صح 


اميره :كنت بتتخيلها معاك في السرير 


هشام :،لا 


اميره :قولنا بلاش كدب 


هشام :اصول اللعبه سؤال ب سؤال صح 


اميره :ناصح اتفضل فين الطفايه الاول 


هشام :ثواني ودخل جاب الطافيه وخرج 


لقاه الاجنده في أيد اميره 


اميره :مش قولتك كنت بتفكر فيها في السرير 


هشام :مش من حقك تبصي علي حاجه 


اميره :تمام سؤالك 


هشام :,انتي ازاي كده 


اميره :دي شخصيتي اصلا 


هشام :عمرك ما كنتي كده 


اميره :,مين بالظبط اميره ولا صافي 


هشام :صافي مين 


اميره :انا صافي وعالفكره كده جاوبت علي سؤالين ليك 


هشام :انا مش فاهم حاجه 


اميره :ولا هتفهم اللي كنت عايزه اعرفه عرفته 


هشام :اللي هو 


اميره :مش وقته انا مستعده اعملك اللي انت عايزو 


هشام :مقابل 


اميره :بلاش موضوع الكاميرا 


هشام : ليه 


اميره :اميره حباه حياتها كده بلاش تغيرها سلام 


هشام :استني عندك 


اميره :الوقت خلص سلام ومشيت اميره وراحت شقتها 


وتاني يوم اتصل هشام ب سها 


سها :ازيك يا حبيبي 


هشام :عايز رقم اميره 


سها : ليه يا هشام تاني 


هشام :ارجوكي يا سها هاتي الرقم البنت دي في ورطه 


سها ؛ملناش دعوه ابعد عنها ارجوك 


هشام :مقدرش يا سها 


سها :انت عايز مشاكل ليك 


هشام :مافيش مشاكل والله هاتي الرقم بس 


سها :مش عارفه اخرتها اي هبعتلك واتس سلام 


هشام :سلام 


وفي بيت وفاء 


اميره :ماما هو أنا ينفع اروح اجيب عمي محمد 


وفاء :قولي انك عايزه تروحي لامك 


اميره :ماما وحشاني اوي 


وفاء :عندك جوزك هو أنا مناعكي 


اميره :لو حضرتك كلمتي مش هيقول لا 


وفاء :انا مالي مش عايزه مشاكل مع ابني 


اميره :ارجوكي يا ماما والنبي وافقي وتكلمي انك 


عايزه عمي محمد يجي 


وفاء :لا اله الا الله وبعدين معاكي ماتخليكي تسمعي 


كلام جوزك احسن وخلاص 


اميره :اكيد هعمل كده والله بس اشوف اهلي 


وفاء :ماشي يا اميره حاضر هكلمه بس علشان 


تعرفي بس أن قلبي طيب 


اميره :عارفه والله يا ماما 


وفاء :هو انتي ناويه تعملي اي في ورث ابوكي 


اميره :مش عارفه هو أما اصلا ليا ورث


وفاء :يا عبيطه ايوه طبعا ليكي انا عايزه بيت جدك 


وده مقفول وانتي عارفه أن كان عمك محمد ليه فيه 


بس ابوكي الله يرحمه بقي خدو 


اميره :حاضر حاضر اوعدك اتكلم ام اخد نصيبي البيت ده 


وفاء :عاقله من يومك اطلعي حضري شنتطك 


اميره :مش لما احمد يوافق 


وفاء :ملكيش دعوه كلما قولت هتروحي يبقي هتروحي يلا 


اميره :ربنا يخليكي يا ماما وطلعت 


وفاء اتصلت ب احمد 


احمد :ماما عامله اي 


وفاء :لسه فاكر أن ليك ام 


احمد :حقك عليا انا اول مره احس أن متجوز 

(للنشر والإعلان والتواصل معنا)

                (اضغط هنا)

وفاء :ربنا يسعدك يا حبيبي 


احمد :اي اخباركوا اي 


وفاء :الحمد لله اميره هتروح لامها 


احمد :لا يا امي قولت لا 


وفاء :الورث لازم يتقسم قريب وانا عايزه بيت جدك 


احمد :أمي قولتك هجيب ليكي البيت 


وفاء :خلاص بقي خليها تروح مش كل حاجه نقولها لا 


احمد :يا امي لو راحت كل حاجه كده راحت 


وفاء :لا متخافش انا عارفه بعمل اي 


احمد :ماشي يا امي اللي تشوفي 


وفاء :المهم أنا مش كلمتك هقولها هعرفك لما تتصل 


احمد :ماشي يا حبيبتي 


رحاب :معقول كلمه مامتك ماشيه علي اي حد 


احمد :الا انتي يا قلبي 


رحاب :خايفه والله 


احمد :،انا عمري ما اعمل حاجه تضايقك والله 


رحاب :هنشوف المهم هنزل القاهره أمتي 


احمد :بكره باذن الله وموبيل رحاب رن 


رحاب :دي ماما هقوم ارد عليها 


احمد :سلمي عليها كتير 


رحاب :حاضر وقامت ردت الو ايوه يا علي وحشتني 


علي :انا خلاص هتجنن انتي جايه أمتي 


رحاب :بكره يا حبيبي 


علي :اكيد انا خلاص يعتبر خد الصفقه ولازم امضي 


احمد 


رحاب :وانا اللي فاكره أن وحشتك 


علي :انتي عالطول وحشاني والله 


رحاب :طيب هقفل دلوقتي احمد جاي 


وفي شقه اميره موبيلها رن 


اميره :الو ايوه مين 


هشام:انا هشام يا اميره 


اميره :ينهار اسود انت جبت رقمي منين وانتي تكلمني 


هشام :اميره انتي في مصيبه أما لازم اشوفك دلوقتي 


اميره :اشوف مين انا ست متجوزه 


هشام :الموضوع في خراب حياتك 


اميره :طيب ما تقول فيه اي 


هشام :مش هينفع لازم اشوفك 


اميره :انا مسافره القاهره اشوفك في محطه القطار 


هشام :كويس ونزلت راحت محطه القطار 


اميره :خير يا هشام في أي وجبت رقمي منين 


هشام :من سها المشكله كبيره اوي 


اميره : خير طمني 


هشام :انتي عندك انفصام في الشخصيه 


اميره :نعم انت بتقول اي وعرفت منين 


هشام :انتي جيتي ليا البيت امبارح 


اميره :انت كداب 


شهد :ماما عمتو امنيه اهي 


اميره :ينهار اسود ومهبب 


امينه :ازيك يا اميره عامله اي مين ده 


يتبع 


#انفصام 

#الجزء السادس 

#بقلم هويدا زغلول 

اميره :ها 


امنيه :اي مش سامعه 


هشام :قولتي بنتك الفلوس اللي كانت معاها كام ووقعت فين 


اميره :٢٠٠جنيه ومش فاكره 


هشام :اه هي اتفضلي 


امنيه :ده اسمه اي 


اميره :شهد كان معاها فلوس وبيقول أنه لقاه فلوس 


امنيه :وانتي رايحه فين 


اميره :مسافره 


امنيه :وجوزك عارف انك مسافره لوحدك 


اميره :ها 


امنيه :اي مالك السمع مالو 


اميره :مافيش يا امنيه ايوه عارف أو اقصد مامتك هتقول 


ليه لما يتصل 


امنيه :شكلك مالو عامل ليه كده 


اميره :مافيش انتي عارفه أن رجعت يوم ما بابا مات 


وخايفه اروح 


امنيه :طيب رايحه ليه 


اميره :لازم اشوف اهلي 


امنيه :طيب ميعاد القطر أمتي 


اميره :دلوقتي 


امنيه. ؛طيب تعالي علشان اركبك 


اميره :تمام وركبت 


امنيه: هو انتي كنتي مديا شهد الفلوس لين 


اميره :فلوس اي 


امنيه :اللي وقعت منها 


اميره :اه كانت عايزه تجيب حاجه حلوه وكانت عامله 


تزن قولت ليها خلي معاكي الفلوس بس وقعت منها 


امنيه :طيب ماشي بلاس تتأخري 


اميره :اكيد حاضر ومشي القطر وكان جسم اميره 


عامل يترعش كله 


هشام :اهدي يا بنتي مالك 


اميره :ينهار اسود انت ازاي 


هشام :متخافيش مش شفتني وانا بركب 


اميره :انت مش عارف امنيه دي انسانه سوسه جدا 


 اكيد خدت بالها من حاجه 


هشام:انتي لازم تتغيري وتبطلي الخوف اللي انتي فيه 


ده 


اميره :والله نفسي بس مش بعرف 


هشام :انتي في مصيبه يا اميره فاهمه يعني اي انك 


عندك انفصام في الشخصيه انك بتخرجي والله اعلم اي 


اللي بيحصل 


اميره :طيب انا ممكن يكون اي اللي عمل فيا كده 


هشام:الضغوط النفسيه اللي انتي فيها 


اميره :انا خايفه اوي 


هشام :مش عايزك تخافي. وانا جمبك 


اميره :طيب المرض ده لسه علاج 


هشام :كل حاجه ليها علاج 


اميره :يعني انا لو خد دوا اقدر اخف 


هشام :لا الموضوع نفسي مش عضوي 


اميره :انت كده بتخوفني اكتر 


مدحت :صافي انتي لابسه كده ليه 


هشام:نعم 


مدحت :معلش انا اسف اصلها شبهه حد اعرفه 


اميره :ينهار اسود ينهار اسود 


مدحت :انتي لازم تهدي مينفعش كده 


اميره :ده اكيد ناس كتير عارفه سوزي دي 


هشام :انتي لازم تتعالجي عندي 


اميره :ازاي بس انا احمد اكيد راجع 


هشام :معرفش ومش عايزك تخافي لان هي 


طول ما شيفاكي خايفه هتفضل مسيطره عليكي 


اميره :هي هي مين 


هشام :صافي 


اميره :انا بحلم صح اللي بيحصل ده مش حقيقه 


هشام :لازم تصدقي علشان دي اول مرحله العلاج 


اميره :انا مش عارفه افكر خالص 


هشام :انا مش هسيبك المهم انتي لازم تقعدي عند اهلك 


يومين مينفعش تروحي دلوقتي 


اميره :ازاي وأحمد هيوافق 


هشام :احمد ولا نفسيتك 


اميره :بنتي 


هشام ،:بنتك معاكي وفي حضنك مش عايزك تخافي 


اميره :متعرفش احمد 


هشام :انتي أقوي منه والله بس لازم تجمدي 


اميره :حاضر حاضر 


هشام :انا لازم ارجع اسكندريه تاني ورقمي معاكي 


خليكي معايا علي تلفون 


اميره :حاضر حاضر 


ووصلت اميره بيت اهلها 


ريهام :نعم 


اميره :وسعي يا ريهام وافقه كده ليه


ريهام :مافيش دخول البيت 


اميره :ارجوكي مش وقته 


ريهام :امك تعبانه وده طلبها 


اميره :بتقولي اي اوعي كده ماما يا ماما 


محمد :تعالي يابنتي 


اميره :ماما مالها 


ريهام : امك رفضه دخولك البيت اطلعي بره


محمد : ده اللي اتفقنا عليه يا ريهام


ريهام: عمي انا مش قادره اصدق اللي هي عملته


اميره : حقك علي انا عايزه اشوف امي 


ريهام دلوقت عرفت ان لك ام


اميره : ارجوك يا ريهام بلاش تضغطي على


محمد : خلاص يا ريهام قلت لك ادخلي يا اميره شوفي امك


اميره : ماما حبيبتي الف سلامه عليكي 


الام : جايه بعد ايه يا اميره


اميره : ما عرف غلطتي ومش راجعه بيت احمد تاني


محمد: انت بتقولي ايه يا اميره


اميره : ابنك دمرني يا عمي وانا مش عايزه ارجع ليه  ثاني


ريهام : واكتشفت كده فجاه 


اميره : ريهام ما حدش عارف اللي بيه ارجوك مش ناقصه اي


 كلام دلوقت 


محمد : هو انت جئت ازاي اصلا


اميره : قلت لهم انا جايه اخد حضرتك


محمد : اصلا مش راجع ثاني لهم


ريهام :برضه  لسه عند كلامك يا عمي


محمد : ايوه عند كلامي انا هاعيش في بيتنا القديم


ده بعد اذن امك طبعا 


اميره : المشكله ان مرات  عمي عايزه البيت ده


محمد : انا هطلقها اصلا 


الام يعني انت مش هتيجي بعد فتره وتقولي عايزه ارجع ل


 جوزي 


اميره : بعد اللي حصل لا يا ماما


ريهام: ايوه اللي هو ايه بقى اللي حصل


اميره : أنه  انه ياخذني من دفنه بابا


ريهام: وانت اكتشفت ده دلوقتي 


اميره : ريهام انا هاموت وانام


ريهام: ادخلي ادخلي يا اميره


محمد : اختك فيها حاجه يا ريهام ارجوك ما تجيش عليها


ريهام : والله يا عمي نفسي تفوق


محمد : انا حاسس انها مش طبيعيه مش هي دي اميره اللي


 انا اعرفها 


الام : نفس الاحساس عندي يا محمد


محمد : ربنا يسترها عليها


ودخلت اميره واتصلت ب احمد


احمد : ايه ده اميره بتتصل بيا غريبه


رحاب : طيب رد رد ليكون في حاجه


احمد : ما ينفعش طبعا اكلمها 


وبعتت رساله واتس اب 


اميره : كويس انك مش رديت عشان انا جبانه مش هاعرف


 اقول لك الكلام اللي نفسي اقوله في وشك انا عايزه اطلب


 منك يا احمد ومش عايزه اشوف وشك ثاني


احمد : لا لا لا يمكن تكون انت اميره ابدا


رحاب : هي باعثه دي بتقول لك ايه


احمد : اميره عايزه تطلق


رحاب : خلاص فرصتك جاءت مش انت كل المشكله ابوك


 اهي جاءت منها


احمد : لا مش بمزاجها طبعا


رحاب : انا كده انا ما بقتش فاهماك هو انت عايزها ولا لا


احمد : انا اللي ارميها مش هي اللي تقول


رحاب : لا والله طب يلا بينا عشان لازم انزل مصر


احمد : وانا كمان لازم انزل لازم اشوف التهريج ده


وبليل موبيل هشام رن 


هشام: اميره ازيك عامله ايه دلوقت


صافي : عملت اللي انت عايزه كده انت تحددني 


هشام: مش فاهم كلامك


صافي : انا صافي مش الجبانه  بتاعتك


هشام : ما انا عارف على فكره وعشان كده باقول لك مش فاهم


صافي  اميره طلبت الطلاق من احمد انت كده بتدمرني


هشام: ابعدي عنها احسن


صافي : لا احنا هنبعدك  كمان حياتنا وقريب يا هشام 


وراح احمد بيت عمه 


ريهام : ايه ده هو انت زي تخبط كده


احمد : اوعى كده من وشي اميره يا اميره انت فين


ريهام: اميره خلاص ما بقيتش عايزاك


احمد : لا والله وانت بقى اللي عارفه كده


ريهام: ابعد عنها يا احمد


محمد : طلق اميره يا احمد اميره مش عايزه تعيش معك


احمد : حتى انت يا بابا بتقول كده


محمد : ايوه انا اللي باقول كده باقول لك طلق اميره دلوقت


احمد : مش هيحصل الا اما اشوف اميره


ريهام: وهي مش عايزه تشوف وشك


احمد : قلت لك اسكتي انت يا اميره انت فين


اميره : احمد حبيبي هو انت جئت من السفر


يتبع

  1. الفصل السابع

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

رواية انا وحماتي والاغتصاب كاملة الاول حتي الاخير...

رواية مراتي حامل وانا مسافر من ٤سنين كامله للكبار فقط بقلم هويدا زغلول

روايه تبادل الزوجات الفصل الخامس