رواية انفصام الفصل السابع بقلم هويدا زغلول

 المجد للقصص والحكايات رواية انفصام الفصل السابع بقلم هويدا زغلول 

رواية انفصام الفصل السابع بقلم هويدا زغلول

#انفصام 

#الجزء السابع 

#بقلم هويدا زغلول

ريهام :مش قولت ليكم 


محمد :اميره في أي 


اميره:اي يا عمي جوزي حبيبي بلاش أرحب بيه 


الام :انتي مريضه والله 


احمد :يلا بينا 


اميره :ثواني هحضر هدومي


ريهام:اميره لو خرجتي من هنا اقسم ب ربي مش 


هتدخلي البيت ده تاني


احمد :مش بمزاجك 


ريهام:دلوقتي هنشوف 


احمد :ورثها ولا مش عارفه 


محمد :احمد اي كلامك ده 


احمد :بتكلم في حق مراتي 


الام :اه اه قلبي مش قادره 


ريهام : انتو الاتنين شبهه بعض ولأزم تعيشوا مع بعض 


اميره :يلا بينا يا حبيبي 


احمد :يلا بينا ونزل


اميره :شيل البنت 


احمد :نعم ده من أمتي 


اميره :من هنا ورايح شيل قولتك 


احمد :انتي ازاي تتكلمي معايا كده انتي نسيتي نفسك 


اميره :بقولك اي ايدك دي لو فكرت تتمد عليا تاني متعرفش 


اي اللي هيحصل ليك 


احمد :اميره انتي اتجننتي 


اميره :لا فوقت وانا روحت معاك علشان مش بحب 


حد يمشي عليا انما لازم تعرف حدودك وكان أحمد مصدوم 


من كلام اميره مش عارف ازاي تتكلم معاه بالطريقه دي 


وروحت 


وفاء :اي ده احمد ازاي 


احمد :بعدين يا ماما 


اميره :وفاء عايزه اكل 


وفاء :ينهار ابوكي اسود مين وفاء 


اميره :,هو انتي غيرتي اسمك وانا معرفش


احمد :هو اي اللي حصلك 


اميره :فوقت لنفسي وبعد كده لو حد اتكلم معايا ب اسلوب 


مش عجبني ميعرفش هيحصل ليه اي اوعي كده بلا قرف 


احمد :انا مش مصدق نفسي 


وفاء :هواي اللي حصل ليها 


احمد :مش عارف انا لازم اروح اشوف رحاب 


وفاء : هو وقته رحاب 


احمد :يا امي انا مش ناقص 


وفاء :لولا البيت انا كان ليا كلام تاني 


احمد :هروح واجي بليل 


وفاء :ياربي انا ولا فاهمه اي حاجه وطلعت نامت وصحيا 


اميره :اي ده انا فين ينهار اسود انا جيت هنا ازاي 


واتصلت ب هشام 


هشام :الو ايوه 


اميره :الحقني يا هشام انا في شقتي 


هشام :عارف 


اميره :احمد هيجي يعمل فيا اي انا بعت ليه أن مش عايزه 


اعيش معاه تاني 


هشام :صافي اللي روحت 


اميره :مين صافي انا خلاص هتجنن 


هشام :اهدي علشان تعرفي تفكري 


اميره : واهلي هيقولوا اي انا قولت ليهم أن مش راجعه 


تاني 


هشام :هو العنوان عندكم لسه زي ما هو 


اميره :ايوه ليه مش فاهمه 


هشام :انا لازم اروح افهم فيه اي 


اميره :انا جسمي كله بيترعش 


هشام :قولتك انتي أقوي منها مينفعش كده لازم 


أقوي منها 


اميره :أقوي من مين دي هي اللي بتحركني 


هشام :قولتك انا هخلصك منها 


اميره. :ارجوك خليك جنبي 


هشام :حاضر والباب خبط 


اميره :,هقفل دلوقتي حد بيخبط 


هشام :تمام وانا هروح عندكم 


وفتحت اميره الباب 


وفاء :,عملت ليكي قلب يا نور عيني 


اميره :الكلام ده ليا انا


وفاء :اه شوفتي حتي بعد ما كلمتني وحش بفكر فيكي أزال 


اميره :انا كلمتك وحش يا ماما 


وفاء :انتي نسيتي. ولا اي ده قدام احمد 


اميره بتكلم نفسها :احمد هو جه طيب ازاي انا عملت كده 


وفي بيت ام اميره 


ريهام :عامله اي دلوقتي 


الام :,الحمد لله بخير البنت دي لو موت متجيش جنازتي 


ريهام:اهدي بس يا ماما ارجوكي 


محمد:انا مش فاهم ليه عملت كده 


ريهام :اتعودنا منها علي كده 


محمد :لا لا اميره عمرها ما كانت بتتكلم بالقلب الجامد ده 


ريهام :البركه في ابنك يا عمي 


الام :خلاص بقي المهم أنا عايزه ابيع نصيبي ليكي يا ريهام 


ريهام:ماما مش وقت 


الام :لولا حرام انا مش عايزه أيدها حاجه خالص 


ريهام :وهو جوزها هيسكت 


محمد :انا اصلا هاخد منه كل حاجه 


ريهام:والله يا عمي يبقي عين العقل 


محمد :انا هعمل زي ما امك هتعمل 


ريهام :يعني اي والباب خبط 


الام : افتحي فتحت وكان هشام 


هشام :مساء الخير 


الام :مساء الخير مين حضرتك


هشام :انا هشام كنت زميل اميره في الكليه 


ريهام :خير فيه اي 


محمد :اتفضل يا ابني اقعد 


هشام :انا دكتور نفسي ومن فتره جت ليا اميره 


كا دكتور مش زميل وعرفت انها عندها انفصام في الشخصيه 


ريهام :مش فاهمه يعني اي 


هشام:يعني اميره عايشه بشخصيتين 


ريهام :نعم انت بتقول اي اه هي اللي بعتا حضرتك


تقول لينا الكلام ده بعد اللي هي عملته 


الام :استني بس يا ريهام فهمني يابني براحه كده 


هشام :انا مينفعش اطلع سر من اسرار العياده بس لازم 


حد يساعدني لأنها فعلا في خطر 


وفي شقه وفاء 


احمد :عامله اي يا امي 


الام اسكت طلعت لقيتها مش فاكره اي حاجه 

(للنشر والإعلان والتواصل معنا)

                (اضغط هنا)

احمد :يعني اي 


الام :مش عارفه والله يابني مراتك اتجننت 


احمد :بطلي الكلام ده أنا لازم اطلع افهم فيه اي 


وطلع لقاه شهد قاعده عالسلم شعرها كله متشال وعامله 


تعيط 


احمد :مين اللي عمل فيكي كده 


شهد :ماما يا بابا 


احمد :مين وطلع جري وكانت الصدمه لما شاف اميره 


وهي .........

يتبع 

  1. الفصل الثامن

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

رواية انا وحماتي والاغتصاب كاملة الاول حتي الاخير...

رواية مراتي حامل وانا مسافر من ٤سنين كامله للكبار فقط بقلم هويدا زغلول

روايه تبادل الزوجات الفصل الخامس