المشاركات

عرض المشاركات من أبريل, ٢٠٢١

رواية زوجة اخي الفصل السابع لن أسمح بفقدانك انا اعشقك

صورة
  البارت السابع  ( زوجة أخي ) 🖤 بقلم سوميه عامر لن أسمح بفقدانك انا اعشقك  المجد للقصص والحكايات  يوسف بعصبية : استاذ ابراهيم ارجو انك تقعد مكانك في مكتبك وبلاش ازعاج للموظفين  كانت بتبص على جفاء يوسف و غرورة وأنه دمر حياتها وحتى ابنها مش هيكون ليها وفي عرض ابراهيم أنه عايز يتجوزها رغم أنه عارف كل حاجه بس ميعرفش أن ابو الولد هو يوسف  حبيبة وهي خايفة شويه وقدام الاتنين : موافقة على عرضك يا ابراهيم ابراهيم : بجد 😍 اتعصب يوسف وفضل باصصلها بعصبيه  في جانب آخر  _ طنط هو عمي هيرجع انهاردة  أمينة : اه يا مريم بس يارب ميعملش مصيبه بسبب اللي يوسف عمله  مريم بخبث: ده هيقلب الدنيا كان بيتمنى يشوفوا متجوز بس اكيد مش عرفي  أمينة : اللي في دماغه بيعملوا  مريم : كان هيحصل ايه لو كان اتجوزني كانت الحياة بقت حلوة  أمينة بعصبيه : مريم اخرسي مش عشان سبتك تاخدي ياسر هتاخدي يوسف ربي ابنك و خافي عليه ده نايم في المستشفى بين ايدين ربنا  مريم وهي بتتمسكن : انا قصدي عشان ابني مش اكتر انا كنت بموت في جوزي 😔 مشيت أمينة و سابتها . مر اليوم و كان إبراهيم طاير من الفرحه  ركبت حبيبة تاكسي ورجعت لوحدها لما ملقتش ي

رواية زوجة اخي الفصل الخامس والسادس

صورة
  البارت الخامس  والسادس  (زوجة أخي)🖤 بقلم سوميه عامر  المجد للقصص والحكايات  _ تتجوزيني لما تطلقي منه  لسه هترد لقيت بركان غضب قدامها (يوسف ) اللي سمع كل حاجه  ابراهيم : يوسف بيه ازيك  فضل يبص على حبيبة اللي خدت شنطتها و جريت وقفت تاكسي  ابراهيم : حبيبة استني  ركب يوسف عربيته و فضل ورا التاكسي وهي قاعدة تعيط و مرعوبه  وقف قدام التاكسي ونزل راح فتح الباب شد ايديها و ركبها عربيته  كان سايق بجنون وعينة مبرقه  وصلوا الفيلا مسكها من ايديها و بيشدها  أمه : ابني مالك ،وقفته و خدت حبيبة منه اللي كانت هتموت من الخوف  يوسف : هقولك بعدين يا ماما  بصت أمه على بطن حبيبة : ما شاء الله بدأت تكبر  شدها من ايديها  أمه بعصبيه : براحه عليها يا بني هي مش انسانة ولا اي  مركزش في كلامها ودخلها اوضته و قفل الباب  -خرجتي معاه ليه  مردتش  ضرب على الباب بايده : بقولك خرجتي معاه ليه  حبيبة بصريخ : عشان تعبت ..تعبت 3 شهور حابسني و بتعاملني على اني حيوان عندك  مسك الكاس كسره في أيده من كتر العصبيه : عرض عليكي الجواز  حبيبة : اه عرض عليا  - انتي موافقة  _ انت مالك اوافق أو لا مش انا مفرقش معاك  يوسف بنرفزة :هتواف

رواية نسل حرام الفصل السادس للكبار فقط سارة احمد

صورة
رواية نسل حرام للكبار فقط  الكاتبه ساره احمد   الجزءالسادس المجد للقصص والحكايات  ملوك انت فين اظهر لي يا ابن الغجرية اظهر...لو كنت وحش زي ما بتدعي  لا يشعر صخر بنفسه الا ويد قوية تصفعه بقوة جعلته يفقد سنه وانفه وفمه ينزفان دم وبصوت جوهري اياك تجيب سيرة امي علي لسانك تاني وهمسله بصوت شيطاني... انا عملك الرضي الا هخلص كل ذنوبك وخطاياك وفضل يضحك بشر صخر باحتقار وسخرية هتقتلني... يقترب منه ملوك لا الموت ده راحه وامله مش هتنولها صخر بستهزاء اومال هتعمل ايه؟ ملوك ينزع عنه غطاء عينه وينظر ليه بشر وحقد وكراهية ويركز ضوء الشمعه حتي يرها لا هجوز فريده حبه قلبك هاها هاها يجن صخر لم يسمع هذا ويهتز بلكرسي وعيناها تحمر من كتر الغضب لا لا اياك تقرب منها اياك هقتلك يقترب منه ملوك ومعه سكين تبدو قديمه وبها اثار دم ملوك عارف ايه دي؟ صخر بغل دي السكينه الا هقتلك بيها ملوك ببرود وعين ديب لا دي السكينة الا قتلت بيها الماس امي هاهاها وضحك وكأنه شيطان لاعين يصعق بل يجن حين يسمع هذا مستحيل ملوك لا بجد تعرف قتلتها ازي هي كوتني هنا في كتفي انظر وخرجت السكينة دي بلحم عشان تجبرني اقتلها عشان انتقم منك وفرت دمعه

رواية العابث الأخير الفصل الخامس عشر تالاراحت برجلها لقضاها

صورة
 #العابث_الأخير الفصل الخامس عشر (تالا راحت برجلها لقضاها) بقلم فريده احمد  #مع آدم  المجد للقصص والحكايات  تعب من كتر التدوير  ع ليل  ف شوارع الجزيرة و الوقت اتاخر كتير  عدي نص الليل بساعات آدم تعب وزهق من اللف عليها  قال ف لحظه غضب ((خلاص تولع ليل  وانا شاغل نفسي بيها ليه هيه كانت من باقيه اهلي....خليها كده ف الشارع  مش هيه اللي مشيت  خلاص بقي وانا  هعمل  لها  هوه انا الحارس بتاعها  ابويا كان عنده  حق لما قالي اسلمها  للشرطه  وانا غبي انا ما عملتش كده...خلاص انا هروح  والصبح بقي ابقي ابلغ عنها  وهما  يلاقوها بطريقتهم  هوه انا فاضي للحوارات دي)) ركب عربيته  وساق وهوه متعصب  و قرفان...رجع ع بيته  كان ابوه نام  من بدري...طلع بهدوء  ع اوضته خد دوش بارد  وطلع ع سريره..حط دماغه ع المخده  وحاول ينام....غمض عينه  و اترجي النوم يجي له لكن ليل ظهرت قصاده..كانت بتصرخ وعماله تجري..تقع وتقوم  تجري..وخيال لرجاله بيطردوها  و قربوا منها ليل  وصلت لمنحدر خطير...الرجاله وراها  والهاويه  قصدها..قربوا  منها  وهما بيضحكوا  بخبث  وشماته ليل تبص لهم وتلف تبص للهاويه...متردده...جسمها بيتنفض من الخوف والفزع.

رواية زوجة اخي الفصل الرابع

صورة
  البارت الرابع  (زوجة أخي )🖤 المجد للقصص والحكايات  الكاتبه سوميه عامر  حبيبة : ايدا  _ عقد جواز عرفي ينفي ليكي اي حقوق وانك مستغنية عن الطفل اول ما يتولد ,امضي   حبيبة : قبل ما أمضي انت لازم تعوضني عن كل الخساير اللي هخسرها بسببك  يوسف بعصبية : بقولك امضي  اترددت شويه وخافت منه و مضت _ راح ناحيه الباب قفله و رجعلها  حبيبة بخوف : انت رجعت ليه  يوسف وهو حاطط أيده على وشه : اولا ملكيش اي علاقه ب اي حد في الفيلا  ثانيا : مش هتطلعي من الاوضه دي  دمعت عينها فجأة : انا اللي بصرف على اهلى خليني ارجع شغلي و هكون تحت عينك  يوسف : تشتغلي وانتي حامل ازاي انتي عايزة ابني يجرالة حاجه هبقى اديكي قرشين   حبيبة : لا مش عايزة منك حاجه كفايه انك تبعد عني بعد ما تاخد اللي يهمك رجعني شغلي  يوسف بعد تفكير : موافق بس تكوني السكرتيرة بتاعتي و قدام عيني  - موافقة  _ تالت حاجه : ممنوع اي حد يعرف أن ليا صله بيكي أو بالاتفاق اللي بيننا  - حاضر ،بس مش هتلمسني  يوسف بتريقة امال هنجيبه ازاي هنطلبه دليفري  حبيبة : لا معرفش حقن مجهري أو طفل انابيب انا معرفش في الحاجات دي بس مش هتلمسني  يوسف : كويس انك فكرتي فكراني

رواية زوجة اخي الفصل الثالث

صورة
 زوجة اخي  سوميه عامر  البارت التالت المجد للقصص والحكايات  فتحت عينيها لقيت نفسها مربوطه وايديها مرفوعة مربوطه في النجفه قعدت تصوت دخل يوسف وقعد قدامها  حبيبة وهي بتعيط: فكني ارجوك    يوسف : اول مره حد يضحك عليا  حبيبة : انا ..انا مكنتش حامل من اخوك اصلا هو متجوزنيش في يوم كتب الكتاب هرب  _ فات الاوان على الكلام ده ،ياسر كان متجوز اصلا وهو عارفك و مراته كانت حامل وابنهم عنده شلل في العظام كان الامل الوحيد ابنه منك  اتعصب فجأة و قام : بس انتي نصابه غبيه و تستاهلي اللي هيحصل فيكي  حبيبة بخوف : هتعمل ايه  قام و مشي ناحيتها وقرب من ودنها : انتي اللي هتدفعي التمن  كان خلاص  خد القرار أنه حل من اتنين أما يقتلها أو يغتصبها  قلع قميصه  حبيبة بصويت : عندي ليك حل تاني هيحل كل المشاكل والله العظيم  قعد تاني : قدامك خمس دقايق و تقولي الحل معجبنيش خلاص قدرك مكتوب  - انا هجيبلك الولد  فضل يضحك لا مش هستنى خمس دقايق وقام راح ناحيتها شد الحجاب من عليها . ظهر شعرها الاصفر كان ياخد العقل كان مموج زي البحر وناعم  فضل مركز شويه عليه وهي بتعيط  يوسف : انا مش هتجوز واحده زيك ولازم تتعاقبي على كذبك يا نصابة

رواية نسل حرام الفصل الخامس للكبار فقط

صورة
  رواية نسل حرام للكبار فقط  الكاتبه ساره احمد  الفصل الخامس  المجد للقصص والحكايات  وفريده تجري علي ملوك تحضنه بقوة وحشتني يا ملوك ازاماني.... يبتسم ملوك بشر وبصوت خبيث وانتي اكتر... فريده احنا امتي هنجوز؟ ملوك قريبا يا حبه قلبي... بس يلا بقي ادخلي لابوكي عشان ميحسش بحاجه فريدة تبتسم ببراءة حاضر يا روحي وبسته في خده بطفوله ودخلت لصخر الذي كان يشتعل غضبا وكان زي البركان الذي يوشك علي الانفجار تدخل فريدة وبتدلع عليه زي العاده  صباح الحب يا بابي وجايه تحضنه وتبوسه في خده بس ترترعب من ملامحه الغاضبه  وصرخ فيها ودفعها بقوة مبعد ايها عنه فسقطت ارضا وقالها مش عايزك تخرجي من الاوضه النهارده يلا ودي كانت اول مره يصرخ صخر في فريده ويعملها بلعنف ده... اما عند ملوك واخر جه موعد الحساب يا صخر باشا وفضل يضحك بشر وبخبث وفجأه .... يدخل نسر مساعده عليه والفزع مرسوم عليه وجه ملوك ببرود وهو نايم علي السرير ووضع يده تحت رأسه ها قول اشجيني نسر بانفاس متصارعه صخر باشا عرف انت مين وحكايتك ورجالته هناك هيولعوا في الغجر تاني ملوك متخافش انا عارف كله تحت السيطره ومر ساعات وصخر في حال غير يفيق صخر ليجد نفسه مقي

رواية زوجة اخي الفصل الثاني سوميه عامر

صورة
 زواجة اخي  سوميه عامر  (البارت التاني ) ازاي عمل فيا كده كان سني 19 و هو 30 أوهمني أنه بيحبني عشان يضحك عليا كنت و ساذجه رحت ضحيته انا و .. _ مين  - ابنه  يوسف : ايييييييييه انتي كنتي حامل لما سبتك  حبيبة : ايه سبتني انت ..... يوسف : قصدي لما سابك ازاي كنتي حامل  بتلف وشها الناحيه التانيه كأنها بتعيط و في سرها  : هتشوف يا ياسر هجننك  تستاهل بقى اللي هيحصل فيك بتقولي تؤام انت لو في منك اتنين البشريه تخرب . يوسف : حبيبة فين ابن اخويا  بتبصله وهي بتعيط : رميته في الملجأ  قام وقف و مشي ناحيه الباب : احنا لازم نجيبو ده لحمنا و دمنا   - لحم مين اخوك رماني  _ انتي يمكن كنتي فترة يمكن حبك يمكن لا بس ابن اخويا هو ابني  - زمانة كبر  _ هنروح الملجأ بكره ندور عليه  - ندور انا همشي  يوسف بعصبية و نرفزة : لو مطلعش في ولد و بتضحكي بعقلي ليلك ونهارك مش هتشوفيهم  حبيبة باستهزاء : هبقى اشوفهم في احلامي : كانت ماشيه في الشارع مش عارفة تعمل ايه مره تفكر انا مش عارفة الشخصيه دي لا لا ده ياسر وهو بيضحك عليا حتى هو وقع بلسانة  بس بس ياسر ملمسنيش كان شارب وسكران في اليوم ده وانا اللي اوهمته أنه لمسني عشان نت

رواية زوجة اخي الفصل الاول

صورة
  ما تيجي نرتبط  حبيبة بعصبيه : انت ازاي تقول الكلام ده في وشي انت عبيط  بيلف من وراها  - ما تيجي نرتبط اهو مش في وشك  بتضحك  روح شوف شغلك بالله عليك عندي ملفات عايزة تخلص اد كده مش فاضيه لهزارك  ابراهيم : انتي الخسرانة ،اه صح انهاردة يوسف بيه جاي الشركه خلي بالك عشان ده بيرفد علطول  حبيبة : يرفد مين ما يجي اهلا وسهلا هخاف يعني  بيدخل يوسف من الباب كانت اول مره تشوفو  كان صارم جدا وسكوت رهيب حل على المكان  حبيبة بصدمه : 😳 هو ده لا مش ممكن  بيرفع النضارة بتاعتة و بيبص عليها من فوق لتحت  دخل اوضته وقفل الباب  بتقعد على مكتبها في ذهول بتفتكر من 3 سنين اللي حصل وازاي حياتها كلها خربت بسببه  واهلها رموها  ابراهيم : يا ههههو حبيبه مالك تفكيرك راح فين  نزلت دموع من عينيها وفضلت باصه بحقد ناحيه اوضته  حبيبة : تعبانة ممكن اروح  صاحبتها ازهار : مالك ايه اللي حصل انتي تعرفي يوسف بيه قبل كده  حبيبة : لا  لسه هتمشي  نجلاء : حبيبة استني يوسف بيه بيناديلك  مسحت دموعها وراحت لاوضته فتحت الباب من غير استئذان  و دخلت وقفت قدامة  يوسف : السجل بتاعك نضيف شغلك حلو جدا و خبراتك عاليه  حبيبة بغل : انت رجعت

رواية العابث الأخير الفصل الرابع عشر اول لمسه بينهم قلبت لخناقه

صورة
 #العابث_الأخير بقلم فريده احمد  الفصل الرابع عشر(اول لمسهم بينهم قلبت لخناقه) المجد للقصص والحكايات  #مع فاتن فكرت انها تزحف بهدوء لعندها  وتنط منها... لكنها  سمعت كلام خلاها تتجمد ف مكانها  وتسمع باقي الحوار منير بزعيق((خد تعالي هنا فهمني  يعني ايه هتطلقها)) عامر بعصبيه((يعني هطلقها يا منير انا تعبت  واعصابي اتدمرت  من ناحيه هيه  واوامرها ومعايرتها ليا ومن ناحيه تانيه انت بتضغط عليا و لوجي من ناحيه تانيه  عايزين مني  ايه يا منير)) منير((انت هتستهبل  عليا انا....انت عارف لو طلقت صافي دلوقتى ف الوقت ده  هيحصل فينا ايه)) فاتن لقت منير ساب عامر وراح ع خزنته فتحها  شافت الارقام كويس  طلع ملف   وقال ل عامر  وهوه بيشاور بالملف ف وشه ((شايف ده...دا ملف الضرايب اللي بنتهرب منها من سنين ونرشي المواظفين عشان يحلوا عنا  وفيه كمان  الموازن الحقيقيه بتاعتنا...الموازن اللي حرف فيها معناه اننا هنفلسسسسس...هنفلس يا عامر  والقرض اللي بمليارات اللي واخدينه ع حس المجموعه كلها  عارف لو البنك شم خبر عن الملف ده  هيحصل فينا ايه  مش بس هنفلس لا ياخويا  دا احنا هنتحبس يا عامر....وجاي دلوقتى تقولي تطلقها)) عا

رواية السهيل العابر الفصل السادس والثلاثون لين ع قيد الحياة

صورة
 السهيل العابر بقلم : سهيلة حجازى الفصل السادس و الثلاثون. لين على قيد الحياة. في إجازة نصف العام عادت قمر من المدرسة إلى الفيلا لتقضي الإجارة مع محمد و لين و في أحد الأيام كانت لين جالسة و فجأة اتصل بها حسين المصري و أخبرها بما وصل إليه من مخططات العقرب و بالفعل قامت لين بوضع مخطط لإنقاذ محمد و قمر من يد العقرب   و بالفعل عندما هجم العقرب و رجاله على الفيلا أطلقت لين رصاصة مرت بجوار قمر و لم تصبها و أغمى على قمر في التو و اللحظة و نظرت لين إلى مازن. بقلم : سهيلة حجازى لين : انقلها من هنا للجهاز و من الجهاز عصام باشا هيتصرف. مازن : ما راح تخبري محمد؟! لين : مش وقته  ظن محمد أن لين قتلت قمر و لم يعترف أنها أنقذتها من موت محتم. و هنا أغلق محمد الملف و هو يبكي فمحبوببته التي أحبها قد فارقت الدنيا كي تحميه هو و من تبقى من أهله بقلم : سهيلة حجازى فتح محمد مذكرات لين فوجد في بداية المذكرة : اذيك يا محمد عامل إيه؟!، أنا عايزه اطمنك عني أنا بخير الحمدلله، أهم حاجة أنت عامل إيه؟!، متعيطش اضحك يا عم محدش واخد منها حاجة، و هنا تبسم محمد ثم أعاد نظره إلى المذكرة ليجد مكتوب : تعرف بيبقى شكلك حلو أو

الحب الحلال

صورة
 من أحلا القصص الي قرأتها عن الحب 😍  -واحده بتحكي قصة زواجها بتقول : أنا شوفتة وهو خارج من صلاة الجمعة من 6 سنين  كنت انا رايحة عند جدتي كان هو الخطيب بتاع المسجد عيني جات في عينة فجأة وهو بيكلم واحد قلبي اول ما شافة دق لساني اتلعثم مبقاش عارف ينطق صاحبتي فضلت تقولي "أنتي كويسة في اي يابنتي " وانا ماشية سرحانة أنا زي ما أكون أذنبت بعدم غض البصر فعاقبني الله بحبة فضلت طول اليوم سرحانة وابتسم وبس ، عدي فترة طويلة وكل يوم جمعة قبل ما الصلاة تخلص وهما لسة في الركعة ألاخيرة أطلع اعمل نفسي رايحة عند صاحبتي اللي بيتها قدام المسجد وابطئ ف خطوتي عشان اشوفة بس مش بلاقية ، من يومها واختفي خالص ، نسيتة بس قلبي لسة بيدق كل ما بيفتكر عيونة ، عدي سنة ونص علي اليوم دا عدي سنة ونص وبدعي انة يكون من نصيبي جات مسابقة قران وخلاص قررت أني ادخلها وكدة يعني اهو بالمرة أراجع علي اللي نسيتة ؛ وفعلا قدمت وروحت ولما دخلت لاقيتة قدامي هو ومجموعة من الشيوخ أول ماشوفتة بدأت اتوتر جامد ونسيت كل اللي حفظاة قعدت قدامة عشان أسمع سألني وقالي ابدئي من أول اية  "  وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَ

رواية لانك ليلتي الفصل العاشر والاخير لكاتبه سوميه عامر

صورة
 البارت العاشر ( الاخير )  #لانها_انتِ بقلم سوميه عامر  المجد للقصص والحكايات  جريت ليلى لحد الشاليه و قفلت الباب وهي بتعيط وخايفة دخل زين  ليلى وهي بتترعش :زين اهدا ارجوك كان بيحاول يرجع لوعيه  زين بصريخ :اقتليني يا ليلى  قربت ليلى عليه : طب قولي مالك ارجع لوعيك  زقها بعيد عنه خبطها في الحيطه وقعت اغم عليها    سوزان : زيييين ..انت بتعمل ايه  جريت كامي على ليلى وهي خايفة و اسيل وقفت مع سوزان و زياد ضده  مكنش عارف يتحكم في نفسه كان عايز يوصل لليلى باي طريقة  مسكته سوزان و زياد  وقفت اسيل قدامه وبينت أنيابها  : ابعد عن اختى انت عايز تقتلها  سوزان : اسيل ده مش زين ده سحر قوي هو مش في وعيه  ضربهم زين جامد وهجم على اسيل دفعها بعيد و راح عند كامي اللي فضلت قاعدة تحمي بنتها منه بعدها عن ليلى و بين أنيابه و لسه هيعضها ضربه سيف بالعصايه على رأسه  لف زين و هجم على سيف عضه من رقبته بعنف لحد ما سيف وقع و زين وقع جنبه  كامي بصويت :سيف ... جريت على ابنها كان واقع مفيش اي حركه فاقت ليلى و جريت على اخوها حاولت معاه مفيش فايدة  راحت على زين اللي بدا يرجع طبيعي فتح عينه مش فاكر اي حاجه بص حوليه : ليلى ف

لانك ليلتي الفصل التاسع الكاتبه سوميه عامر

صورة
  البارت التاسع  #لانها_انتِ الكاتبه سوميه عامر  المجد للقصص والحكايات  صحيت ليلى من النوم فتحت عينيها براحه لقيت زين جنبها بيبصلها  ليلى بكسوف : بس يا زين متبصليش كده  زين بهمس في ودنها: كنتي جميلة اوي امبارح ما تيجي نعيد اليوم تاني  خبت وشها في المخده : بس بقى  ضحك و باسها و راح شايلها راح بيها عالمطبخ : يلا اعملك فطار  ليلى : احم طيب نزلني  زين : لا بوسه الاول  باسته في خده : حبيبي هو انت مش هينفع تأكل زيي  زين : انا ممكن اكلك انتي  ليلى بدلع : ههون عليك  زين : اه عادي اصلك هتكوني جوا قلبي  ليلى : قصدك جوا معدتك ها 🙄  حضنها و باسها : انتي ملكيش مكان غير هنا ( بيشاور على قلبه ) انتي طفلتي قبل ما تكوني حبيبتي و مراتي  ليلى : طب ممكن اسال سؤال  !؟ انت ليه مش بتسمع الافكار زي سوزان  قرب زين من ودنها : بسمع حتى تحبي اقولك كنتي بتفكري في ايه امبارح  ضربته على صدرة و اتكسفت وخدودها بقت زي الطماطم  ضحك و خدها في حضنه : بعد ما السحر اتفك بقيت اسمع بس ده مش معناه انك تتحرجي د انتي روحي و حياتي و اجمل ليلى في الكون  في فيلا احمد  احمد : سلوى انا مبقتش اشم ريحتها ( مبتشمش يبقى اكيد عندك كورونا